تظاهرات گسترده ضد سعودی مردم یمن در محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم صهیونیستی

مردم استان‌های مختلف یمن به دعوت انصارالله به خیابان‌ها آمدند و در اعتراض به رفتار اخیرسعودیها و وزیر خارجه دولت مستعفی در ورشو، بر حمایت از فلسطین تاکید کرده و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مردود دانستند.
به گزارش خبرگزاری «المسیره»، در راستای لبیک به دعوت «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله، مردم شهرهای مختلف یمن دیروز تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.
این تظاهرات‌ها تحت عنوان «برائت از خائنان» در بیش از 20 شهر از جمله «صنعا، صعده، الحدیده، المحویت، عمران، ذمار، اب، تعز، الجوف، الضالع، حجه و البیضا» برگزار ‌شد.
شبکه المسیره از آغاز تظاهرات در برخی استان‌ها از جمله صعده خبر داد شرکت‌کنندگان، پرچم یمن، فلسطین و تصاویر عبدالملک الحوثی را در دست داشتند و روی پلاکاردها شعارهایی در رد هیمنه آمریکا و سیاست‌های آن در منطقه نوشته‌ و شعارهایی در حمایت از فلسطین و قدس سر می‌دادند.


«یوسف الفیشی» از رهبران انصارالله طی سخنانی در این تظاهرات اعلام کرد: راهپیمایی امروز مردم یمن پیامی به جهان و ملت‌ها برای عمل به مسئولیت‌هایشان است؛ آنچه در ورشو رخ داد بر ایستادگی ما و برحق بودن مساله‌ای که برای آن می‌جنگیم، تاکید کرد.
وی در واکنش به نشستن «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی در کنار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ورشو گفت: ادعاهای ترس از ایران، آنها را در آغوش اسرائیل انداخت؛ ما در زمان کشف حقایق هستیم؛ ملت ما کسانی که رابطه با اسرائیل را عادی‌سازی می‌کنند، نخواهند بخشید و به مقابله با دشمنان خواهند رفت.
دو روز پیش، رهبر جنبش انصارالله یمن به حضور وزیر امور خارجه دولت مستعفی منصور هادی در نشست ورشو واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. وی شامگاه جمعه طی بیانیه‌ای گفت که این موضع ملت یمن در قبال دشمنی با رژیم صهیونیستی موضع عقیدتی و اساسی است.
او گفت که نشست ورشو تنها یکی از نمونه گردهمایی‌هایی است که در آن علیه امت اسلامی توطئه‌چینی شده و تنها تفاوت آن با گردهمایی‌های پیشین این بود که آنچه در خفا و پشت پرده بود، علنی شد.سید عبدالملک الحوثی از مردم یمن خواست برای محکومیت این اقدام «مزدوران» دولت مستعفی که مورد حمایت عربستان سعودی است، دست به راهپیمایی‌ در سرتاسر یمن بزنند. او گفت آمدن مردم یمن به خیابان‌ها تاکیدی بر برائت از این مزدوران خائن و منافق است.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صادرکننده بنزین شد رئیس کل بانک مرکزی: بزودی عرضه ارز افزایش می‌یابد پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه تشریح کرد: برنامه‌های گسترده دولت برای غرب استان هرمزگان دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ: آمریکا بیماری بدخیم خود را درباره ایران مداوا کند آمریکا دنبال تشکیل گروههای مسلح جدید در سه استان عراق است اسد: اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست تظاهرات گسترده ضد سعودی مردم یمن در محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم صهیونیستی با اسکورت جنگنده‌های پاکستانی ولیعهد عربستان در میان اعتراض مردمی وارد پاکستان شد اشتباهات مکرر مسئولان اجرایی و نظارتی، عامل گرانی گوشت افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ مدتی است که مردم را نگران کرده است فراز و فرودهای چهل سال انقلاب در گفتگوی شفقنا با مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی شلیک مستقیم به استقلال پاکستان سی‌ان‌ان: نشست ورشو یک ناشیگری دیپلماتیک ازسوی آمریکا بود هیئت پاکستانی برای گفتگو درباره حادثه تروریستی به ایران می‌آید نقش آمریکا و صهیونیسم در جنایات تروریست‌های داخلی پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست