پليس در انتظار شکايت مجمع تشخيص


بررسي لايحه پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام سبب شد تا برخي از اعضاي اين مجمع ادعا کنند که پيامک‌هاي تهديدآميزي در اين خصوص به آنان ارسال شده است، موضوعي که پليس در واکنش به آن اعلام کرده که اگر شکايتي در اين خصوص ثبت شود، حتما به آن رسيدگي خواهد شد.

به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در واکنش به اين پيامک‌ها گفته بود: «صحيح نيست در يک جامعه اسلامي‌پيامک‌هاي غيراخلاقي که با هيچ معياري سازگار نيست به نمايندگان مجلس و مجمع ارسال شود. نمايندگان مجمع تشخيص مصلحت تحت تأثير اين جوسازي‌ها قرار نمي‌گيرند و آنچه وظيفه شرعي و ملي آنهاست را در خصوص لايحه پالرمو انجام مي‌دهند. »

طرح اين ادعاها سبب پيگيري موضوع از پليس شد که حسين رحيمي، رييس پليس تهران بزرگ در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: در مواردي که شاکي خصوص وجود داشته باشد قطعا پليس به شکايات رسيدگي خواهد کرد.رحيمي‌درباره اينکه اگر دريافت کنندگان چنين پيامک‌هايي شکايت کنند، چه برخوردي با عاملان انجام خواهد شد، گفت: اگر شکايتي در اين زمينه مطرح شود، قطعا پليس با هماهنگي دستگاه قضايي به موضوع ورود کرده و با افرادي که مرتکب تخلف شده باشند، برخورد خواهيم کرد.

پيش از اين در موردي مشابه در مورد FATF نيز، سردار کمال‌هاديانفر، رييس پليس فتاي ناجا درباره اظهارات اخير برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌در مورد تهديدهاي پيامکي و فضاي مجازي گفته بود: در اين خصوص چيزي به ما ارجاع نشده و پليس هم اين موضوع را شنيده است. تاجايي که من مي‌دانم اين است که از طريق مجلس چيزي به ما براي بررسي ارجاع نشده است.