نوبخت خبر داد: واریز پیش از موعد حقوق‌ و یارانه اسفندماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت پیش از موعد حقوق کارکنان و واریز یارانه‌ها در اسفند ماه خبر داد و گفت: هرچه داشتیم در بازار ارز توزیع کردیم اما به دلیل حجم تقاضا، نرخ ارز بالا رفت.
به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه تمهیدات سازمان برنامه و بودجه در شب عید برای حمایت از شهروندان چیست؟ گفت: در نوروز دید و بازدیدهای بسیاری انجام می‌شود که معمولاً این دید و بازدیدها همراه با پذیرایی از میهمان است. ما نیز در این خصوص پیش بینی‌های لازم را انجام داده و برای تامین میوه مورد نیاز مردم در شب عید اقداماتی را انجام داده‌ایم و در مورد خرید سیب و پرتقال پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.
وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شده پرداخت حقوق همکاران اداری نیز زودتر از ماه‌های دیگر در اسفند انجام شود و یارانه‌ها نیز که روز 26 هر ماه واریز می‌شود، این ماه زودتر واریز شود.
نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه سال گذشته در همین همایش از پیش‌بینی وضعیت خوب اقتصادی در سال 1397 خبر داده بودید، گفت: بنده از سال 1392 تاکنون توفیق حضور در این مراسم را داشتم و هر سال وضعیت رشد اقتصادی ما بهتر و نرخ تورم ما کمتر از سال قبل بود. اما اتفاق نامبارکی در کشور رخ داد و آن تحریم اقتصادی و آغاز جنگ غیر انسانی اقتصادی ازسوی آمریکا و خروج از برجام بود. متاسفانه تحریم‌های ظالمانه بر شاخص‌های اقتصادی تاثیر گذاشت که امیدوارم مجدداً برای تامین نیازهای مردم اقدامات بیشتری انجام داده و از این وضعیت عبور کنیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مطالبات نیروی انتظامی از سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه کار تولید، تامین امنیت جاده‌ها و مسافران و ارتقای سلامت آنان است؛ از این رو دو درخواست از سازمان برنامه و بودجه داشتند؛ یکی تسهیل برای واگذاری 1500 دستگاه خودروی گشت و بکارگیری 4000 نیروی خدماتی برای همراهی با پلیس که این موارد ازسوی سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات خوبی انجام شد.
او با اشاره به درخواست جانشین فرمانده ناجا برای تامین 1500 دستگاه خودرو گشت پلیس نیز گفت‌: این درخواست تصویب شده است و اجرایی خواهد شد. همچنین درخواست 4000 نیروی خدمتی پلیس نیز مورد تایید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.نوبخت با تاکید بر اینکه باید برای تامین نیازهای بودجه‌ای پلیس اقدام کنیم، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم از خانواده بزرگ ناجا اعم از پلیس راهور و دیگر بخش‌ها پشتیبانی خوبی همچون سنوات گذشته داشته باشیم.
وی درباره درخواست پلیس برای نصب 6000 دوربین ثبت تخلفات در جاده‌ها گفت: در لایحه بودجه امسال که روزهای آخر بررسی‌اش را در مجلس سپری می‌کند، پیش‌بینی شده که برای کاهش نقاط حادثه خیز در جاده‌ها اقدام شود. همچنین در مورد دوربین‌ها نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است.وی ضمن یادآوری دوران آغاز به کار دولت "تدبیر و امید" در سال 1392 گفت‌: در آن سال تمام تلاش دولت بر این بود که تورم 40 درصدی و رشد منفی اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم و موفق شدیم که پنجه تحریم‌های ایران به دلیل مسائل هسته‌ای را از دور گردن ایران دور کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه متاسفانه دچار تحریم‌های جدیدی شده‌ایم، گفت: باید این را بگویم که دولت در این خصوص قصوری نداشت و جهان با یک پدیده نادر و انسانی عجیب به نام "ترامپ" مواجه شد که البته با اقداماتی که ازسوی کشورمان صورت گرفت، جهان پشت ترامپ نیز قرار نگرفت و البته این قدرت را ندارند که از ترس رئیس‌جمهور آمریکا به کمک ایران بیایند.
وی با اشاره به حواشی پیش آمده برای خرید ارز، تصریح کرد: بسیار متاسفم بابت این مسائل. ما هر چه داشتیم در بازار توزیع کردیم اما به دلیل حجم تقاضا، نرخ ارز بالا رفت. البته با وجود تمام این محدودیت‌ها منابع ارزی 14 میلیارد دلاری برای واردات کالاهای اساسی در سال آینده کنار گذاشته‌ایم.
نوبخت با اشاره به اینکه 27 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده 21 میلیارد دلار درآمد ارزی داشته باشیم و امیدواریم که دولت بدون کسری بودجه سال آینده را ولو سخت، سپری کند.
سایر اخبار این روزنامه
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: 150 هزار واحد مسکن مهر تا آخر سال آماده تحویل است نوبخت خبر داد: واریز پیش از موعد حقوق‌ و یارانه اسفندماه یک گام تا اتصال هند و روسیه از مسیر ریلی ایران وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند درسی که ترامپ در هانوی گرفت مذاکرات مجمع‌ تشخیص درباره «پالرمو» بازهم ناتمام ماند آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در غرب عراق احداث کرد عملیات مشترک حشد الشعبی و ارتش برای پاکسازی غرب عراق پرواز هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز روسیه عفو بین الملل نسبت به افزایش سرکوب فعالان مدنی عربستانی هشدار داد سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان را به شدت محکوم کرد اختلاف مجلس و دولت بر سر میزان افزایش حقوق کارمندان 3 شکست ترامپ در 3 روز تا پایان سال جاری انجام می‌شود ایجاد 450 طرح اشتغال‌زایی درمناطق محروم مازندران ازسوی بنیاد برکت وزیر بهداشت:‏ ارز دارو و تجهیزات پزشکی 4200 تومانی می‌ماند به مناسبت روز جهانی شنوایی مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی شفاء مطرح کرد: کمک 4 میلیارد تومانی بنیاد بخشش به بیماران کم شنوا و ناشنوا تخفیف‌های جدید برای برخی متقاضیان «جریمه ریالی سربازی» رئیس جمهور «قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف» را برای اجرا ابلاغ کرد بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند بانک‌ها و موسسات مالی نظامی در بانک سپه ادغام می‌شوند