اجازه ورود به حسینیه ارشاد داده نشد!

پیکر مرحوم پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی با حضور برخی از شخصیت‌های فرهنگی سیاسی و اجتماعی کشور از مقابل حسینیه ارشاد تشییع شد. این مراسم قرار بود از حسینیه ارشاد تهران برگزار شود اما در ابتدای مراسم اعلام شد که با این مسأله مخالفت شده و ناگزیر، این مراسم از کنار و در محوطه بیرونی همان محلی که روزگاری با نام علی شریعتی عجین شده بود، برگزار شد. 
احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی و پوران شریعت رضوی با اشاره به بخشی از زندگی نامه و فعالیت‌های مادرش در سخنانی بیان کرد: استقلال، آزادی؛ عدالت توسعه مادی و تعالی معنوی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود. اگرچه پس از ۴۰ سال مستقل هستیم اما با آزادی و عدالت و توسعه فاصله داریم ما مستقل منتقد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مادرم را در رابطه با احداث مدرسه، حقوق بشر و قانون اساسی و حمایت از زنان ایران فراموش نمی‌کنیم. مادرمان به ما آموخت که مستقل باشیم.
احسان شریعتی با اشاره به اینکه امروز اجازه نداریم وارد حسینیه ارشاد شویم خاطرنشان کرد: از همین رو در کنار ساختمان حسینیه ارشاد پیکر مادرم را تشییع می‌کنیم.


وی با اشاره به ساختمان حسینیه ارشاد گفت: اینجا پایگاه آن جهان‌بینی بود که امروز بیش از ایران در سایر کشورها گوش شنوا دارد و اینجا و این ساختمان برای ما یک نماد است والا ساختمان هیچ ارزشی برای تفکر شریعتی ندارد.
فرزند دکتر شریعتی با اشاره به سخنان پدرش گفت یادآور شد: خودش می‌گوید ارشاد ساختمان نیست و یک جنبش است. اگر اینجا را انتخاب کردیم و امروز می‌گویند حق ورود ندارید شرم بر ما.
در بخش دیگر این مراسم خانواده مرحوم پوران شریعت رضوی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی تشکر و قدردانی کردند.
حجت‌الاسلام احمد منتظری در این مراسم  بر پیکر مرحوم پوران شریعت رضوی نماز اقامه کرد. حبیب‌الله پیمان، معصومه ابتکار، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر هاشم صباغیان، فیض‌الله عرب سرخی، عبدالفتاح سلطانی، عمادالدین باقی، هاشم آغاجری، سعید مدنی، حجت‌الاسلام ابطحی، راکعی از جمله حاضران در این مراسم بودند.
به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم «پوران شریعت رضوی» در محوطه امامزاده عبدالله شهر ری در کنار برادر شهیدش خاکسپاری شد.
در مراسم خاکسپاری مرحوم «پوران شریعت رضوی»، مهندس توسلی در سخنانی، گفت‌: دکتر شریعتی و مرحوم «پوران شریعت رضوی» با کارهایی که انجام داده‌اند مغفور خواهند بود و ما نیز با اعمال و کار خودمان. تمامی انسان‌ها دوران کوتاه زندگی را ترک خواهند کرد و آنچه که باقی می‌ماند ارزش‌های الهی و خدماتی است که انجام داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پوران شریعت رضوی را در دو محور می‌توان عنوان کرد: نخست توجه ویژه به تربیت فرزندانش است و دیگری نقش آگاهی بخشی در عرصه عمومی. مرحوم پوران شریعت رضوی کار گروهی را رقم زد و توانست به این واسطه اسناد و مدارک مرتبط با مرحوم شریعتی را جمع‌آوری و منتشر کند و آن را در اختیار نسل امروز و فردا بگذارد.
مهندس توسلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: دکتر علی شریعتی و پوران شریعت رضوی در حال حاضر زندگی جاودانه خود را آغاز کرده‌اند و اینک مسئولیت نسل ما این است که گفتمان آنها را در سطح جامعه با توسعه نهادهای عمومی به روزرسانی کنیم.
در ادامه این مراسم، مونا شریعتی، فرزند دکتر علی شریعتی و پوران شریعت رضوی در سخنانی، خاطر نشان کرد: «پوران عاشق سلام. تولد تو و علی مبارک باد. ای عاشق بزرگ بی‌آرام، قلبت را در روز عشاق آرام کردی تا با جان به سوی علی روی. مادر ایران؛ مادر ایران، مادر پوران تو عشقی هستی که مرگ را شکست می‌دهد. تند مزاج و مخملی نوازش، جنگیدن را ادامه می‌دهی. لذت بودنت رفت و ما نیز آن را با تفکر به حکمت بودنت عوض می‌کنیم و مانند تو برای ایران گرفتن رگ را یاد خواهیم گرفت.»
در پایان دکتر سوسن شریعتی فرزند دیگر مرحوم «پوران شریعت رضوی و دکتر علی شریعتی» در سخنان کوتاهی، گفت‌: سال‌ها طول کشید که به جای عبارت «بابا علی» بگوییم «دکتر شریعتی» در حال حاضر نیز تجربه‌ای جدید است که بخواهیم بگوییم مرحوم «پوران شریعت رضوی».
در پایان این مراسم پیکر مرحوم «پوران شریعت رضوی» با قرائت جمعی فاتحه و سرود «ای ایران» خاکسپاری شد. همچنین به طور عمومی اعلام شد، در صورتی که اجازه دهند روز پنجشنبه مراسم بزرگداشتی برای مرحوم پوران شریعت رضوی در حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد.