محاکمه حسین فریدون در اسفندماه

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به صدور بیانیه‌ای از سوی رهبر انقلاب در 40 سالگی انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه‌ کامل، جامع، دلسوزانه، حکمیمانه و شجاعانه ایشان بود که احساس غرور و افتخار را برانگیخت که زیر پرچم ولی فقیه زنده هستیم.
به گزارش ایسنا محسنی اژه ای عصر دیروز خطاب به مشمولین عفو اخیر  و خانواده آنها گفت: اگر پس از آزادی مجدد شیطان به سراغشان آمد و مرتکب جرم شد بدانند مجازات بعدی سنگین است و مشمول عفوهای دیگر نخواهند شد. از طرف دیگر برای دیگران هم مانع ایجاد می‌شود و جامعه ناامید می‌شود و دست قوه قضائیه هم بسته می‌شود. بنابراین حواسشان باشد شیطان و شیطان صفتان به سراغشان می آیند که باید دست رد به سینه شأن بزنند. خانواده‌ها مراقب باشند که دیگران گول نزنند و وسوسه نکنند فرد به تنهایی نمی‌تواند از خود مراقبت کنند.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً نمایندگان مجلس به رییس قوه نامه نوشتند و درخواست بررسی سریع در پرونده حسین فریدون را داشتند. این پرونده در چه مرحله‌ای است؟ گفت: از نمایندگان تشکر می‌کنم که موضوعات را پیگیری می‌کنند. کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به دادگاه رفته و تعیین وقت شده است و به زودی هم اولین جلسه آن یعنی در اسفندماه برگزار می‌شود.
محسنی اژه ای در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه تأمین سریع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از سوی سه مدیر دولتی متهم در پرونده بانک سرمایه، برای قوه قضائیه عجیب نیست و بنظر شما خود این موضوع نیاز به ورود و بررسی موضوع از سوی مدعی‌العموم ندارد؟ گفت: نه اگر احساس شود که خدایی نکرده از منشأ خلافی باشد، مدعی العموم وارد می‌شود اما اگر یک نفر برای تأمین وثیقه ۱۰ یا ۲۰ نفر را دیده باشد تا سند بگذارد ایرادی ندارد. یک سند بزرگ گذاشته شده است. مثلاً یک زمانی در تهران یک برج یا حتی پایین‌تر از برج هست که ۱۰ میلیارد می‌ارزد. به گزارش ایسنا، محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه به اظهارات اخیر حسن عباسی در مورد رییس جمهور و رییس مجلس ورود کرده است؟ گفت: دادستان تهران و وزارت اطلاعات مطالبی را در این زمینه ارسال کردند و این موضوع در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.


وی در رابطه با آخرین وضعیت یکسال حبس زاکانی نیز گفت: در رابطه با این مطلب در حال حاضر حضور ذهن ندارم.
وی در پاسخ به سوالی درباره شکایت خاتمی از شریعتمداری و چرا این پرونده منتهی به رأی نشده است؟ گفت: به شعبه بازگشته است و در دست دادستان هم نبوده است. از شما و همه کسانی که برخی از موضوعات را اینگونه دنبال می‌کنید تشکر می‌کنم. سخنگوی قوه قضائیه افزود: این پرونده در اختیار دادستان نبوده و یا مدت کوتاهی بوده و در جابجایی پرونده اینکه عمدی و سهوی و غفلت صورت گرفته است را نمی‌دانیم و گفتیم پیگیری کنند. در این جابجایی‌ها (جابجایی پرونده‌ها) گاهی مواردی داریم که پرونده‌هایی مغفول می‌ماند که آن را دنبال می‌کنیم.
وی تصریح کرد: این پرونده بیش از حد متعارف دنبال شده و دادسرا پیگیر است و الان دنبال می‌شود و مدیر مسئول کیهان هم گفته که دفاعیاتم آماده است و هر زمان که بگویید آماده دفاع هستم.
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه گفت: بانک سرمایه دارای متهمان متعددی است. برای تعدادی کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته و تعدادی هم که به دادگاه رفته رسیدگی شده است.
وی افزود: تعدادی از آنها حکمشان در حال تدوین است، اما عده‌ای هم دادگاهشان شروع نشده و عده‌ای هم پرونده شأن در دادسراست و در هفته آینده که رأی انشا، امضا و تایپ شد به استحضار شما می‌رسد.