سید حسن نصرالله: هدف اصلی نشست ورشو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود

سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که هدف اصلی نشست اخیر در ورشو، از بین بردن مساله فلسطین و حرکت به سمت عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.
به گزارش ایرنا، وی این سخنان را دیشب به صورت ویدیو کنفرانس در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت، شهیدان «راغب حرب»، «سیدعباس موسوی» و «عماد مغنیه» مطرح کرد.نصرالله گفت: آمریکا به ورشو رفت تا بعد از شکست اسرائیل و ناکامی نقشه تکفیری‌ها در منطقه برخی کشورها را جمع کند. پیش از این نیز کشورهای زیادی در کنفرانس‌های مختلف علیه سوریه و قبل از آن علیه مقاومت در لبنان و فلسطین گردهم آمدند اما نتیجه آنها چه شد؟
نصرالله توطئه اصلی در منطقه را تلاش برای هژمونی آمریکا و اشغالگری اسرائیل و تبدیل شدن کشورهای دیگر به دولت‌های وابسته و بی‌تفاوت دانست و گفت: دشمنان پس از آنکه در جنگ علیه مقاومت برای نابودی آن ناکام شدند امروز به دنبال گردهم آوردن کشورهای جهان برای توطئه علیه مقاومت هستند.
وی یادآور شد: آمریکا در سال 2011، یکصد و چهل کشور را برای نابودی نظام سوریه جمع کرد اما در نهایت ناکام شد. نصرالله تاکید کرد که شرکت کنندگان در نشست ورشو برای نتانیاهو و علیه مقاومت و ایران جمع شدند اما در نهایت نتوانستند که یک بیانیه صادر کنند و هر آنچه شنیده شد، بیانگر سردرگمی آنها بود.


دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه مقاومت هراسی از اینگونه نشست‌ها ندارد، تصریح کرد: نشست ورشو شکننده و ضعیف بود و هدف واقعی آن عادی سازی روابط با دشمن و علنی کردن آن بود. امروز مشخص شد که وزیر خارجه عربستان در کنار نتانیاهو نشسته است.
وی نگرانی اصلی را وضعیت فلسطین دانست و به ملت‌های عربی و اسلامی ضرورت رویارویی با نقشه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یادآور شد.نصرالله تصریح کرد: کسانی که به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌روند می‌دانند که آنچه عمل می‌کنند ازسوی ملت‌های منطقه امری غیرقابل قبول است.
نصرالله آشکار شدن ماهیت درگیری در بحرین را نیز از جمله نکات مثبت نشست ورشو خواند و تصریح کرد: نظام حاکم بخشی از ترکیب آمریکا و اسرائیل در منطقه است.
رد ادعای حضور حزب‌الله در ونزوئلا
نصرالله در بخش دیگر سخنانش، ضمن اعلام همبستگی با ونزوئلا در مقابل توطئه‌های آمریکا، ادعای مقام‌های واشنگتن درباره حضور واحدهایی از حزب‌الله در ونزوئلا را مضحکانه خواند و گفت: حزب‌الله هیچ واحد و سازمان وابسته به خود در آمریکای لاتین و خارج ندارد.نصرالله تصریح کرد: ما دوستداران و حامیانی در خارج داریم اما آنها هیچ ارتباطی با ما ندارند.
نصرالله با اشاره به افزایش قدرت مقاومت یادآور شد: آمریکا و اسرائیل هر کاری که می‌توانستند در این سال‌ها کردند اما این مقاومت است که معادلات را تعیین می‌کند و به دوره پیروزی‌ها وارد می‌شود و باب شکست‌ها را می‌بندد.وی تکفیری‌ها و تروریست‌ها را ابزارهایی برای نقشه آمریکا در منطقه خواند.
دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: ما در مقابل رژیم صهیونیستی قدرتمند هستیم و آنها آمادگی لازم برای جنگ علیه ما را ندارند.نصرالله ادعاها در رژیم صهیونیستی در تهدید به ورود به جنوب لبنان را بی‌ارزش خواند و تاکید کرد که صهیونیست‌ها امروز اعتمادی به ارتش خود ندارند.
وی یادآور شد که امروز صهیونیست‌ها نسبت به ورود نیروهای حزب‌الله به شهر الجلیل (در شمال فلسطین اشغالی) و شهرک‌های صهیونیست نشین هراس دارند.
نصرالله در ادامه سخنانش با اشاره به تحولات سوریه گفت که جنگ علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در این کشور در مراحل پایانی آن قرار دارد.دبیرکل حزب‌الله یادآور شد که نیروهای این حزب بخشی از نبرد بزرگ علیه داعش بوده‌اند.
وی با بیان اینکه کسی که پایان جنگ علیه داعش را اعلام می‌کند، «منافق بزرگ» یعنی ترامپ است، گفت: آمریکا در لبنان مانع از رویارویی با داعش می‌شود و در عراق نیز آنطور که خود ترامپ گفته بود، داعش را آمریکا ایجاد کرد.
وی افزود: ژنرال‌های عالیرتبه‌ای در آمریکا گفته‌اند که دولت آمریکا در دوره اوباما داعش را بوجود آورد و خواهان کمک به آن و بازکردن مرزها به نفع آن شد. همه شواهد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها عامل تاخیر در به نتیجه رسیدن نبرد علیه داعش می‌بودند و می‌خواستند که این جنگ سال‌های زیادی به طول بیانجامد.
وی تصریح کرد: کسی که داعش را شکست داد و مناطق تحت سلطه آن را آزاد و خطر آن را از منطقه دور کرد محور مقاومت و نه منافق آمریکایی (ترامپ) بود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها واحدهای صنعتی بزرگ کشور را تامین مالی کنند ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد مردم «هائیتی» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند نشست ورشو "ولنتاین" اعراب و اسرائیل بود وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند وزیر راه و شهرسازی دربازدید ازخط تولید مجتمع فولاد مبارکه: فولاد مبارکه به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است وداع جانسوز مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان قیمت گوشت و مرغ بازهم افزایش یافت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درمورد «پالرمو» را بازهم به آینده موکول کرد ائتلاف آمریکایی 20 هزار غیرنظامی را در سوریه و عراق کشته است آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله: هدف اصلی نشست ورشو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن نیویورک تایمز گزارش داد؛ فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود تظاهرات جدید عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اجلاس ورشو، فراتر از شکست