اسد: اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست

رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه آمریکا گروه‌های تحت حمایت خود را به «عثمانی‌ها» خواهد فروخت، تاکید کرد وجب‌ به‌ وجب خاک سوریه آزاد خواهد شد و ترکیه نمی‌تواند شروط خود را بر کمیته تدوین قانون اساسی تحمیل کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیروز در جمع روسای شوراهای شهر استان‌های سوریه حاضر شد و در خصوص آخرین وضعیت کشورش سخنرانی کرد.آخرین سخنرانی عمومی اسد حدود پانزده ماه پیش انجام شده بود.
رئیس جمهور سوریه درسخنرانی خود که به شکل زنده از شبکه «الاخباریه» سوریه پخش شد، ضمن تاکید بر آزاد شدن کل خاک سوریه، بدون اشاره مستقیم به نام کُردهای سوریه گفت:بدانند که پشتیبانی جز ارتش و دولت سوریه ندارند و آمریکا آنها را به «عثمانی»ها خواهد فروخت.
اسد، رجب طیب اردوغان را «جیره‌خوار حقیر آمریکا» توصیف کرد که به گفته او از ابتدای بحران گدایی واشنگتن را کرده که وارد شمال سوریه شود نمی‌تواند شروط خود را بر کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تحمیل کند و دمشق با هر نیروی بیگانه مثل دشمن و اشغالگر برخورد می‌کند.


بشار اسد یادآوری کرد که جنگ سوریه تمام نشده و هم‌زمان درگیر چهار جنگ نظامی، اقتصادی (تحریم و محاصره)، روانی (فضای مجازی) و جنگ مفسدان و سودجویان داخلی است و اگر اراده ملت سوریه، ایستادگی ارتش و نیروهای هم‌ردیف ارتش و کمک‌ کشورهای متحد، دوست و برادر نبود، موفقیت‌هایی که تاکنون دمشق به دست آورده، به دست نمی‌آمد.
اسد از روسای شوراهای محلی خواست تا امکانات موجود را به عدالت و بر حسب نیازمندی استان‌های سوریه توزیع کنند و برای مدیریت وضعیت کنونی تلاش کنند چرا که دشمن سوریه تلاش کرد آن را به کشوری ورشکسته تبدیل کند که قادر نیست ماموریت‌ها و وظایف خود را انجام دهد.
رئیس جمهور سوریه روند سیاسی آغاز شده از سال 2012 را به دلیل اصرار کشورهای حامی آن بر شیوه قبلی خود،‌ بی‌نتیجه دانست و گفت، این روند تلاش کرده مقابل روندهای جدی مثل «سوچی» و «آستانه» سنگ‌اندازی کند. اسد، گفت‌وگوی واقعی براساس واقعیت جامعه را تنها راه حل مشکلات دانست و گفت، از این طریق فرق میان وطن‌دوستان و سودجویان مشخص خواهد شد و خلاصی بزرگ و ثبات جز با نابودی آخرین تروریست به دست نخواهد آمد.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صادرکننده بنزین شد رئیس کل بانک مرکزی: بزودی عرضه ارز افزایش می‌یابد پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه تشریح کرد: برنامه‌های گسترده دولت برای غرب استان هرمزگان دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ: آمریکا بیماری بدخیم خود را درباره ایران مداوا کند آمریکا دنبال تشکیل گروههای مسلح جدید در سه استان عراق است اسد: اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست تظاهرات گسترده ضد سعودی مردم یمن در محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم صهیونیستی با اسکورت جنگنده‌های پاکستانی ولیعهد عربستان در میان اعتراض مردمی وارد پاکستان شد اشتباهات مکرر مسئولان اجرایی و نظارتی، عامل گرانی گوشت افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ مدتی است که مردم را نگران کرده است فراز و فرودهای چهل سال انقلاب در گفتگوی شفقنا با مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی شلیک مستقیم به استقلال پاکستان سی‌ان‌ان: نشست ورشو یک ناشیگری دیپلماتیک ازسوی آمریکا بود هیئت پاکستانی برای گفتگو درباره حادثه تروریستی به ایران می‌آید نقش آمریکا و صهیونیسم در جنایات تروریست‌های داخلی پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست