در جنگ اقتصادی باید همه با هم باشیم

شهروند| حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در استان هرمزگان به حرکت شتابان و سریع توسعه کشور در محورهای مختلف اشاره کرد و افزایش 12‌میلیون لیتری تولید بنزین را ازجمله این دستاوردها عنوان کرد. رئیس‌جمهوری نادیده‌گرفتن موفقیت‌های بزرگ را خطایی فاحش و آن را در راستای تلاش مردم و یأس دشمنان ارزیابی کرد. اهم سخنان رئیس‌جمهوری را می‌خوانید.
توسعه اقتصادی
  حرکت شتابان توسعه در کشور به‌رغم تلاش‌های دشمنان، بیانگر تلاش یک ملت بزرگ و شکست دشمنانش است.
  این‌که در همین پالایشگاه بندرعباس تولید بنزین از ۸‌میلیون لیتر به ۱۲‌میلیون لیتر افزایش یافته و بهبود کیفیت تولید داشته‌ایم، نشان از تلاش و همت ملت ایران است.


  زیر سوال‌‌بردن موفقیت‌های بزرگ سال‌های اخیر در کشور نه انصاف است نه مروت و نه وطن‌پرستی، نه عشق به انقلاب و نه اخلاق اسلامی.
  در آن جنگ نظامی پشت هم بودیم، امروز هم در جنگ اقتصادی باید همه با هم و پشتیبان هم باشیم. اگر همه امروز با هم نباشیم و عده‌ای بر سر مسائل جزیی بهانه‌گیری کنند، نمی‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کنیم.
  همه باید با هم باشیم در غیراین‌ صورت نه‌تنها در دوران جنگی، بلکه در صلح هم موفق نخواهیم بود.
امنیت پایدار
  امنیت پایدار حاصل تلاش سپاه، ارتش و نیروهای امنیتی و انتظامی است و یادمان نرود که برای امنیت کشور و ملت نیز کار بزرگی رخ داده است. وقتی یک روز حادثه‌ای درجایی رخ می‌دهد، متوجه اهمیت این امنیت می‌شویم. برای تأمین سلامت و بهداشت مردم در کشور پزشکان و پرستاران درمانی درحال تلاش و فعالیت هستند تا سلامت جامعه تأمین شود که این کارهای بزرگ باید مدنظر قرار گیرد، ضمن این‌که امروز شرایط کشور عادی نیست و ما تحت فشار دشمنان هستیم، اما اطمینان دارم اگر متحد بایستیم، در این جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد و دشمن وادار به عقب‌نشینی می‌شود.
شرایط جنگ اقتصادی
  پیروزی‌های بزرگ را برجسته نمی‌کنیم، اما برای مشکلات کوچک یقه مسئولان را می‌گیریم. این‌که دیروز زیردریایی فاتح بعد از سال‌ها تلاش وزارت دفاع و ارتش به آب انداخته شد و امروز فاز۳، ستاره خلیج‌فارس افتتاح شد، آیا این موفقیت و افتخار ملت و دولت نیست.
  آمریکایی‌ها مدعی هستند که تحریم‌ها علیه ملت ایران نیست درحالی‌ که آنها علیه سلامت و بهداشت مردم کار می‌کنند. برای آلودگی هوا تلاش می‌کنند و با سلامت و جان مردم بازی می‌کنند. وقتی با ورود قطعات خودرو و صنایع به کشور مخالفت می‌کنند، این یعنی بازی‌کردن با جان مردم ایران است.
  به ملت بزرگ، صنعت نفت، سپاه پاسداران، مهندسین، کارگران و همه تلاشگران، این موفقیت‌ها را تبریک می‌گویم. این شما بودید که در زمان جنگ نفت تولید کردید و سوخت و انرژی مورد نیاز کشور و مردم را تأمین کردید و امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی، دلاورانه تلاش و کوشش می‌کنید.