مشاور سابق سنای آمریکا: دمکرات‌ها به طور جدی در پی برکناری ترامپ هستند

مشاور سابق جمهوریخواهان در سنای آمریکا گفت دمکرات‌ها با تمام توان از تحقیقات درباره فساد و تبانی ترامپ بهره خواهند گرفت تا زمینه را برای برکناری یا شکست وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری فراهم کنند.
"جیمز جورج جترس" طی گفت وگوی با ایرنا درباره تحقیقات بازپرس ویژه "رابرت مولر" و تاثیر آن بر وضعیت رئیس جمهوری آمریکا افزود: به نظر می‌رسد تحقیقات مولر درباره تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه به شواهد محکمه پسندی دست پیدا نکرده باشد و در این خصوص، بیش از هر چیز ما با یک جنجال سیاسی روبرو هستیم.وی با ابراز تردید درباره انتشار علنی نتیجه تحقیقات مولر ادامه داد: دمکرات‌ها برای ضربه زدن به ترامپ به سراغ مسائل دیگری چون فرار مالیاتی و رسوایی‌های اخلاقی او خواهند رفت و ترامپ را برای استیضاح به مجلس نمایندگان فراخواهند خواند.
این تحلیلگر سیاسی آمریکایی افزود: دمکرات‌ها امیدوارند با کمک موج رسانه‌ای و تبلیغاتی، برخی سناتورهای جمهوریخواه را با خود همراه کرده تا شاید بتوانند ترامپ را از ریاست جمهوری به زیر بکشند.
جترس درباره جنجال سیاسی و رسانه‌ای در آمریکا پیرامون دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفت: بعید است که از تحقیقات مولر چیزی نصیب دمکرات‌ها شود. اکنون چهار روند تحقیقاتی درباره ترامپ در کنگره و بیرون آن در جریان است.


جترس در پاسخ به اینکه انگیزه مخالفت سران دمکرات و جموریخواه با کاهش تنش با مسکو چیست، گفت: به طور اساسی همه دمکرات‌ها، بجز یکی دو نماینده همچون تولسی گابارد، مخالف بهبود روابط با روسیه هستند. وضعیت جمهوریخواهان نیز همین است. به نظر من انگیزه آنها، به کارهای روسیه ارتباط ندارد، به مسائل داخل آمریکا مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: آنها فکر می‌کنند بهبود روابط با روسیه، به سیطره ایالات متحده در سطح جهانی ضربه می‌زند. آنها هر کشوری، چه روسیه باشد چه ایران، چین یا ونزوئلا، اگر در برابر نظم مورد نظرشان کرنش نکند، مورد حمله قرار می‌دهند.
جترس در پاسخ به اینکه آیا احتمال طرح اتهام ازسوی مولر علیه اعضای خانواده ترامپ وجود دارد؟ گفت: بله، ممکن است. البته برخی شایعات حکایت از اتمام تحقیقات مولر دارد. هنوز بحث درباره دیدار پسر ترامپ در برج ترامپ با روس‌ها و مطرح شدن تحریم‌های روسیه، جدی است. ممکن است این مساله به طرح اتهام علیه پسر ترامپ منجر شود.
وی افزود: ماموریت مولر این است که یک نفر از اطرافیان ترامپ را به تور انداخته تا براساس اعتراف‌های وی، سراغ شخص رئیس جمهوری بروند.
سایر اخبار این روزنامه
با وجود تحریم‌های آمریکا؛ صادرات نفت ایران افزایش یافت متن سخنان وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ پوتین در سخنرانی سالیانه مجلس فدرال روسیه: خاک آمریکا را درصورت تهدید هدف قرار می دهیم مشاور سابق سنای آمریکا: دمکرات‌ها به طور جدی در پی برکناری ترامپ هستند مسئول سابق امور اخلاقی کاخ سفید: ترامپ باید برکنار شود وزیر بهداشت: سال آینده کمبود دارو نخواهیم داشت ارتش ونزوئلا دست رد به سینه ترامپ زد رئیس دفتر رئیس جمهور: دولت هرگز با معیشت مردم بازی سیاسی نمی‌کند واکنشها به پرداخت پول سهامداران شاندیز از بیت‌المال و تکذیب خبر توسط واعظی تحلیل سیاسی هفته طی حکمی ازسوی دکتر روحانی؛ دکتر محمد حاتمی به عنوان «رئیس سازمان نظام روان‌شناسی» منصوب شد درجلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ مهم‌ترین اقدامات ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بررسی شد طرح ترافیک در پنجشنبه‌های اسفند اجرا می‌شود دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با مشاور عالی سلطان قابوس