بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند

بانک مرکزی اعلام کرد: براساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) بانک‌ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه ادغام می‌شوند
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: این کار با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مد‌نظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و موثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.
این اطلاعیه می‌افزاید: بر این اساس، با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت‌ بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و موسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می‌شوند.
بانک مرکزی در اطلاعیه خود با هدف اطلاع‌رسانی شفاف به آحاد جامعه، به ویژه ذینفعان اصلی شامل سپرده‌گذاران، سهامداران و کارکنان، موارد زیر را مطرح کرد:


1. ارائه خدمات بانکی به همه مشتریان اعم از سپرده‌گذاران و تسهیلات‌گیرندگان توسط بانک‌ها و موسسه اعتباری یادشده، با مدیریت و راهبری بانک سپه طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند این خدمات را مانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری، تسهیلاتی و سایر قراردادهای منعقده قبلی دریافت کنند.
2. به منظور حفظ و ایفای حقوق سهامداران بانک‌ها و موسسه اعتباری تحت ادغام و با توجه به بررسی‌های کارشناسی همه جانبه و هماهنگی انجام گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، چارچوب مدونی برای این مهم تنظیم شده و طبق برنامه، هر یک از بانک‌ها و موسسه اعتباری یادشده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سهامداران مرتبط با خود اقدام می‌کنند و به تمامی سهامداران اطمینان داده می‌شود کلیه حقوق آن‌ها کارسازی و ایفا خواهد شد.
3. کارکنان شاغل در بانک‌ها و موسسه اعتباری موضوع این فرآیند همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و همه حقوق و مزایای آنان مطابق قراردادهای منعقده قبلی برقرار است.
4. بی‌تردید، اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران و صاحب‌نظران نظام بانکی در راستای تشریک مساعی جهت دستیابی به اهداف مدنظر این تکلیف مهم، نقش انکارناپذیری داشته و مددکار مسئولان و عوامل این ماموریت عظیم هستند.
بانک مرکزی در اطلاعیه خود تاکید کرد: این فرآیند به عنوان گامی مهم در راستای حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی محسوب شده و همراهی در اجرای موفق آن برای ارائه خدمات بهتر به آحاد جامعه مورد انتظار است.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: 150 هزار واحد مسکن مهر تا آخر سال آماده تحویل است نوبخت خبر داد: واریز پیش از موعد حقوق‌ و یارانه اسفندماه یک گام تا اتصال هند و روسیه از مسیر ریلی ایران وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند درسی که ترامپ در هانوی گرفت مذاکرات مجمع‌ تشخیص درباره «پالرمو» بازهم ناتمام ماند آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در غرب عراق احداث کرد عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش برای پاکسازی غرب عراق پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه عفو بین الملل نسبت به افزایش سرکوب فعالان مدنی عربستانی هشدار داد سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان را به شدت محکوم کرد اختلاف مجلس و دولت بر سر میزان افزایش حقوق کارمندان 3 شکست ترامپ در 3 روز تا پایان سال جاری انجام می‌شود ایجاد 450 طرح اشتغال‌زایی درمناطق محروم مازندران ازسوی بنیاد برکت وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند به مناسبت روز جهانی شنوایی مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی شفاء مطرح کرد: کمک 4 میلیارد تومانی بنیاد بخشش به بیماران کم شنوا و ناشنوا تخفیف‌های جدید برای برخی متقاضیان «جریمه ریالی سربازی» رئیس جمهور «قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف» را برای اجرا ابلاغ کرد بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند