مادرانی قوی‌تر از موشک و بمب هسته‌ای

غلامرضا بنی اسدی
بارها خوانده‌ام و هر بار درود فرستاده‌ام به عظمت این مادر. خوانده‌ام و گریسته‌ام برای قلب مهربان حضرت روح الله. خوانده‌ام و به خود بالیده‌ام برای این مادر که یک "امت" است برای امام خود و برای امامی که میان چشمانش و آسمان، رابطه‌ای وثیق است. من باها خوانده‌ام این ماجرا را وحالا راوی می‌شوم به حروف مطهر، شما هم از زبان این قلم بخوانید حتی اگر پیش از این هزار بار هم خوانده باشید، باز حدیث است و‌تر و تازه؛
دولبه چادرش را گرفت و بلند شد و راه افتاد به‌سمت در و صدایش را آزاد کرد؛ «همه پسرهایم را داده‌ام تا تو خم به ابرو نیاوری، حالا‌داری گریه می‌کنی؟» این مضمون، گفته مادری است که پسرانش شهید شده بودند و او در دیدار با امام روح‌ا...، یکی‌یکی، قاب عکس پسرانش را نشان می‌داد و به معرفی آنان می‌پرداخت و شاید هم‌ دستی به ناز بر تصویرشان می‌کشید. امام این صحنه‌ها را که دید، بغضش شکست و شانه‌های آن مرد خدایی هم همراه بغض و اشک چشمانش شد که آن «زینبی‌زن» به غیرت برخاست که «من پسرانم را داده‌ام تا تو خم به ابرو نیاوری»... انگار بَر‌ خورده بود به مادر.
راست می‌گفت او. صد پسر دیگر هم اگر می‌داشت، می‌داد در راه خدا تا خلق او را به اسارت نبرد شیطان، تا راه خدا همیشه باز بماند، تا ایران و انقلاب و امام راست‌قامت بایستند در‌برابر جهان باطل و خم هم به ابرو نیاورند. کم هم نبودند مادرانی از این دست و من خود در مزار شهدا، مادری را دیدم، مثل کوه استوار. ایستاده بر سر پیمان که چادر به کمر بست و پیکرِ جوانِ شهیدش را به خاک سپرد و قد راست کرد و همان‌جا پسر کوچک‌ترش را مهیای برداشتن اسلحه برادر شهیدش کرد. او تنها نبود که در همه جای این ملک، فراوان بودند این مادران و فراوانند هنوز که بی‌بی زینب در زندگی شان، نو، به نو می‌شود.
اصلا هستی و ماندگاری انقلاب، بسته به وجود آنان است. من با شناخت این ظرفیت بزرگ می‌نویسم و با همه حیثیتم گواهی می‌دهم که بزرگ‌ترین قدرتِ ایران، فراتر از همه جنگ افزارهای دفاعی و موشک‌های دشمن شکار، مادرانی‌اند که در راه آرمان‌ها نه‌تنها از خود، که از جانِ جانانِ خویش که همان فرزندانشان باشد، هم می‌گذرند. من اسم اینان را گذاشته‌ام «مادرانی قوی‌تر از بمب اتم». اقتداری که همه باطل‌باوران دنیا هم اگر پشت‌به‌پشت هم دهند، اگر همه تحریم‌ها را چند‌برابر کنند، اگر همه تیرهای حیله را در چله کنند، بازهم نمی‌توانند جلوی این اقتدار خدایی را بگیرند که ایران هرگز در زادن مادرانی چنین بزرگ، سترون نیست. و مادرانی چنین بزرگ، دامنی به شکوهِ شهادت، شکوفا شده دارند. دامنی که یک بهار مدام است بی‌آن که به خزان دچار شود. دیروز در جبهه، گل‌های باغِ این دامن، به جهان، رنگ و بو می‌دادند و امروز در جبهه‌ای وسیع‌تر از شام و حلب و عراق، تا مرز‌های شرقی دارند، شرحِ انسانیت می‌کنند و برای دفاع از انسانیت، به جهاد کبیر برمی خیزند. باری، ما تواناییم. ایمانِ مادرانِ ما چنان غنی شده است به معرفت که هیچ آژانس و هیچ سازمانی نمی‌تواند پلمپ کند این شعبه‌های غیرتِ غنی شده را. تا اینان هستند، پشت مان به کوه، گرم است و از لشکرِ سرمای رو به رو، هیچ هراسِ مان نیست.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اقتصادی برنامه دو خودروساز برای شکستن حباب قیمت ها رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود نیم نگاهی به کارنامه درخشان استانداری آذربایجان شرقی دردهه فجر امسال افتتاح بیش از دو هزار طرح و آغاز عملیات اجرایی 31 پروژه در آذربایجان شرقی افشای ارتباط طولانی عادل الجبیر با موساد مادرانی قوی‌تر از موشک و بمب هسته‌ای معامله با خون مردم فلسطین رئیس سازمان انرژی اتمی:‏ ایران به 15 کشور رادیودارو صادر می‌کند با حضور رئیس جمهور؛ بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه؛ سه تن از تروریست‌های حادثه سیستان دستگیر شدند ضربه به باند فساد ارزی در مازندران نشست مونیخ؛ آوردگاه پیروزیهای دیپلماتیک برای ایران سفر رئیس مجلس به پکن لاریجانی: ایران و چین همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند کمپین تامین سبدغذای عیدانه مددجویان بهزیستی آغاز شد دانشگاه‌های تهران و سنت پترزبورگ تفاهم نامه امضا کردند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود