سرقت 50 تن طلای سوریه توسط داعش و انتقال آن به آمریکا

یک منبع نزدیک به «یگان‌های مدافع خلق» به پایگاه خبری «باسنیوز» گفت: ده‌ها تُن طلا که در منطقه «الباغوز» (شرق سوریه) در اختیار داعش قرار داشت، به دست آمریکایی‌ها افتاد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این فرد که خواست نامش فاش نشود، افزود: آمریکایی‌ها از طریق پایگاه‌های خود در کوبانی (عین العرب)، حدود 50 تُن طلای(سرقتی) داعش را به کشور خود انتقال داده‌اند. به گفته این منبع، آمریکایی‌ها مقادیر کمی از این طلاها را برای یگان‌های کُرد باقی گذاشته‌اند.به گزارش پایگاه کرد زبان باسنیوز، نیروهای آمریکایی در جنوب کوبانی فرودگاهی دارند که از آن برای حمل‌ونقل محموله‌ها و تجهیزات نظامی استفاده می‌کنند.روزنامه «واشنگتن پست» هم آذر گذشته گزارش داده بود که عناصر داعش در عراق و سوریه ارزهای محلی و خارجی و مقادیر زیادی شمش طلا در اختیار دارند، که ارزش آن میلیون‌ها دلار است.خبرها از شهرک الباغوزدر استان «دیرالزور» حاکی است، عناصر گروه تروریستی داعش با شبه‌نظامیان کُرد و آمریکا بر سر تخلیه این شهرک، به توافق رسیده‌اند.
13 هزار داعشی اروپایی
شبکه «بی‌بی‌سی» طی گزارشی، به نقل از سازمان ملل اعلام کرد، جمعا بیش از ۴۰ هزار نفر خارجی از ۱۱۰ کشور برای حضور در صفوف داعش، به سوریه و عراق رفته‌اند. «مرکز بین‌المللی مطالعه افراط‌‌گرایی» که در لندن مستقر است هم  تیر ماه گذشته اعلام کرد، عناصرخارجی عضو داعش شامل ۳۲ هزار و 802 مرد، ۴۷۶۱ زن و ۴۶۴۰ کودک می‌شده است.