اجرای عدالت در لواسان

آفتاب یزد- گروه سیاسی: اسنادی 12 برگی که مدعی می‌شد برخی از مسئولان کشور 342 هکتار زمین در ورامین را از آن خود کرده‌اند؛ موضوعی که البته سرنوشتش به فرجام نرسید. سال 91 بود. نخستین بار بود که افشای سند زمین خواری سرو صدا و غوغا به پا کرد اما آخرین بار نبود.
سر و صدا راه‌انداختن دو نماینده مجلس بر سر قدرت، باعث شد تا پرده از یک ماجرای دیگر برداشته شود، فساد در گردنه حیران و تصاحب زمین‌های آنجا به صورت غیر قانونی توسط «از ما بهتران» از جمله نمایندگان مذکور. اما داستان گردنه حیران نیز پایان داستان به شمار نمی‌آمد.
ماجرای ویلاسازی و تخلف در ساوجبلاغ و البرز توسط یکی از دولتمردان اتفاق پرحاشیه بعدی بود. بعدها یک مقام مسئول در این باره اظهار داشت :«در مورد ساختمان‌هایی که در آن محل تخریب شدند، یک سری ادعاهایی مطرح شده که این ادعاها را دادستان کرج اعلام کرده که در پاره‌ای موارد اختلافی است و از جمله درباره خانه وزیر گفته می‌شود وسایلی داخل خانه بوده و اخطار داده نشده و آوار روی وسایل ریخته که در حال بررسی است.»
مناطق خوش آب و هوای کشور مدت‌هاست که در تیررس تصرف برای ویلاسازی و خوش نشینی است. یک زمانی گردنه حیران و کلاردشت و فشند و فشم. یک زمانی هم لواسانات..


موضوع جنجالی ویلای یکی دیگر از مسئولان، یکی از همین نمونه‌ها بود. ویلایی که بعد از انقلاب و بعد از چند سال در اختیار آن مقام مسئول قرار می‌گیرد. هشتم آذرماه سال ۹۶بود که گروهی موسوم به جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، پیگیری ویلای لواسان که در اختیار او بود را در دستور کار قرار داد.
در آن نامه، ضمن تاکید بر تصرف رایگان این ویلا توسط آن مقام به مدت ۲۵ سال، آمده بود: «لازم است ذکر شود جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت ادامه تعلل دستگاه‌های مربوطه در تخلیه ملک بیت‌المال، حق اقدامات انقلابی را برای اجبار فرد نامبرده به تخلیه ویلای لواسان، برای خود محفوظ می‌داند.»
دست آخر اینکه با فشار رسانه‌ها او مجبور به تخلیه این ویلا می‌شود.
اما همان موقع نیز معلوم بود که او تنها مقام صاحب ویلای اینچنینی در لواسان نیست. بعدها در اخبار درج شده در رسانه‌ها اعلام شد که لواسانات محلی برای ویلاسازی نمایندگان مختلف مجلس و مقامات شده است. تا اینکه ویلاسازی‌هایی غیر قانونی توسط یک نماینده مجلس و همسرش و... فاش شد. در ادعاهای مبنی بر این موضوع اما اعلام شد که آنچه در لواسان در حال ساخت و ساز است دو برابر مجوز قانونی ملک خریداری شده بوده است. ویلاسازی غیرقانونی در لواسان پای مسئولان زیاد دیگری را هم به ماجرا کشاند که یا به واسطه‌گرایش‌های سیاسی خاص، یا درجه و مقام ممتازی که دارند، کمتر افشا و رسانه‌ای شدند. فساد در لواسان تا آنجایی پیش رفت که امام جمعه این شهر نیز به آن واکنش نشان داد و گفت:»برخی مدیران لواسان از فضای پیش آمده گله دارند که سلامت ما زیر سوال رفت. گفتم : تخلف در لواسان قابل انکار نیست و اگر ما ساکت باشیم، ما هم متهم هستیم. بنده دلسوزانه تذکر می‌دادم. اما مواجه شدم با توجیه، ناراحتی، قهر، عصبانیت یا مسخره‌کردن و بالاخره بی‌اعتنایی.»
اکنون اما خبرهای تازه‌ای در این‌باره به گوش می‌رسد، ظاهرا تخلفات در لواسان آنقدر شور شده که دو مقام مسئول اوقاف و امور خیریه در حوزه شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران بازداشت شده‌اند.
یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا خبر بازداشت این دو فرد را تایید اما درباره جزییات علت آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.
بعد از اعلام این موضوع بود که این بار امام جمعه لواسانات به گونه‌ای دیگر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات با انتشار مطلبی در توئیتر اعلام کرد: «برخورد با فساد در لواسانات و شمیرانات به مرحله عمل وارد شد و لباس و جایگاه هم نمی‌شناسد.»
وی ادامه داد: «درود بر سربازان گمنام امام زمان که پای انقلاب ایستاده‌اند.»
اظهاراتی که می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که اکنون باید منتظر بازداشت و دستگیری برخی دیگر بود حتی اگر لباس یا جایگاه خاصی داشته باشند.