دختر شش ساله‌اش فکر می‌کند بازی است!

خشایار الوند پس از درگذشت عارف لرستانی بازیگر طنز تلویزیون دلنوشته‌ای برای او نوشته بود که برای خود او سوال بود که «آن دنیا چه خبر است؟» حال او هم به پاسخ سوالش رسید.
به گزارش ایسنا، این نویسنده در دل‌نوشته خود مطرح کرده بود: اگر من از عارف این سوال را بپرسم که حالا که جواب سوالش را پیدا کرده است، در آن دنیا چه خبر است؟ او در جواب حتماً به من خواهد گفت: به همین راحتی می‌خواهی بزرگترین سوال بشریت را کف دستت بگذاریم. خودت بمیر و بیا و ببین چه خبر است!
در پی درگذشت خشایار الوند هنرمندان و مسوولان در متن‌های جداگانه‌ای پیام نوشتند
امیرمهدی ژوله از همکاران نزدیک این نویسنده فقید در واکنش به درگذشت وی متنی را منتشر کرده است که در آن آورده است:«سیاه . پسرکی پدرش را با صورت روی زمین دید. دختر شش ساله فکر کرد بازیست، می‌خندید. زنی تنها شد. کمر برادری شکست. پسرک دور از چشم خواهرش تک تک زنگ زد به دوستان پدر: سلام بابام مُرد.اشک اشک اشک.اشک حسرت، اشک حیرت.اشکِ پس چی شد همه کارهایی که داشتی.همه ارزوهایی که کردی.فردا یا پس فردا خاک میریزند رویش.روی صورتش که همیشه می‌خندید.روی همه شور و هیجانش وقتی یکی از سکانسهایش را برای جمع تعریف می‌کرد.روی همه ارزوهایی که داشت.


این شادروان را نچسبانید بیخ اسمش. بگذارید هنوز ناباور باشیم به مرگش.بگذارید شوک باشیم هنوز.بگذارید منتظر باشیم این شوخی بی مزه تمام شود و خشایار برگردد سر جدول‌های نیمه تمامش.باید آرام شویم. باید اشک‌ها را پاک کنیم. باید بنشینیم دورهم، عقل‌ها را روی هم بگذاریم ببینیم چطور باید برای دردانه شش ساله‌ش نبودن را معنا کنیم.»
بغض علیرضا خمسه برای از دست رفتن خشایار الوند
علیرضا خمسه در پی درگذشت خشایار الوند بیان کرد که هیچ تصویری از او در ذهنم پیدا نمی‌کنم که لبخند بر لبش نباشد.‌ آه که خشایار چه کوتاه زیست و چه بلند پرواز کرد.
یارمان رفت!/ یاد خشایار الوند در کلام «پایتختی‌ها»
حسن وارسته که در «پایتخت» و «علی البدل» به عنوان نویسنده و مشاور فیلمنامه با زنده یاد الوند همکاری داشت، ضمن عرض تسلیت و با اندوه فراوان گفت: ما برادر بودیم و سال‌ها باهم زندگی کردیم و می‌نوشتیم. ما در لوکیشن شیرگاه در سریال پایتخت یک جا بودیم و ۴ یا ۵ ماه در همدان باهم کار کردیم. او ادامه داد: ما رفیقمان را از دست دادیم و جامعه هنری هم یک گوهر را از دست داد. خانواده پایتخت که من هم عضو آن هستم، انگار یکی از بستگان و برادرشان را از دست داده است. دلم می‌خواهد به من بگویند خشایار ایست قلبی کرد اما احیا شد. الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال «پایتخت» هم که حال بسیار بدی داشت، درباره خشایار الوند گفت: فقط می‌دانم که یارمان رفت، ما ۱۰ سال باهم کار کردیم. نسرین نصرتی بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» هم با حزن بسیار، بیان کرد: خشایار الوند، برادرم بود و خیلی بی‌ادعا بود. او یک عالم لحظه ناب برایمان خلق کرد و تمام نقش‌هایی که بازی کردیم در ذهن ایشان بود. ایشان بسیار هم فکر آقای تنابنده بودند. به نظرم تیم عجیب و غریب و نایابی بودیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت «خشایار الوند» را تسلیت گفت
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در پیامی درگذشت خشایار الوند را تسلیت گفت.
 بهرام قاسمی با ابراز تأثر عمیق از درگذشت هنرمند توانمند کشورمان خشایار الوند، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم، علاقه مندان ایشان و جامعه هنری و بویژه اهالی سینما و تلویزیون تسلیت گفت.
قاسمی خشایار الوند را هنرمندی خلاق دانست که با خلق تولیدات تلویزیونی ماندگار بویژه سریال‌های طنز، سال‌ها خنده را بر چهره هموطنان خود نشانده است.
همچنین برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون با انتشار عکس از خشایار الوند درگذشت ناگهانی وی را تسلیت گفتند.
پرویز پرستویی، شهره سلطانی، محسن تنابنده، حسن فتحی، مسعود ده‌نمکی، برزو ارجمند، رامبد جوان، منوچهر‌هادی، فلور نظری، بهرام افشاری، پوریا پور سرخ بهروز شعیبی، بهرام رادان، احسان علیخانی، ماهور الوند و برخی هنرمندان دیگر به درگذشت خشایار الوند واکنش نشان دادند.
خشایار الوند (پنجشنبه ۹ اسفند) به دلیل ایست قلبی در گذشت.خشایار الوند متولد سال ۱۳۴۶ بود و تا به امروز فیلمنامه سریال‌های طنزی مانند «نقطه چین»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «گنج مظفر»، «مرد هزار چهره»، «مرد دو هزار چهره»، «قهوه تلخ»، «ویلای من»، «شوخی کردم» و «در حاشیه»، «پایتخت»، «پایتخت ۳»؛ «پایتخت ۵»، «پایتخت ۴»، «علی‌البدل»، «کمربندها را ببندیم»، «مسافران»، «دیوار به دیوار» و «دیوار به دیوار ۲» را نگارش کرده بود.
او همچنین نویسندگی فیلم‌های «مزاحم» و «برگ برنده» به کارگردانی برادرش، سیروس الوند (کارگردان سینما و تلویزیون) را برعهده داشت.
پیکر زنده یاد خشایار الوند روز شنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح از خانه سینمای وصال تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.مراسم ترحیم این فیلم نامه نویس روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.