هیچگاه آغازگر تجاوزی در منطقه نخواهیم بود

رییس جمهور با بیان اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت آفرین بوده است، تاکید کرد: مسلمانان باید متحد باشند و با ایجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنیت منطقه را حفظ کنند و انقلاب ما انقلاب اسلامی و مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت امنیت و پیشرفت کل منطقه هستیم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همین را می گوید.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم بندر لنکه گفت: برخی از همسایگان متاسفانه راه اشتباه را انتخاب کرده اند و  ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد.
رییس جمهور با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در زاهدان، خاطر نشان کرد: تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی مد نظر آنها نیست در یک اقدام تروریستی جمعی از مرزبانان کشور که برای دفاع از امنیت کشور و مرزها تلاش می‌کردند را به شهادت رساندند. اما باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.
روحانی تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم و نخواهیم گذاشت مزدوران جنایتکاری که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تامین می کنند، پاسداران عزیز و مرزداران غیور ما را به شهادت رساندند و بتوانند از دست انتقام الهی و مردم مؤمن ایران فرار کنند.


رییس جمهور تأکید کرد: آنهایی که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند باید بدانند که این کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروریسم، بیشتر تشویق می‌کند و ما برای دستیابی به این هدف به تلاش خود خواهیم افزود و نخواهیم گذاشت تروریست‌هایی که سلاح و پولشان را از جاهای دیگر تأمین می‌کنند، در منطقه ما فعالیت کنند و دست به اقدامات تروریستی بزنند.
وی تأکید کرد: در این منطقه روابط برادرانه و صمیمی با همه کشورها را می‌خواهیم و هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در منطقه نبوده‌ایم.
رییس جمهور یکی از اقدامات و تلاش‌های قدرت‌های استکباری را ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام ، مذاهب و ملت های منطقه عنوان کرد و گفت: دشمنان و قدرت‌های استکباری طی همه این سال‌ها این هدف را دنبال می‌کردند و گاهی کاملاً ناموفق بودند اما بعضی وقت‌ها متأسفانه به هدف خود رسیدند.
روحانی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین اقوام در ایران به هدف شوم خود دست نیافته است، گفت: امروز اقوام ایرانی و شیعه و سنی در کنار هم هستند و در کنار یکدیگر دست به دست هم متحد هستند.
رییس جمهور یکی از تصمیمات دولت را تقویت وحدت میان مذاهب و اقوام عنوان کرد و افزود: امروز در سراسر کشور مدیران مختلف از جمله بخشدار، مدیر کل، فرماندار، اعضای شورای شهر و روستا، زن و مرد از شیعه و سنی حضور دارند، یکی از اهداف ما این بود که به دنیا بگوییم ایران به دنبال شایسته‌سالاری است. مرد و زن، ‌شیعه و سنی و یا قومیت مهم نیست و آنچه مطرح است شایسته‌سالاری است.