افشای ارتباط طولانی عادل الجبیر با موساد

یک رسانه‌ آمریکایی با انتشار گزارشی ادعایی مبنی بر پیوندهای «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی با موساد، گفته‌های «فیلیپ جرالدی» افسر سابق سیا درباره چگونگی آغاز این پیوندها را منتشر کرده است.
یک رسانه‌ اینترنتی آمریکایی ازارتباط طولانی مدت «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی و وزیر خارجه سابق این کشور با موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) پرده برداشت و گزارشی در این باره منتشر کرد.
در گزارش «اودیسی» که «جیما باکلی» آن را تهیه کرده، این فعال رسانه‌ای از انجام تحقیقات گسترده یک تیم تحقیقاتی برای اطلاع از پیوندهای الجبیر با موساد خبر داده و به سراغ «فیلیپ جرالدی» افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفته است.
در گزارش آمده است: «من بعد از هفته‌ها مطالعه و جستجو در اینترنت توانستم با فیلیپ جرالدی مامور سابق سیا مصاحبه و اطلاعات بیشتری بگیرم. آقای جرالدی واقعا در افشای چگونگی اولین تماس و ارتباط موساد با عادل الجبیر به من کمک کرد. من با کمک چندین مولف برجسته، ما درحال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره زندگی الجبیر و روابط محرمانه او با موساد هستیم و در اسرع وقت این تحقیق را منتشر خواهیم کرد».


بنا بر روایت فیلیپ جرالدی، اف‌بی‌آی در سال 1990 زمانی که عادل الجبیر سخنگوی سفارت عربستان سعودی در آمریکا شد، شروع به رصد و تحت نظر گرفتن او کرد. چند سال بعد اف‌بی‌آی به اطلاعاتی مبنی بر تلاش‌های موساد برای به خدمت گرفتن الجبیر دست یافت.
با تحقیقات بیشتر مشخص شد، خانمی به نام «کی ان متیوز» در سال 1981 زمانی که عادل الجبیر در دانشگاه «تگزاس شمالی» در رشته علوم سیاسی و اقتصادی تحصیل می‌کرد، با او ارتباط برقرار کرد. متیوز هم دانشکده‌ای الجبیر بود.
به گفته جرالدی، رابطه الجبیر و متیوز به تدریج گسترش یافت. متیوز، ارتباط‌های نزدیکی با یک تاجر مشهور اسرائیلی در آمریکا داشت، کسی که در صنعت الماس کار می‌کرد.
با تقویت روابط الجبیر و متیوز، بتدریج او به تاجران و شخصیت‌های یهودی بیشتری معرفی و مرتبط شد.
متیوز در یک سوال و جواب با اف‌بی‌آی در ماه آگوست سال 1998 فاش کرد که اولین دیدار بین عادل الجبیر و یک مامور موساد در اکتبر 1995 انجام شد.
به روایت جرالدی، الجبیر به دو دلیل علاقه شدید به متیوز و همچنین بدهی‌های سنگین مالی به تعدادی از تاجران یهودی، «چاره‌ای جز همکاری با موساد» نداشت. به دستور موساد، متیوز هم به روابطش با الجبیر پایان داد.
این عضو سابق سیا خبر داد، شواهد نشان می‌دهد که فعالیت‌های الجبیر در سفارت آمریکا در عربستان کاملا تحت کنترل یک مامور موساد قرار داشت.جرالدی تصریح کرد: «عادل الجبیر با توجه به ماهیت کارش، روابط نزدیکی با سازمان‌های آمریکا از طریق سفارت سعودی (در واشنگتن) داشت و این موضوع سبب نگرانی جدی و ظن اف‌بی‌آی شده بود».
طبق گزارش «اودیسی» جرالدی اطلاعات بیشتری درباره چگونگی الجبیر از مقام سخنگویی سفارت عربستان سعودی در آمریکا به سمت سفیر و سپس وزیر خارجه این کشور ارائه داده و این اطلاعات قرار است بعد از تکمیل تحقیقات، به صورت کتاب منتشر شود.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اقتصادی برنامه دو خودروساز برای شکستن حباب قیمت ها رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود نیم نگاهی به کارنامه درخشان استانداری آذربایجان شرقی دردهه فجر امسال افتتاح بیش از دو هزار طرح و آغاز عملیات اجرایی 31 پروژه در آذربایجان شرقی افشای ارتباط طولانی عادل الجبیر با موساد مادرانی قوی‌تر از موشک و بمب هسته‌ای معامله با خون مردم فلسطین رئیس سازمان انرژی اتمی:‏ ایران به 15 کشور رادیودارو صادر می‌کند با حضور رئیس جمهور؛ بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه؛ سه تن از تروریست‌های حادثه سیستان دستگیر شدند ضربه به باند فساد ارزی در مازندران نشست مونیخ؛ آوردگاه پیروزیهای دیپلماتیک برای ایران سفر رئیس مجلس به پکن لاریجانی: ایران و چین همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند کمپین تامین سبدغذای عیدانه مددجویان بهزیستی آغاز شد دانشگاه‌های تهران و سنت پترزبورگ تفاهم نامه امضا کردند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی: از ظرفیت فراوان کشور برای حل مشکلات استفاده شود