تجلیل از رسانه‌های برتر در اختتامیه «شنبه‌های انقلاب»

سرویس جامعه جوان آنلاین: 
تجربه ۴۰ ساله، بزرگ‌ترین سرمایه آینده انقلاب
سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس جنبش مردمی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اظهار داشت: حفظ این انقلاب در کنار پیشرفت از دستاورد‌های مهمی محسوب می‌شود که برای آینده به آن احتیاج داریم. رئیس جنبش مردمی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه برای انقلاب اسلامی همین تجربه‌هاست هر چند که ما جمع‌آوری آن‌ها را دیر شروع کردیم، اما باید از آن‌ها بهره بگیریم. وی با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف جهت تحقق خواسته‌های هفت‌محوری رهبر معظم انقلاب در دهه چهارم گفت: من به همه دوستان توصیه می‌کنم که یکبار پیام امام خمینی به مهاجران جنگ تحمیلی را مرور کنند. سردار نقدی ادامه دا د: امام خمینی در آن پیام خیلی روشن می‌گویند مسئولان بدانند که انقلاب اسلامی مقدمه ظهور حضرت حجت (عج) است؛ ایشان در ادامه به مسئولان اخطار می‌کند که به زندگی و معیشت مردم رسیدگی کنید، اما این اصل توجه شما را از مسئولیت اصلی باز ندارد. رئیس جنبش مردمی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایان گفت: امام همچنین خطاب به مردم می‌گویند که بدانید پیمودن این راه مستلزم هزینه‌ها و دشواری‌هایی است، اما امید به آینده را نباید از دست داد.
غبار روبی از مظلومیت انقلاب در شنبه‌های انقلاب


عبد‌الله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان به عنوان روزنامه برتر در انتشار اخبار شنبه‌های انقلاب، تلاش رسانه‌ای برای بازتاب خبری صورت گرفته را غبارروبی از مظلومیت انقلاب دانست و در ادامه به پیام رهبری انقلاب در ۴۰‌سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: باید پیام رهبری از گذشته را به آینده متصل کنیم و چشم انداز آن را برای آینده در نظر گیریم. وی در توضیح بیشتر این مطلب بیان داشت: باید از چرایی به چگونگی بپردازیم و راه‌های عملیاتی کردن بند‌های موجود را بررسی کنیم.
گنجی ملاحظاتی را در فهم یافتن نقطه‌ای که اکنون ایستاده‌ایم مورد توجه قرار داد و گفت: بررسی اقدامات صورت گرفته از طریق روش قیاسی اولین گام در این زمینه است، پس از این حتماً باید تمامی موانع دیده شود؛ چراکه با ندیدن موانع، بی‌جهت مطلوب‌گرایی مفرط خواهیم داشت.
وی عنصر زمان و در نظر گرفتن مصادیق پیشرفت نسبت به سال‌های مختلف را مورد مهم دیگری دانست که باید مورد توجه قرار داد.
در پایان این مراسم با حضور سردار نقدی از مدیران و اعضای تیم خبری خبرگزاری‌ها، شبکه‌های مختلف صدا و سیما و خبرنگاران فعال در عرصه پوشش سلسله نشست‌های شنبه‌های انقلاب تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم همچنین کتاب «گلستان انقلاب» معرفی و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. کتابی که در ۴۴۲ صفحه به همت بیش از ۳۰۰‌اندیشمند، نخبه و کارشناسان حوزه‌های مختلف در قالب بیش از ۳‌هزار گزاره، به معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی پرداخته است.