پیام ظریف جدی گرفته شود

دکتر ظریف یکی از شخصیت‌های بسیار موثر برای حفظ نظام ما در سطح بین‌المللی است، بخصوص تحرکات سیاسی ایشان در دیپلماسی بسیار چشمگیر بوده است. همچنین کسی نمی‌تواند منکر چهره مثبت بین‌المللی ایشان شود و دیپلمات‌ها‌ی خارجی یک درایت و تدبیر خاصی را در افکار و‌اندیشه‌های آقای ظریف می‌بینند. این موضوع حکایت از نقش فعال وزارت خارجه ما در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی دارد و نشان می‌دهد که آقای ظریف یک وزیر معمولی نیست. به نظر بسیاری از صاحب نظران، دکتر ظریف با روش‌ها‌ و تجربیاتی که دارد و منش و شخصیت تاثیرگذار خود برای کشورما بسیار کارآمد و مفید است و می‌شود در چالش‌ها‌ی بین‌المللی روی توانایی‌های‌ او حساب باز کرد.

از این جهت استعفا ایشان در این شرایط، ضربه بزرگ و فاجعه تکان دهنده ای بود برای نظام اسلامی ما و تمام فعالین سیاسی معتقد بودند که کناره گیری آقای ظریف خیلی می‌تواند برای جمهوری اسلامی تضعیف کننده باشد. دکتر روحانی هم با نپذیرفتن این استعفا به‌حق نشان دادند که ظریف باید برای پیشبرد اهداف ایران در مقام وزیر خارجه فعال باشد و شرایط کشور اینگونه اقتضا می‌کند که ایشان همچنان سکان هدایت دستگاه دیپلماسی ما را در دست داشته باشد. دیگر مقامات سیاسی و نظامی کشور هم از دکتر ظریف حمایت کرده‌اند و حتی سردار سلیمانی در واکنش به کناره گیری ایشان گفته‌اند مقام معظم رهبری همیشه از آقای ظریف راضی بوده‌اند و هستند. خوشبختانه آقای ظریف استعفای خود را پس گرفت و به کار خود ادامه داد اما مسئولان نباید به خواسته‌های ایشان که منجر به کناره‌گیری او شد بی‌تفاوت باشند. باید به آقای ظریف حق داد که از نبودن در جریان دیدار بشار اسد با رئیس‌جمهور ناراحت باشد و بخواهد که این دلخوری را نشان دهد. این نپذیرفتن استعفا به این معنا نیست که به تمام خواسته‌های ایشان جواب مثبت داده شده است و آقای ظریف به این دلیل که فردی متعهد و به فکر منافع ملی ایران است و از فدا کردن خود در راه مردم ابایی ندارد به سرکار خود برگشت اما پیام خود را هم به گوش مسئولان رساند. پیامی که باید جدی گرفته شود تا ما در شرایط فعلی کشور از طرف داخل ضربه نخوریم. من به شخصه فردی را برای جایگزینی ایشان نمی‌شناسم و رفتن ایشان از دستگاه دیپلماسی ما جبران ناپذیر بود.
استعفای ایشان همانقدر که مردم را نگران کرد و جنبه منفی داشت، اما بعد مثبتی هم داشت و پس از این خبر موجی در حمایت از ایشان به راه افتاد که بسیار امیدوارکننده بود. البته بخش اعظم این حمایت به‌خاطر افکار و‌اندیشه‌های ایشان و دولت دکتر روحانی است.‌اندیشه‌های دولتی که در سطح خارجی آقای ظریف آن را نمایندگی می‌کند و به نظر من این حمایت نشان دهنده محبوبیت‌اندیشه‌ها و روش‌های آقای ظریف در بین مردم و سیاستمداران است.این اعلام حمایت‌ها برای ادامه کار ایشان بسیار موثر است و می‌تواند در مقابله با دشمنان خارجی به ظریف و تیمش کمک کند.تا وقتی که حمایت ادامه داشته باشد می‌توان به آینده سیاست خارجی ایران امیدوار بود و با اتکا به آن مشکلات را از سر راه برداشت.