استعفاء پس از حاشیه

آفتاب یزد- گروه سیاسی : آیت الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز. نامی که این روزها زیاد شنیده می‌شود. کسی که این مدت خبر ساز شده و شبکه‌های اجتماعی را هم در این رابطه به خود مشغول کرده است. ابتدا موضوع سفرش به انگلیس حاشیه ساز شد و‌اندکی بعدتر ماجرای بیماری داشتن یا نداشتن او شهره شهر.
در چند روز گذشته اخبار متعددی درباره سفر آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان به کشورهای خارجی منتشر شده بود تا حدی که برخی، شایعه فوت یا سفر تفریحی وی به آلمان را در فضای مجازی منتشر کردند.تا اینکه حجت الاسلام کمیل عساکره، مسئول امور رسانه‌ای دفتر امام جمعه اهواز با رد این اخبار به فارس گفت: «آیت الله موسوی جزایری در صحت و سلامت کامل است و هم‌اینک در کشور انگلیس حضور دارد.»
ابتدا در شبکه‌های مجازی گفتند که او برای درمان به انگلیس رفته ولی مسئول رسانه‌ای دفتر امام جمعه نسبت به این موضوع نیز واکنش نشان داد و گفت :«این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج‌نشینان انجام شده است و خبر سفر درمانی وی کذب است.»
موسوی جزایری به عنوان امام جمعه اهواز به یکباره تحت حواشی زیادی قرار گرفت. عده‌ای سفر او به انگلیس را در حالی که بسیاری از ایرانیان توان این کار و یا اجازه آن را ندارند قابل بحث دانستند و دلیلی را هم که امام جمعه اهواز در این‌باره آورد را با چالش مواجه کردند.


از طرفی اعلام شد که امام جمعه اهواز بیماری ندارد و در بیمارستان هم بستری نشده است و تنها به واسطه پادردی که داشته به پزشک سر زده است اما هدف اصلی اش از بودن در انگلیس همان تبلیغ در بریتانیا بوده است. اظهاراتی که باب میل عده‌ای نبود و با واکنش‌هایی هم در این زمینه روبه روشد.
اما فاز دوم حاشیه‌های جزایری زمانی شروع شد که او به کشور بازگشت در آن هنگام نیز پخش تصاویری از بازگشت وی و اینکه عده‌ای در حال استقبال خاص ایشان هستند با واکنش‌هایی روبه رو شد و حواشی سفر اخیر آیت الله موسوی جزایری را به انگلستان دوچندان کرد. همچنان بحث‌ها در ارتباط با سفر انگلیس وی؛ بیمار بودن یا نبودن ایشان داغ بود که خبری دیگر درباره او همه را شوکه کرد. خبر این بود : آیت الله موسوی جزایری با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارائه کرد و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد.
به گزارش ایلنا، حوزه نیوز در خبری فوری نوشت: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارائه کرد و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد.
وی در «خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ بهمن ماه اهواز» از «احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی» سخن به میان آورد.
این استعفا به دلیل بیماری در حالی اعلام شد که پیشتر از صحت و سلامت کامل موسوی جزایری سخن به میان آمده بود و هر گونه ارتباط درمانی با سفر انگلیس تکذیب شده بود. با این حال اما خبر استعفای او اگرچه خود می‌تواند یک حاشیه دیگر بر ماجراهای این چند روزه امام جمعه اهواز بیفزاید اما از سویی دیگر نیز می‌شود آن را پایانی بر حواشی این روزها نیز ارزیابی کرد.