محرمانه ای برای رئیس جمهور روحانی ...!

سوپاپ ... !
سلسله یادداشت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فکاهی«مارکو گامبارو» پیرمرد منشوری ...!
به قلم: محمد جوان



سلام
تصمیم داشتم. نامه‌ام را بدون سلام آغاز کنم اما دیدم درست نیست به رئیس جمهور مملکت سلام ندهم.اگر چه حقیر نیز مثل آن 24 میلیونی
که از شما حمایت کردیم این روزها دچار
مشکلاتی هستم و همه آن‌ها که به توصیه بنده به شما رای دادند ، با نگاه شماتت بار مرا مورد سرزنش قرار می‌دهند و همانند برادران آب منگل در فیلم قیصر می‌گویند : فرمون فرمون (حسن حسن) که می‌گفتی این بود ؟! اما باز هم دلم نیامد علیرغم همه دلخوری‌هایم از عملکرد جنابعالی به شما سلام ندهم. پس سلام آقای رئیس جمهور(!) حال تان چگونه است.کیف تان کوک است.آیا هنوزم می‌خندید. خب الحمدالله . خدا را شکر . شما نخندید چه کسی می‌خواهد بخندد (؟!) مردم که حس و حال خندیدن ندارند . به قول شاعر همشهری : با این گرانی‌ها، چهره‌ها مغموم و سرها در گریبان است (!).
آقای رئیس جمهور
واقعیت امر این است تصمیم گرفتم برای شما چند خطی شوخی و جدی بنویسم بلکه افاقه کند و شب عیدی، سکه‌ای نیم سکه‌ای برایم بفرستید تا با فروش آن از خجالت میهمانان نوروزی دربیایم و دو سه کیلو گوشت و چند سیری پسته و آجیل برای این عزیزان فراهم کنم .
جناب روحانی
بگذارید سوال آخر را همین اول کار بپرسم. مردم به شدت نگران هستند و شب و روز از هم می‌پرسند سرانجام ما چه می‌شود؟ آقای رئیس جمهور حواسش کجاست . چرا به فکر ما نیست . فرمان دست کیست. پراید 20 میلیونی را چه کسی 50 میلیون کرد؟ گوشت 40 تومنی را کدام کارتل اقتصادی 120 تومان عرضه می‌کند. قیمت اجناس و میوه و تره بار چرا به یکباره سه الی چهار برابر شد؟ سوالات مردم بسیار زیاد است حتما خود شما هم از چند و چون پرسش‌های مردم آگاه هستید. حالا من نمی‌خواهم در این 4 خط همه آنها را مطرح کنم اما آقای رئیس جمهور وجدانا گرانی به کجا می‌رود؟! آیا اینکه برخی می‌گویند دولت پنهانی وجود دارد صحیح هست؟ آیا تمام این مصائب زیر سر اینهاست و می‌خواهند شما
را قربانی کنند؟! گناه مردم چیست؟حالا ما
«24 میلیون» گناه مان این بود که در برابر آنها ایستادیم و شما را برای ریاست جمهوری انتخاب کردیم . چشممان کور دندمان نرم یا می‌ایستیم و از شما دفاع می‌کنیم اما منتقدان شما چرا زندگی آن 15 میلیون را به کام آنها تلخ کردند. چرا تر و خشک را با هم می‌سوزانند؟ ما گناهکاریم و مستوجب عذابیم . چرا زندگی دوستداران خودشان را دچار مشکل کرده‌اند؟
آقای روحانی
برجام شما و جناب اوباما فرصت طلایی بود که متاسفانه به علت دلایلی که آقای مطهری به کرات گفتند بر باد رفت . با این وجود داستان پالرمو به کجا می‌رسد . به قول مخالفین عزیز، چه تضمینی هست پالرموی امروز به فرجام برجام منتهی نشود؟! اگر خوب هست چرا تصویب نمی‌کنند اگر بد هست چرا این همه کش می‌خورد. آیا این که از زبان شما گفته شده است بدون پالرمو امکان اداره کشور نیست صحیح است.آیا واقعا عده‌ای می‌خواهند عمر ریاست جمهوری شما به سر نرسد و زبانم لال پروژه عبور از روحانی اجرایی شود؟!
آقای رئیس جمهور
با مخالفین تا کی و کجا می‌خواهید مماشات کنید .
چرا با مردم کشور خود بدون رودربایستی سخن نمی‌گویید. چرا به ما حقیقت ماجرا را نمی‌گویید. مگر مردم نامحرم هستند . ما می‌دانیم به واسطه خروج آمریکا از برجام و بد عهدی اروپا تا حد زیادی برنامه‌های شما برای اداره کشور دچار مشکل شده است و در این میان مخالفین هم تا جایی که دست شان برسد آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و برخی... از این رهگذر مجددا دست به کاسبی‌های تریلیون دلاری و یورویی بزنند اما آقای رئیس جمهور مجددا می‌پرسم مماشات تا کجا؟! اگر زبانم لال مشکلات افزون‌تر شود آیا هیچ تضمینی برای مهار آن وجود دارد؟! چه کسی از بلوا و آشوب آفرینی در این کشور لذت می‌برد؟! این دست‌های پنهان که مدام کشتی را سوراخ می‌کنند چه کسانی هستند؟ چرا یک بار برای همیشه چهره آنها را برای مردم افشا و دست‌های آنان را قطع نمی‌کنید؟!
آقای روحانی
ایراد بسیار بزرگی که به عملکرد شما در دوره اول و دوم وارد است عدم استفاده از وزرای درجه یک است . متاسفانه شما هم به شیوه «محمود» کابینه ای بدون ژنرال تشکیل دادید و ... در این دوره برخی وزرای خوب از کابینه جدا شدند و تا این لحظه افراد جایگزین نیز نتوانسته اند خودی نشان بدهند و بعضا مشاهده شده است پاس گل به تیم حریف می‌دهند و ... از دست وزیران متعهدی همچون دکتر ظریف و مهندس زنگنه نیز کاری برنمی‌آید . اسحاق جهانگیری نیز که کلا در این دوره فید شده است و انگار نه انگار که همو بود که پلی برای پیروزی شما شد . پرسش دیگر این است که آقای روحانی وجدانن خدا وکیلی خودت مستحضری که با خودت و دولتت چه کردی؟!
آقای رئیس جمهور!
نمی‌خواهم جسارت کنم و حرفی بزنم که فردا دوروبری‌های تان روزگار مرا سیاه کنند. هر چند تا همین جا هم بیشتر از کوپنم حرف زده ام اما ...عزیز دل سابق مردم ایران (!) کاش کمی‌از شهامت و جسارت محمود احمدی نژاد در وجود شما و وزرای دولت دوازدهم بود تا روزگار ما تا این حد تیره و تار نمی‌شد. کاش گاه گداری همچون سلطان محمود با لباس مبدل در خیابان‌های ایران تردد می‌کردید بلکه به گرفتاری‌های بخش زیادی از مردم کشور خود پی می‌بردید. شاید آنگاه کمی‌جرات و شهامت آن را می‌یافتید تا بر دولت پنهانی که شب و روز مردم ما را می‌آزارد و کشور را دچار مشکل می‌کند فائق می‌آمدید.
آقای روحانی
حرف خیلی هست اما الان شب از نیمه گذشته است و این ساعت برای نوشتن چندان خوب نیست . چون هم به شدت گرسنه ام و مغزم یاری نمی‌کند و دیگر این که ممکن است آخرسر یک پرت و پلایی بنویسم و کار از کار بگذرد ناراحت شوید. لب کلام؛ وضعیت مالی مردم خراب و اسفبار است. دخل و خرج همخوان نیست. حقوق‌ها کفاف هفته اول ماه را هم نمی‌دهد . قیمت‌ها سر به فلک کشیده است. مواد خوراکی و غذایی خدا تومان شده است . من به شدت نگرانم مبادا... خیلی دوست دارم بیشتر برایت بنویسم اما خداییش الان حس و حال ندارم.بروم یک نان خشکی چیزی میزی پیدا کنم و بخورم و بعد کپه مرگ را بگذارم.
حسن جان !
از همین راه دور می‌بوسمت و به شیوه دهه شصت در این خط آخر می‌نویسم: ای نامه که می‌روی به سویش از جانب من ببوسش رویش ... !
بامداد سه شنبه 30 بهمن 97