تقی زاده: 82 درصد بازنشستگان کشوری مشمول همسان سازی حقوق شدند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال 82 درصد از بازنشستگان زیر پوشش این صندوق مشمول طرح همسان سازی حقوق شدند.
جمشید تقی زاده افزود: صندوق بازنشستگی یک میلیون و 421 هزار نفر بازنشسته را تحت پوشش دارد و دومین صندوق بیمه‌ای کشور است.
وی با بیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان کشوری امسال به 2 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است، گفت: امیدواریم با تدبیر دولت و مجلس و اختصاص 4500 میلیارد تومان به همسان سازی حقوق، سال 98 شاهد افزایش بیشتر حقوق بازنشستگان به خصوص در میان حقوق‌های کمتر از 2 میلیون تومان باشیم.
وی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی دو شعار و مولفه کلیدی دولت دکتر روحانی است، افزود: با وجود برخی مقاومت‌ها و مخالفت‌ها برای تحقق این شعارها، گام‌های جدی و اساسی ازسوی نهادهای مختلف به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه برداشته شده است.


تقی زاده تاکید کرد: امروز ما در نظام اداری و اقتصادی به شدت نیازمند انقلاب شفافیت هستیم و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شفافیت به مثابه یک راهبرد مورد توجه قرار گرفته و ادامه این راهبرد موجب اعتبار بخشی و اعتماد سازی در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به برخی ساز و کارها که می‌تواند از فسادها و رانت‌ها و ویژه خواری‌های خاص جلوگیری کند، تصریح کرد: اجرای قوانین موجود در زمینه مبارزه با فساد و اصلاح آنها در صورت نیاز، کاهش تصدی دولت در اقتصاد، ارتقای سطح شفافیت در نظام تصمیم سازی و تصمیم‌گیری دولت، اجرای قانون انتشار و دسترسی آزادانه به اطلاعات، استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیک برای افزایش شفافیت و مبارزه با فساد، تدوین قوانین و به کارگیری ابزارهای لازم برای افزایش نظارت عمومی بر عملکرد و فعالیت‌ها مفید باشد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: اصلاح حاکمیت شرکتی در سطح شرکت‌های دولتی و ارتقای شفافیت در عملکرد مالی آنها، واگذاری امور به گروه‌های مدنی به نحوی که از شدت رانت‌های اطلاعاتی و مالی کاسته شود و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای شفاف سازی عملکرد دولت از جمله این سازو کارها است.
تقی زاده تاکید کرد: خوشبختانه رویکرد و اراده دولت دوازدهم هم برای اجرای حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با فساد این است که همه دولت به خصوص بخش اقتصادی در مدل اتاق شیشه‌ای در معرض دید و قضاوت عموم مردم قرار گیرد تا همه شهروندان مطلع باشند دولت چه کار می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ذخایر ارزی کشور در بهترین شرایط قرار دارد اخبار کوتاه اقتصادی سخنگوی وزارت خارجه: استعفای ظریف مورد پذیرش قرار نگرفته است چرادولت دغدغه‌ «رسانه‌های مکتوب» ندارد؟ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام: ملت ایران قوی‌تر از 40 سال قبل و دشمنان آن ضعیف‌تر شده‌‌اند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام: ملت ایران قوی‌تر از 40 سال قبل و دشمنان آن ضعیف‌تر شده‌‌اند مادورو: آمریکا برای توجیه جنگ، بحران‌سازی می‌کند در پی کشته شدن 300 نفر در حمله جنگنده‌های هندی به مواضعی در پاکستان تنش میان اسلام آباد و دهلی نو بالا گرفت انتقاد اروپا از برخورد خشونت‌بار فرانسه با معترضان رئیس جمهور در پیامی به مراسم اهدای جایزه ملی نشان (برند) برتر سال 1397: ارج نهادن به مقوله نشان تجاری، اقدامی بسیار شایسته و کارآمد برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور است جهانگیری دو معاون جدید خود را منصوب کرد تقی زاده: 82 درصد بازنشستگان کشوری مشمول همسان سازی حقوق شدند این قهرمان ملی را حفظ کنید