پوتین: به دنبال درگیری با آمریکا نیستیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور در یک سخنرانی عمومی در مجلس فدرال روسیه تاکید کرد که واشنگتن باید از سیاست‌های غیرسازنده خود دست بردارد. وی که در ابتدای این جلسه به تشریح وضعیت اقتصادی روسیه و پیشرفت‌های نظامی این کشور پرداخت، در مورد روابط با آمریکا گفت: «روسیه کسی را تهدید نمی‌کند و خواهان رابطه‌ای برابر با ایالات متحده است. ما دنبال درگیری نیستیم، به خصوص با یک قدرت جهانی مانند ایالات متحده.»
پوتین افزود: «اما ایالات متحده نمی‌داند که جهان چطور در حال تغییر است و به کدام سو می‌رود و به سیاست‌های مخرب خود ادامه می‌دهد.» رئیس‌جمهور همچنین در واکنش به احتمال استقرار موشک‌های میان‌برد اتمی آمریکا در اروپا، گفت: «استقرار موشک‌های ایالات متحده در اروپا تهدیدی بسیار بزرگ برای امنیت روسیه و کل جهان است.» او سپس تلویحا آمریکا را به پاسخ موشکی تهدید کرد و گفت: «اگر موشک‌های ایالات متحده در اروپا مستقر شوند، ما مجبور به اقدامات متقابل خواهیم بود. اگر تهدیدی متوجه ما شود، ما باید بتوانیم نه فقط محل وجود این تهدیدات، بلکه مرکز تصمیم‌گیری در مورد این تهدیدات را نیز هدف قرار دهیم.»
به گزارش فارس، وی با این حال تاکید کرد که برنامه‌های نظامی روسیه ماهیت دفاعی دارد و مسکو تنها به عنوان پاسخ به حملات احتمالی خارجی این توانمندی‌ها را به کار می‌گیرد. او گفت: «تمام اقدامات روسیه در حوزه امنیتی، اقدامات متقابل خواهند بود و ماهیت دفاعی دارند.»