افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن

یک روزنامه صهیونیستی از نقش مخرب این رژیم در جنگ علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن پرده برداشت.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مطلبی درخصوص نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم بی‌دفاع یمن، دست به افشاگری زد. این روزنامه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن علیه یمن، شریک است.
هاآرتص تاکید کرده است: یک کمپانی صهیونیستی که مالکیت آن را مقامات تل‌آویو برعهده دارند، به ارائه آموزش‌های نظامی به مزدوران سعودی در یمن می‌پردازد.
این روزنامه در ادامه آورده است: ارائه آموزش‌های نظامی توسط کمپانی صهیونیستی به مزدوران سعودی تحت پوشش امارات صورت می‌گیرد.


طبق اعلام روزنامه هاآرتص، نیروهای مزدور آموزش دیده توسط کمپانی رژیم صهیونیستی، در نبرد الحدیده شرکت کرده‌اند.
این روزنامه صهیونیستی همچنین تاکید کرد: شرکت‌های نظامی آمریکایی نیز در قبال ارائه خدمات نظامی و اطلاعاتی به عربستان سعودی و امارات در یمن، مبالغ هنگفتی را از آنها دریافت کرده و می‌کنند.
هاآرتص افزود: این ائتلاف (ائتلاف متجاوز به یمن) در سال 2015 از طرف سعودی تشکیل شد و امارات، بحرین، مصر و پاکستان نیز در آن مشارکت کردند. اسرائیل نیز شریک غیررسمی این ائتلاف است.
این روزنامه در ادامه به سخنان سال گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که مدعی شده بود «اگر ایران بخواهد تنگه باب‌المندب را ببندد، خود را در برابر ائتلاف بین‌المللی بزرگی خواهد دید که ارتش اسرائیل بخشی از آن است».
«الخلیج الجدید» در سپتامبر سال گذشته در گزارشی به دست داشتن رژیم صهیونیستی در آموزش نظامیان کلمبیایی و نپالی که امارات آنها را برای جنگ در یمن به خدمت گرفته بود، اشاره کرد.
این تقریبا اولین باری است که روزنامه صهیونیستی به وجود رابطه میان تل‌آویو و عربستان سعودی در جنگ علیه انصارالله اشاره می‌کند.
سرنگونی پهپاد جاسوسی عربستان
نیروهای یمنی یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان را در غرب یمن سرنگون کردند.به گزارش شبکه خبری المسیره، این پهپاد سعودی روز جمعه با آتش پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی بر فراز شهر الحدیده سرنگون شد.پدافند هوایی یمن روز پنجشنه نیز یک فروند هواپیمایی جاسوسی متجاوزان را در الحدیده سرنگون کرد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ تاکنون بیش از 50هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌‌ترین فاجعه انسانی" نامید.شمار زیادی از این کشته‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
واکنش انصارالله به حضور وزیر خارجه دولت منصور هادی در کنار نتانیاهو در نشست ورشو
نشستن وزیرخارجه دولت مستعفی یمن در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو، واکنش و اعتراض رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را به دنبال داشته است.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به نشستن خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس ورشو عنوان داشت: کنفرانس ورشو نقاب را از چهره رژیم‌هایی کنار زد که مدعی دفاع از عربی‌گرایی هستند و افرادی که در این کنفرانس حضور داشتند، صدای ملت‌های عربی را بیان نمی‌کنند.
وی افزود: کسی که به دنبال فروش آرمان‌های اساسی با هر ادعا و توجیهی است، توسط مردم پذیرفته نمی‌شود.الحوثی گفت: تصویری که در آن الیمانی مزدور در بین پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) و سرکرده رژیم متعفن اسرائیل نشسته است فاصله را از بین می‌برد.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: کنفرانس ورشو در نظر مردم چیزی بیش از تاکید بر ائتلاف‌های تخریب، خونریزی و قحطی نیست و ملت یمن امروز بیش از پیش نسبت به طرح‌های اسرائیلی – آمریکایی و هم‌پیمانانشان آگاه هستند.وی ادامه داد: کنفرانس ورشو تلاشی است برای سرپوش گذاشتن بر شکست در سوریه و عراق و همچنین با هدف کاهش آسیب وارد شده به متحدان آمریکا در منطقه است.
در همین رابطه رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با صدور فراخوانی خواستار برگزاری راهپیمایی مردم این کشور در محکومیت کنفرانس ورشو شد.وی از مردم یمن خواست تا در محکومیت این کنفرانس آمریکایی راهپیمایی گسترده برگزار کنند. رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تاکید کرد که کمیته برگزار‌کننده راهپیمایی‌ها در یمن زمان و مکان برگزاری راهپیمایی‌های مخالفت با کنفرانس ورشو در صنعاء و استان‌های دیگر را اعلام خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها واحدهای صنعتی بزرگ کشور را تامین مالی کنند ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد مردم «هائیتی» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند نشست ورشو "ولنتاین" اعراب و اسرائیل بود وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند وزیر راه و شهرسازی دربازدید ازخط تولید مجتمع فولاد مبارکه: فولاد مبارکه به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است وداع جانسوز مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان قیمت گوشت و مرغ بازهم افزایش یافت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درمورد «پالرمو» را بازهم به آینده موکول کرد ائتلاف آمریکایی 20 هزار غیرنظامی را در سوریه و عراق کشته است آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله: هدف اصلی نشست ورشو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن نیویورک تایمز گزارش داد؛ فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود تظاهرات جدید عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اجلاس ورشو، فراتر از شکست