مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درمورد «پالرمو» را بازهم به آینده موکول کرد

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) را به نشست بعدی خود موکول کردند.
در نشست دیروز مجمع تماماً به ادامه طرح نظرات موافقان و مخالفان این لایحه اختصاص داشت و فرصت به رای‌گیری نهایی در باره نرسید.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جلسه دیروز گفت: بحث بین دو طرف موافق و مخالف لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی بسیار جدی ادامه دارد و در این جلسه تمام نشد.
وی ادامه داد: تعداد موافقان و مخالفان و کسانی که برای صحبت ثبت‌نام کرده اند،زیاد بود از این جهت در این جلسه به پایان نرسید.


در جلسه ششم بهمن،اعضای مجمع درباره لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون به نتیجه نرسیدند و قرار بود در جلسه دیروز درباره آن تصمیم‌گیری کنند.
این لایحه پیش از این در کمیسیون‌های سیاسی – امنیتی و حقوق – قضایی بررسی که به تایید این کمیسیون‌ها نرسید.
دولت برای پیوستن به این کنوانسیون که از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF است، لایحه‌ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که به تصویب نمایندگان رسید اما با توجه به عدم تطابق ترجمه با متن اصلی، در سال 96 مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و در 20 خرداد 97 بار دیگر در مجلس بررسی و نمایندگان با 136 رای موافق، 89 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر با اصلاح آن موافقت کردند.
در ابتدای جلسه دیروز آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم و رعایت مصالح و عزت کشور، تاکید کرد.
وی در مورد لایحه پالرمو هم گفت: نکته‌ای در این باره وجود دارد این است که ما در عین حال که باید مصالح کشور را رعایت کنیم، به نکاتی که از هر دو طرف مطرح می‌شود توجه بکنیم. باید به موضوع عزت مردم و عزت کشور هم توجه داشته باشیم. انسان احساس می‌کند که اروپایی‌ها با وجود این تعویق و تعلیقی که در انجام کارهایشان تا الان داشته‌اند در جریان اینستکس، نشان دادند چیزی که طلب می‌کنند فراتر از این حرف‌ها است. ما باید به این مطلب توجه داشته باشیم که در تایید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعا آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟ و جمهوری اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت، مجلس و نهادهای دیگر آیا واقعا مصلحت است که با این طلب‌های قلدرمابانه کشورهای غربی همراهی کنند؟ راهپیمایی عظیم مردم نشان داد که مردم برای عزت خودشان بسیار ارزش قائل هستند. ما نباید ارزش‌های انقلاب را فراموش کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها واحدهای صنعتی بزرگ کشور را تامین مالی کنند ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد مردم «هائیتی» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند نشست ورشو "ولنتاین" اعراب و اسرائیل بود وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند وزیر راه و شهرسازی دربازدید ازخط تولید مجتمع فولاد مبارکه: فولاد مبارکه به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است وداع جانسوز مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان قیمت گوشت و مرغ بازهم افزایش یافت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درمورد «پالرمو» را بازهم به آینده موکول کرد ائتلاف آمریکایی 20 هزار غیرنظامی را در سوریه و عراق کشته است آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله: هدف اصلی نشست ورشو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن نیویورک تایمز گزارش داد؛ فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود تظاهرات جدید عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اجلاس ورشو، فراتر از شکست