آمریکا دنبال تشکیل گروههای مسلح جدید در سه استان عراق است

یک رسانه عراقی از تحرکات آمریکا برای تشکیل گروههای جدید مسلح در استان‌های آزاد شده از گروهک داعش خبر داد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری بغداد الیوم به نقل یک منبع آگاه نوشت: نظامیان آمریکا اخیرا نشستی با برخی سران عشائر استان‌های نینوا، الانبار و صلاح الدین در محل پایگاه نظامی عین الاسد برگزار کرده‌اند.
وی افزود: در این نشست مقرر شد گروههایی وابسته به این عشائر تشکیل و ازسوی آمریکایی‌ها آموزش داده شده و به سلاح‌های سبک و نیمه سنگین مجهز شوند.
این منبع با اشاره به این که این اقدامات خارج از چارچوب نیروهای نظامی رسمی عراق از جمله الحشد الشعبی صورت می‌گیرد افزود: هماهنگی این عشائر با آمریکایی‌ها و آموزش افراد آنها در دو پایگاه عین الاسد و الحبانیه از دیگر تصمیمات نشست مذکور بوده است. این خبرگزاری به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرده است.


پیشتر اخبار و گزارش‌های بسیاری ازسوی منابع محلی و نیز برخی نمایندگان مجلس عراق در خصوص تحرکات مشکوک آمریکایی در مناطق سنی نشین شمال و غرب این کشور منتشر شده که اغلب ازسوی مقامات رسمی تکذیب شده است.
در همین حال “ریان الکلدانی” دبیرکل جنبش «بابلیون» مسیحی و از فرماندهان سابق الحشد الشعبی به خبرنگار ایرنا گفت که آمریکا به شدت به دنبال تحریک نیروهای مسلح عراق از جمله الحشد الشعبی در استان نینوا در شمال عراق برای ایجاد درگیری است.
الکلدانی هدف از این گشت زنی‌های نظامی غیر قانونی نیروهای آمریکایی را در شهر موصل تحریک نیروهای مسلح و الحشد الشعبی و اهالی موصل برای ایجاد درگیری با آنها ذکر کرد و افزود که خوشبختانه اوضاع در نینوا درحال حاضر در کنترل کامل نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی است.
احزاب، شخصیت‌ها و افکار عمومی عراق از یکسال پیش با اعلام پایان نظامی داعش در این کشور، بطور جدی خواستار پایان حضور نظامی ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش و در راس آن نیروهای نظامی آمریکا در خاک کشورشان شده‌اند.
این مطالبات در هفته‌های اخیر پس از اظهارات مداخله جویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ادامه حضور در عراق برای زیرنظر گرفتن ایران و منطقه، فزونی گرفته است.
فراکسیون‌های بزرگ درمجلس عراق اعلام کرده‌اند که طرحی را برای تعیین تکلیف نیروهای خارجی با پایان تعطیلات فصلی مجلس به جریان خواهند انداخت.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صادرکننده بنزین شد رئیس کل بانک مرکزی: بزودی عرضه ارز افزایش می‌یابد پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم بندر لنگه تشریح کرد: برنامه‌های گسترده دولت برای غرب استان هرمزگان دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ: آمریکا بیماری بدخیم خود را درباره ایران مداوا کند آمریکا دنبال تشکیل گروههای مسلح جدید در سه استان عراق است اسد: اردوغان جیره‌خوار حقیر آمریکاست تظاهرات گسترده ضد سعودی مردم یمن در محکومیت عادی‌سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم صهیونیستی با اسکورت جنگنده‌های پاکستانی ولیعهد عربستان در میان اعتراض مردمی وارد پاکستان شد اشتباهات مکرر مسئولان اجرایی و نظارتی، عامل گرانی گوشت افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ مدتی است که مردم را نگران کرده است فراز و فرودهای چهل سال انقلاب در گفتگوی شفقنا با مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی شلیک مستقیم به استقلال پاکستان سی‌ان‌ان: نشست ورشو یک ناشیگری دیپلماتیک ازسوی آمریکا بود هیئت پاکستانی برای گفتگو درباره حادثه تروریستی به ایران می‌آید نقش آمریکا و صهیونیسم در جنایات تروریست‌های داخلی پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست پیشرفته‌ترین زیردریایی بومی ایران به نداجا پیوست