برای عظمت ایران متحد ایستاده‌ایم

شهروند|  حسن روحانی در سفر دو روزه خود به هرمزگان دیروز برنامه فشرده‌ای داشت. او در فرودگاه از چند افتتاح مهم در بندرعباس و بررسی برنامه‌هایی که در سفرهای قبلی قول آن را داده بود سخن گفت. رئیس‌جمهوری در دیدار با مردم بندرلنگه از امنیت منطقه و پیشرفت چهل ساله ایران سخن گفت و در بندر عباس در مراسم الحاق زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش اذعان کرد که کشور ما تهدیدی بر جهان نیست.
حسن روحانی دیروز در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه، اهم ‏سخنان خود را به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان و ‏شهادت تعداد زیادی از پاسداران و مرزبانان اختصاص داد و در ادامه ‏به ضرورت انتقام‌گیری مردم و نظام از تروریست‌ها پرداخت. رئیس جمهوری ‏در قسمتی از سخنان خود به حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و ‏با مردمی نامیدن انقلاب‌سال 57، «معنویت، امنیت و پیشرفت کل ‏منطقه» را از دستاوردهای آن خواند. شایسته سالاری در انتخاب ‏مدیران رده بالا و میانی، بدون جهت‌گیری‌های قومیتی و مذهبی و بر ‏موازین قانون اساسی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس جمهوری به ‏تشریح آن پرداخت. ناگفته نماند در سفر استانی رئیس‌جمهور به هرمزگان از نخستین زیر دریایی نیمه‌سنگین ساخت ایران تحت عنوان «فاتح»  رونمایی شد . اهم سخنان رئیس جمهوری را در ادامه می‌خوانید.‏
محکومیت حادثه تروریستی زاهدان
تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی مدنظر آنها ‏نیست در یک اقدام تروریستی جمعی از مرزبانان کشور که برای دفاع ‏از امنیت کشور و مرزها تلاش می‌کردند را به شهادت رساندند. اما باید ‏بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد ‏گرفت‎. آنهایی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنها را ‏به شهادت رساندند، باید بدانند که ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر ‏تشویق می‌کنند و ما برای دستیابی به این هدف به تلاش خود خواهیم ‏افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از ‏جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند.


متاسفانه برخی همسایگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به ‏سراغ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها  رفتند. به اشتباه فکر می‌کنند که ‏ایران چشم طمع به سمت آنها دارد درحالی‌که ایران خواهان روابط ‏صمیمانه با همه کشورهای منطقه است‎. بیشتر کشورهای منطقه و همسایگان روابط خوب و صمیمی با ما ‏دارند به جز یکی دو کشور که به دنبال دشمنی هستند که البته این ‏دشمنی به ضرر خود آنها و کل منطقه است.
شایسته سالاری ذیل
سه عنصر قومیت، مذهب و قانون اساسی
دشمنان و قدرت‌های استکباری طی همه این سال‌ها این هدف را ‏دنبال می‌کردند و گاهی کاملا ناموفق بودند، اما بعضی وقت‌ها متاسفانه ‏به هدف خود رسیدند. امروز در سراسر کشور مدیران مختلف ازجمله بخشدار، مدیرکل، فرماندار، اعضای شورای شهر و روستا، زن و مرد از شیعه و ‏سنی حضور دارند، یکی از اهداف ما این بود که به دنیا بگوییم ایران ‏به دنبال شایسته‌سالاری است. مرد و زن، ‌شیعه و سنی و یا قومیت مهم ‏نیست و آن‌چه مطرح است شایسته‌سالاری است‎.‎
در انتصابات فرقی نمی‌کند که این فرد از کجا و کدام منطقه و کدام ‏قوم یا دارای چه مذهبی است. هر کسی ایران، اسلام و قانون اساسی ‏را قبول دارد زیر چتر قانون اساسی و اسلام دارای حقوق برابر است‎.
حفظ تمامیت ارضی و استقلال خواهی
همه باید به قانون احترام بگذاریم و به فکر منافع کشور باشیم. ‏وجب به وجب این خاک برای ما ارزشمند است و برای آن خون و جان ‏می‌دهیم و فداکاری می‌کنیم‎. همان طوری که شما مردم در جای جای این ‏کشور روز 22 بهمن آمدید و اعلام کردید راه انقلاب، آزادی و استقلال ‏و مسیر حاکمیت ملی را ادامه خواهید داد، همچنان راه توسعه کشور را ‏در پیش می‌گیریم‎.‏ شما روز 22 بهمن آمدید و گفتید زیر پای استبداد و نوکری اجانب ‏نخواهیم رفت، از فشار دشمنان نمی‌هراسیم و استقلال، آزادی و ‏جمهوری اسلامی که بزرگترین نعمت خدا به ما در این 40‌سال بوده ‏را حفظ خواهیم کرد‎.
هدف آمریکا و صهیونیست‌ها این است که ما را خسته کنند. آنها به ‏دنبال این هستند که بین حاکمیت و نظام، قوای سه‌گانه، رهبری معظم و ‏ملت فاصله ایجاد کنند‎.‎
هدف دشمنان ایجاد اختلاف و دو دستگی میان ماست. اما باید بدانند ‏که ما امروز با وحدت، ایستادگی و اتحاد زیر یک پرچم و رهبری یک ‏رهبر، یک دولت و یک قانون اساسی و حفظ منافع ملی، برای عظمت ‏ملت و ایران متحد ایستاده‌ایم‎.‎
همه ملت‌های منطقه را به برادری و حسن همجواری دعوت ‏می‌کنیم و تأکید می‌کنم که ما نیاز به حضور آمریکا در منطقه نداریم، ‏آنها هر چه زودتر منطقه را ترک کنند، ثبات و امنیت در منطقه بیشتر ‏می‌شود و مردم خوشحال‌تر خواهند بود.