زیردریایی فاتح به آب انداخته شد







رئیس جمهوری روز گذشته سفر خود به استان هرمزگان را از بندرلنگه آغاز کرد، شهری که حجت‌الاسلام حسن روحانی و کاروان همراه او، با استقبال گسترده مردم این شهر و استان روبه‌رو شدند. رئیس جمهوری در برنامه نخست این سفر با حضور در ورزشگاه تختی این شهر با مردم هم درباره برنامه‌های دولت برای توسعه استان و هم رویکردهای سیاست خارجی سخن گفت. او هم تأکید کرد که ملت ایران انتقام اقدام تروریستی اخیر در خاش را می‌گیرد و اجازه نخواهد داد مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آن‌ها را بیگانگان تأمین می‌کنند، به اهداف خود برسند و نیز از این که برخی از همسایگان راه اشتباه را انتخاب کرده‌اند، ابراز تأسف کرد و گفت که ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می‌خواهد.عصر دیروز هم زیردریایی بومی «فاتح » با حضور رئیس جمهوری به آب انداخته شد و علاوه بر آن، روحانی به مردم هرمزگان وعده داد که دولت طرح‌های این استان، همچون تکمیل بزرگراه ساحلی منطقه از پارسیان تا بندرعباس و از بندرعباس تا سیستان و بلوچستان توسعه غرب استان لوله‌کشی گاز و توسعه صنعت را با جدیت دنبال خواهد کرد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی سخنان خود را از ضرورت وحدت مسلمانان آغاز کرد. او با بیان اینکه مسلمانان باید متحد باشند، گفت: انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و 40 سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت، امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را می‌گوید.وی با اشاره به اینکه برخی از همسایگان متأسفانه راه اشتباه را انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می‌خواهد.
رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان و اینکه تروریست‌ها به هیچ عنوان معیارهای انسانی مد نظر آنها نیست، خطاب به آنان تأکید کرد: باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.
روحانی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم و نخواهیم گذاشت مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آن‌ها را بیگانگان تأمین می‌کنند، پاسداران عزیز و مرزداران غیور ما را به شهادت رساندند ، بتوانند از دست انتقام الهی و مردم مؤمن ایران فرار کنند.
وی خطاب به آنانی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنان را به شهادت رساندند، گفت: باید بدانند که این کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر تشویق می‌کند و ما برای دستیابی به این هدف به تلاش خود خواهیم افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم، اضافه کرد: کسانی که در منطقه فکر می‌کنند امریکا و صهیونیست‌ها برایشان امنیت می‌آفرینند سخت در اشتباه هستند.
روحانی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه به دست خود ما تأمین می‌شود و باید با اتحاد و همبستگی خودمان امنیت را تأمین کنیم، گفت: متأسفانه برخی همسایگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها  رفتند. به اشتباه فکر می‌کنند که ایران چشم طمع به سمت آنان دارد، در حالی که ایران خواهان روابط صمیمانه با همه کشورهای منطقه است. وی افزود: بیشتر کشورهای منطقه و همسایگان روابط خوب و صمیمی با ما دارند به جز یکی دو کشور که به دنبال دشمنی هستند که البته این دشمنی به ضرر خود آنان و کل منطقه است.روحانی با تأکید بر اینکه می‌توانیم از منطقه خودمان حراست و حفاظت کنیم، گفت: همه ملت‌های منطقه را به برادری و حسن همجواری دعوت می‌کنیم و تأکید می‌کنم که ما نیاز به حضور امریکا در منطقه نداریم، آنها هر چه زودتر منطقه را ترک کنند، ثبات و امنیت در منطقه بیشتر می‌شود و مردم خوشحال‌تر خواهند بود.
روحانی یکی از تصمیمات دولت را تقویت وحدت میان مذاهب و اقوام عنوان کرد و افزود: امروز در سراسر کشور مدیران مختلف از جمله بخشدار، مدیر کل، فرماندار، اعضای شورای شهر و روستا، زن و مرد از شیعه و سنی حضور دارند، یکی از اهداف ما این بود که به دنیا بگوییم ایران به دنبال شایسته‌سالاری است. مرد و زن، ‌شیعه و سنی و یا قومیت مهم نیست و آنچه مطرح است شایسته‌سالاری است. رئیس جمهوری، وظیفه فرمانداران، بخشداران و استانداران و مدیران سراسر کشور را این مسأله دانست که برای واگذاری مدیریت‌ها و استخدام افراد، شایسته‌سالاری را اساس و پایه قرار دهند.وی افزود: در انتصابات فرقی نمی‌کند که این فرد از کجا و کدام منطقه و کدام قوم و یا دارای چه مذهبی است. هر کسی ایران، اسلام و قانون اساسی را قبول دارد زیر چتر قانون اساسی و اسلام ،دارای حقوق برابر است.
روحانی خطاب به مردم، با بیان اینکه شما روز 22 بهمن آمدید و گفتید زیر پای استبداد و نوکری اجانب نخواهیم رفت، از فشار دشمنان نمی‌هراسیم، تأکید کرد: امریکا و صهیونیست‌ها به دنبال توطئه و فشار به ملت ایران هستند، هدف آنان این است که ما را خسته کنند. آنان به دنبال این هستند که بین حاکمیت و نظام، قوای سه‌گانه، رهبری معظم و ملت فاصله ایجاد کنند.وی اظهارکرد: هدف دشمنان ایجاد اختلاف و دودستگی میان ماست. اما باید بدانند که ما امروز با وحدت، ایستادگی و اتحاد زیر یک پرچم و رهبری یک رهبر، یک دولت و یک قانون اساسی و حفظ منافع ملی، برای عظمت ملت و ایران متحد ایستاده‌ایم.روحانی در ادامه، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های استان برای ریشه‌کنی بیکاری در منطقه دانست و گفت: دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمینه گازرسانی نیاز به کار ویژه دارند و همین جا به شما قول می‌دهم که تا پایان این دولت به شهرستان‌های این منطقه گاز خواهیم رساند.وی، یکی از نیازمندی‌های مردم استان را لوله‌کشی گاز و توسعه صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوع را به عنوان هدف، در تصمیمات خود برای استان دنبال می‌کنیم. روحانی همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای تکمیل طرح 13 هزار هکتاری پرورش میگو در هرمزگان، افزود: 550 میلیارد تومان برای توسعه غرب استان هرمزگان علاوه بر اعتبارات قبلی اختصاص یافته است، همچنین توسعه بندر مهم و قدیمی لنگه از اهداف و موضوعاتی است که آن را دنبال می‌کنیم و تا پایان دولت به نتیجه خواهد رسید. رئیس جمهوری همچنین تکمیل بزرگراه ساحلی منطقه از پارسیان تا بندر عباس و از بندرعباس تا سیستان و بلوچستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: 300 میلیارد تومان برای تکمیل این جاده اختصاص یافته است و این بزرگراه بعد از تکمیل می‌تواند اثر بزرگی در توسعه گردشگری منطقه و رونق استان داشته باشد. روحانی در ابتدای سخنان خود با ابراز خوشحالی از اینکه دوباره در جمع مردم میهمان‌نواز، خونگرم و مرزدار ایران در استان هرمزگان حضور یافته است، گفت: همان طوری که در سفر قبلی قول دادم، در این سفر در جمع مردم خوب غرب استان هستم. تصمیمات مهمی در سفر قبلی برای شرق استان بویژه بندر جاسک اتخاذ شد که در حال اجرا شدن است و در این سفر برای توسعه غرب استان و شهرستان‌های خمیر، پارسیان و بستک و همینطور بندر لنگه تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.
 سفر رئیس جمهوری بـــــه سیرجان به تعویق افتاد
سفر رئیس جمهوری به سیرجان برای افتتاح چند طرح عمرانی به تعویق افتاد.رئیس جمهوری قرار بود امروز (دوشنبه) و پس از پایان سفر دو روزه به استان هرمزگان، برای افتتاح برخی پروژه‌های صنعتی عازم سیرجان در استان کرمان شود اما به دلیل اختلال در تست نهایی یکی از طرح های اصلی، این سفر به زمان دیگری موکول شد.روحانی تأکید دارد طرح ها و پروژه‌هایی که قرار است به‌طور رسمی افتتاح شود، باید مراحل نهایی را طی کرده و آماده بهره‌برداری کامل باشند.

بـــــرش
زیردریایی فاتح در حضور روحانی به آب انداخته شد

عصر دیروز همچنین با حضور و دستور رئیس جمهوری، زیردریایی فاتح به عنوان نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین بومی ایران، به آب انداخته شد. نقش اصلی این زیردریایی، مقابله با یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با استفاده از اژدر و موشک است.روحانی با حضور در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم دریایی در بندرعباس، ضمن ادای احترام به یادمان شهدای نیروی دریایی ارتش، از یگان‌های مستقر در میدان این مجموعه سان دید.
رئیس جمهوری در این مراسم هم طی سخنانی، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را برای حراست از منافع کشور دانست و تصریح کرد: هیچ‌گاه قصد تجاوز به سرزمین یا کشوری نداشته‌ایم و همه این 40 سال شاهد و گواه بسیار روشنی است که همواره به خوبی از خودمان دفاع کرده و در برابر متجاوز ایستاده‌ایم، اما چشم طمع به دیگران نداشته‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی دارای جایگاهی ویژه است، گفت: حدود 40 سال پیش در اوایل سال 58 در این مرکز با نیروی دریایی و توانمندی آن آشنا شدم و طی این چهار دهه چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، رشادت‌ها و فداکاری‌ها بویژه حرکت در زمینه خودکفایی توسط این نیرو برای ملت ایران جای قدردانی و افتخار است.
رئیس جمهوری با قدردانی از نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و وزارت دفاع و همه پرسنل، کارکنان، مهندسین و فعالان در این زمینه، خاطر نشان کرد: ملت ایران، در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی، قدردان نیروهای مسلح خود هستند و در مقابل نیروهای مسلح نیز با همه توان و وجودشان به مردم قول می‌دهند که از سرزمین، آب‌ها و آسمان کشور دفاع کرده و در برابر متجاوزان بایستند همان طور که در طول 40 سال گذشته اینچنین بوده‌اند.