ظریف از وریا غفوری نه شکایتی کرده و نه دلخور است

آفتاب یزد- گروه سیاسی: اظهارات ظریف که اعلام کرده بود ما افتخار می‌کنیم که به خاطر فلسطین به ما فشار می‌آید با اظهارات علی کریمی و وریا غفوری مواجه شد. واکنش‌هایی که معنای دلخوری این بازیکنان از این گفته او را می‌داد. البته اظهارات علی کریمی با واکنش مستقیم ظریف مواجه شدو وزیر خارجه ایران خطاب به او گفت:«برای آقای کریمی احترام قائلم و تفاوتی بین خودمان نمی‌بینم. همه ایرانی هستیم و در یک فضا تنفس و در یک کشور زندگی می‌کنیم. اگر ایشان و دیگرانی از عرایض بنده و یا در واقع از نقل قول‌های ناقصی از عرایضم دلگیر شده‌اند، بسیار متاسفم. اما تقاضای من از کریمی عزیز و دلسوز، دیگر دوستان و هموطنان این است که قبل از داوری بر اساس فضاسازی‌های یک جانبه، یک بار عرایض بنده در آن سخنرانی را به طور کامل گوش دهند.» اما وضعیت وریا غفوری چیز دیگری از آب درآمد. به نحوی که وی به وزارت ورزش احضار شد. غفوری برای آنچه که ادای پاره ای از توضیحات توصیف شده بود به وزارتخانه احضار شد. علت احضار غفوری هم همان طور که انتظار می‌رفت استوری او در اینستاگرام بوده است.
وزارتخانه ورزش هم مصاحبه ای به نقل از بیژن ذوالفقارنسب مربی سابق تیم ملی منتشر کرد که در آن از ورزشکاران خواسته شده است تا در مورد مسائل سیاسی، اظهارنظر احساسی نکنند.
این نحوه برخورد اما با اعتراض بسیاری از بازیگران و فوتبالیست‌ها همراه شد.
البته در همین رابطه سید عباس موسوی با اشاره به خبر احضار وریا غفوری تاکید کرد که دکتر ظریف هیچ دلخوری از او ندارد.


سید عباس موسوی، معاون سخنگوی وزارت خارجه در توییتی آورده است: «از احضار آقای وریا غفوری بی اطلاعم اما آقای ظریف نه تنها انتقاد پذیر است بلکه در این ۵ سال بدترین اهانت‌ها و تهمت‌ها را به خاطر مردم و راهی که برگزید تحمل کرد؛ حال سخن دو ورزشکار محبوب هر چند تند ایشان را ناراحت نمی‌کند.»
او تاکید کرد: «از ایشان(ظریف) شنیده شد هیچ‌گونه شکایت و دلخوری‌ای از کریمی و غفوری ندارم.»
این مسائل در حالی مطرح می‌شود که همواره سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور و ایفای نقش آن‌ها در عرصه سیاست یکی از بحث‌ها و چالش‌های معروف بوده است. لازم به یادآوری است همواره از چهره‌های مشهور در زمان انتخابات به عنوان اسبابی برای رسیدن جناح‌های سیاسی به مقصودشان استفاده می‌شود و آن‌ها ابزار تبلیغاتی خوبی برای کاندیداها یا گروه‌های سیاسی برای جمع آوری رای مردم هستند. اکنون نیز باعث تعجب است که چرا وقتی خود وزیر خارجه ایران از اظهارات وریا غفوری شکایتی ندارد، وزارت ورزش جلوتر از وزارت امور خارجه حرکت می‌کند.