عامل انتحار جنایت زاهدان، پاکستانی بود

همزمان با اعلام پاکستانی بودن عامل انتحاری انفجار تروریستی اتوبوس حامل مرزداران سپاه در جاده خاش-زاهدان، مراسم گرامی داشت شهدای این جنایت،  محملی شد تا مقامات نظامی و سیاسی کشورمان تحولات مربوط به انتقام گیری از تروریست ها را شفاف تر کنند. وزیر اطلاعات در حاشیه این مراسم از آغاز بررسی این حادثه در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و با بیان این که ایران این اقدام تروریست ها را بی پاسخ نمی گذارد، افزود: در این زمینه هم افزایی بین دستگاه های موثر در امنیت وجود دارد و از لحظه وقوع این اتفاقات عملیات ها و بررسی ها در شورای عالی امنیت ملی آغاز شده است تا پاسخی قاطع بدهیم. در همین حال فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه مراسم گرامی داشت شهدا از دستگیری یک خانم از اعضای وابسته به گروه انتحارکننده خبر داد و گفت: عامل انتحاری فردی پاکستانی به نام حافظ محمد علی بود که به همراه سه نفر از منطقه سیستان و بلوچستان این اقدام را انجام داد. به گفته سردار پاکپور یک نفر از سه نفر متواری است که به زودی دستگیر می شود.
پاکپور: گروه انتحاری بنا داشت در 22 بهمن هم عملیات انجام دهد
این مقام ارشد سپاه تأکید کرد که این اقدامات این گروه فقط منحصر به حادثه زاهدان نبوده و این ها با تجهیزات و مهمات انبوهی که جمع آوری کرده بودند، بنا داشتند در 22 بهمن و روزهای دیگر اقدامات انتحاری انجام دهند که با تمهیدات سپاه موفق نشدند. پاکپور در تشریح اولین سر نخ دستگیری عوامل این حمله گفت: پس از آن که قطعات خودروی انتحاری را تحویل برادران مان در نیروی انتظامی دادیم، آن‌ها مدل خودرو را به ما اعلام کردند و پس از آن نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه کار شناسایی، دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی کننده تروریست‌ها را آغاز کردند.همزمان با این که ایران به پاکستان هشدار داد، هیئتی از این کشور به ایران آمد تا درباره پاک سازی مرزهای این کشور از لوث وجود تروریست ها گفت و گو کند. حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور به این مسئله نیز اشاره کرد که پاکستان پذیرفته است کانون شورش در داخل خاک این کشور است. به گزارش فارس،  وی گفت: «یک هیئت کارشناسی در سطح تصمیم‌گیری به کشورمان اعزام شده‌اند و در حال رایزنی هستند .»
نماینده ولی فقیه در سپاه: به ازای هر شهید، 10 تروریست را هلاک می کنیم
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه هم با تأکید بر این که انتقام از عوامل تروریستی به موقع انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما قرار گذاشته‌ایم که در مقابل هر شهید ما، ۱۰ نفر از آن ها به هلاکت برسند.همزمان علیرضا رحیمی نماینده تهران  در توئیتی نوشت که درطول چندین هفته قبل ازحادثه تروریستی خاش، مراجع امنیتی دولت در استان، ۱۶ هشدار رسمی مبنی بر احتمال وقوع اقدامات تروریستی به شورای تامین استان سیستان و بلوچستان ارائه داده بودند. در مراسم گرامی داشت شهدا دیروز صحنه های زیبایی رقم خورد؛ تفقد از فرزند شهید سید ثارا... موسوی توسط فرمانده نیروی قدس سپاه و بوسه حاج قاسم بر تابلوی یک شهید این حادثه تروریستی از حواشی این مراسم بود. به گزارش مهر، مادر شهید «عبدالرضا بروجی» از شهدای حادثه تروریستی زاهدان هم داغ فرزندش را تاب نیاورد و یک روز بعد از تشییع پیکر فرزندش و درست در شب رحلت حضرت ام البنین(س) دعوت حق را لبیک گفت.