شلیک مستقیم به استقلال پاکستان

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردم و جریانات سیاسی در پاکستان در واکنش به سفر بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشور، تظاهرات گسترده‌ای به راه انداخته و نسبت به عملکرد جنایتکارانه سعودی‌ها و شخص بن سلمان اعتراضات وسیعی را سازماندهی کرده‌اند. تمرکز اصلی این مخالفتها و محکومیتها به شرارتهای بی‌پایان سعودیها در جنگ یمن و همدستی ریاض با آمریکا و اسرائیل در خیانت علیه ملتهای منطقه و جهان اسلام باز می‌گردد که این روزها ابعادی آشکار به خود گرفته است. علاوه بر این، مردم پاکستان در قبال عملکرد و مواضع تاسف بار دولت عمران خان هم معترضند و آنرا در مقیاس وسیعی محکوم کرده‌اند. عجیب است که عمران خان در جایگاه نخست‌وزیر پاکستان به استقبال بن سلمان که جایگاهی پائین‌تر دارد رفته و به طمع دلارهای نفتی قرار است در طول سفر همه جا همراه او باشد! برای نخست‌وزیر پاکستان کسر شان است که همچون غلام زرخرید در رکاب کسی باشد که در چشم جهانیان قاتل جمال قاشقچی دانسته می‌شود.
آل سعود با تشکیل یک ائتلاف نظامی به جنایت و کشتار در یمن پرداخته‌اند و پاکستان هم در این ائتلاف حضور دارد که البته بسیار جای تاسف و تعجب است. بعلاوه بن سلمان ماموریت دارد کشورهای عربی و اسلامی را هر طور شده در فهرست همدستان رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دهد. سفر اخیر بن سلمان به پاکستان با هدف تحکیم چنین روابطی سازماندهی شده است. مردم و گروههای سیاسی پاکستان، با موضع گیری علیه عملکرد مداخله جویانه سعودی‌ها در امور داخلی پاکستان هشدار می‌دهند که دخالت آشکار و نهان برخی رژیم‌های فاسد عربی از جمله سعودی‌ها در پاکستان را هرگز تحمل نخواهند کرد.
این نکته از آن جهت اهمیت دارد که در آستانه سفر بن سلمان به پاکستان، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در اجلاس امنیتی مونیخ ضمن اظهار امیدواری درباره تحقق طرح مشترک آمریکا – صهیونیست‌ها و رژیم‌های فاسد عرب موسوم به «معامله بزرگ قرن» درباره عادی سازی رابطه با اسرائیل سخن گفت! عمران خان در دوره تبلیغات انتخاباتی با اتخاذ یک موضع ضد آمریکائی چنین وانمود می‌کرد که گویا مخالف سیاستهای ضدانسانی آمریکا محسوب می‌شود ولی پس از به قدرت رسیدن با یک چرخش 180 درجه‌ای به مجری سیاستهای واشنگتن تبدیل شده است. این سیاست، زیبنده پاکستان نیست. موضوع مهم تر، به نرمش و کرنش عمران خان در قبال رژیم‌های فاسد عرب به ویژه سعودی‌ها باز می‌گردد که عملاً پاکستان را به جولانگاه بن سلمان و سیاستهای ضدانسانی و ضد اسلامی وی تبدیل نموده است. مردم پاکستان حق دارند بپرسند که همدستی پاکستان با ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم مظلوم یمن چه توجیهی دارد و چرا پاکستان در جنگی نقش دارد که صهیونیستها، آمریکا و سایر دشمنان اسلام با آن سرگرم نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی هستند؟


روزنامه صهیونیستی هاآرتص با افشای نقش صهیونیست‌ها در جنگ یمن، از عملیات مشترک اسرائیل و ائتلاف سعودی در عملیات وحشیانه علیه بندر الحدیده خبر داد و افزود حتی نیروهای ائتلاف سعودی هم تحت آموزش صهیونیست‌ها قرار داشته‌اند. این پدیده برای دولت پاکستان بسیار شرم آور است که مجری سیاستهای محور شرارت غربی – عبری – عربی علیه مردم مظلوم یمن باشد و نیروهایش همدوش صهیونیست‌ها و مزدوران چند ملیتی متشکل از رنجرهای آمریکائی – انگلیسی – فرانسوی – اسرائیلی و حتی مزدورانی از کلمبیا و هائیتی به جنایت جنگی در یمن مشغول باشند و در عین حال، ژست ضدآمریکائی و ضداستعماری هم به خود بگیرند.
مردم غیرتمند پاکستان با حساسیتی همیشگی نسبت به مسائل جهان اسلام، واکنش نشان می‌دهند و طبیعی است که در قبال تحولات منطقه و دست‌اندازی‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در دنیای اسلام نیز بی‌تفاوت نباشند. اینکه بن سلمان ماموریت دارد بر دشمنی آشکار صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مسلمان و عرب سرپوش بگذارد و اسرائیل را دوست و همدست اعراب و مسلمانان معرفی کند، موضوع ساده‌ای نیست که مردم غیرتمند پاکستان در برابر آن بی‌تفاوت بمانندو به دشمنان اسلام فرصت دهند تا در پاکستان هم لانه‌گذاری و نفوذ کنند.
اهمیت مسئله زمانی بیشتر می‌شود که دریابیم قرار است در پرتو خصومتهای آشکار و نهان آمریکا، اسرائیل و رژیم‌های فاسد عرب علیه ایران، از هر فرصتی برای دشمنی با ایران استفاده شود. شرارتهای تروریستی در صفحات شرقی کشور در همسایگی پاکستان را نمی‌توان تحمل کرد یا نادیده گرفت. برخی گروه‌های تروریستی با حضور در پاکستان و استقرار در پشت نوار مرزی ایران و پاکستان مرتباً دست به جنایت و شرارت می‌زنند و پس از انجام عملیات وحشیانه تروریستی به خاک پاکستان می‌گریزند. ارتباطات امنیتی دو سوی مرز هم در این زمینه عملاً بی‌تاثیر بوده که نشانگر نقش محرز بیگانگان در این ماجراست که عملاً به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در نوار مرزی منجر شده است. دولت پاکستان باید به این خیره سری‌های بدفرجام خاتمه دهد و از رفتارهای دوگانه قویاً پرهیز کند و در مسیری گام بردارد که مرزهای دو کشور به جولانگاه تروریستها تبدیل نشود. از سوی دیگر کمک‌های مشروط محور شرارت غربی – عبری – عربی در هر مقیاسی که صورت گیرد، شلیک مستقیم به استقلال و اعتبار پاکستان محسوب می‌شود که پیامدهای شوم آن یکی پس از دیگری آشکار شده و می‌شود. دقیقاً به همین دلیل است که دولتمردان پاکستان لازم است منطقی عمل کنند و از فرو غلتیدن در دام دشمنان ملت‌های مسلمان بپرهیزند.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صادرکننده بنزین شد رئیس کل بانک مرکزی: بزودی عرضه ارز افزایش می‌یابد پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه تشریح کرد: برنامه‌های گسترده دولت برای غرب استان هرمزگان دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ: آمریکا بیماری بدخیم خود را درباره ایران مداوا کند آمریکا دنبال تشکیل گروههای مسلح جدید در سه استان عراق است اسد: اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست تظاهرات گسترده ضد سعودی مردم یمن در محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم صهیونیستی با اسکورت جنگنده‌های پاکستانی ولیعهد عربستان در میان اعتراض مردمی وارد پاکستان شد اشتباهات مکرر مسئولان اجرایی و نظارتی، عامل گرانی گوشت افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ مدتی است که مردم را نگران کرده است فراز و فرودهای چهل سال انقلاب در گفتگوی شفقنا با مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی شلیک مستقیم به استقلال پاکستان سی‌ان‌ان: نشست ورشو یک ناشیگری دیپلماتیک ازسوی آمریکا بود هیئت پاکستانی برای گفتگو درباره حادثه تروریستی به ایران می‌آید نقش آمریکا و صهیونیسم در جنایات تروریست‌های داخلی پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست