تسویه ‌حساب خونین تکفیری‌ها با یکدیگر در رستوران ادلب


دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه وابسته به مخالفان  از کشته شدن 8 تن به دنبال انفجار یک عامل انتحاری در ادلب خبر داد. آن‌طور که سایت شبکه «روسیا الیوم» گزارش داد، شخصی دقایقی پس از تیراندازی به سمت افراد حاضر در این رستوران خودش را با بمب منفجر کرد. به گفته معارضان، هشت تن در این حمله انتحاری کشته شده‌اند که 6 تن از آن‌ها از افراد مسلح تروریست بوده‌اند. علاوه بر این، ۱۸ تن نیز زخمی شده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها در این رستوران معمولا تروریست‌ها با تابعیت‌های مختلف رفت و آمد دارند که به گروه‌های مسلح موجود در منطقه وابسته هستند. رسانه‌های محلی در شمال سوریه نیز گزارش دادند که فرد انتحاری قبل از آنکه خود را منفجر کند اقدام به تیراندازی کرده است.
بشار الجعفری
خبر دیگر از سوریه این‌که  «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: «ایران کشور هم‌پیمان سوریه بوده و چانه‌زنی درباره روابط دمشق با تهران هیچ جایگاهی نداشته و منافع ما ایجاب می‌کند که روابط منحصر به‌فردی با تهران و مسکو داشته باشیم.»


الجعفری به بحران در سوریه و نقش کشورهایی نظیر عربستان سعودی و قطر در این بحران اشاره کرد و گفت: «هنگامی که تکیه آمریکا بر قطر برای ایفای نقش در سوریه با شکست مواجه شد، به سوی عربستان گام برداشت. سعودی‌ها از همان ابتدا در ریختن خون سوری‌ها نقش داشتند و ملت سوریه از کسانی که خون فرزندانشان را ریختند انتظار عذرخواهی دارند.»
 وی همچنین تصریح کرد: «آمریکا از سوریه خارج نشده و این کشور فقط به دنبال بهره برداری بیشتر از تروریسم است.» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل این را هم گفت که توافق «اضنه» به سوریه این حق را می‌دهد که تروریست‌ها را در عمق ۵ کیلومتری خاک ترکیه دنبال کند. به گفته «الجعفری» ابوبکر بغدادی را نیز آمریکایی‌ها پنهان کرده‌اند.