قیمت گوشت و مرغ بازهم افزایش یافت

بخش خبری: درحالی که در چند روز اخیر مسئولان تلاش کردند از نوسانات قیمت گوشت و مرغ بکاهند،اما قیمت‌ها نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.
براساس گزارش‌های دریافتی از سطح شهر تهران، صبح دیروز قیمت گوشت شقه گوسفندی 90 هزار تومان، گوشت ران 108 هزار تومان، گوشت گوساله هم با 5 هزار تومان افزایش نسبت به دیروز به 85 هزار تومان رسید.
خبرآنلاین نیز نوشت: درحالی که مسئولان کشور عرضه مرغ با قیمت بیش از 11 هزار و 500 تومان را خلاف مقررات اعلام کرده اند، روز شنبه قیمت هر کیلو مرغ نیز از 15 هزار تومان گذشت.
بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت مرغ به دلیل رشد تقاضا تحت تاثیر بالا رفتن قیمت گوشت در هفته‌های اخیر است. رشد قیمت گوشت سبب شده است تقاضا برای کالاهای جایگزین افزایش یابد.


یکی از مسئولان دولتی که در این زمینه اظهار نظر کرده؛ عباس قبادی، دبیرستاد تنظیم بازار کشور است که چند روز پیش اعلام کرده بود؛ فروش مرغ بالاتر از نرخ 11 هزار و 500 تومان تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود این اظهارات درحالی مطرح شد که امید می‌رفت با برخورد با متخلفان، مرغ‌های توزیعی در بازار ارزان‌تر از همیشه به سفره ایرانیان راه یابند.
اما نگاهی به قیمت‌ها در مغازه‌ها و واحدهای خرده فروشی نشان می‌دهد، قیمت این ماده مهم غذایی که ماه‌هاست جایگزین گوشت قرمز شده اکنون در مراکز خرده فروشی به کیلویی15 هزار و 500 تا 15 هزار و 800 تومان رسیده است.
در مقابل به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت، هم‌اکنون به صورت هفتگی گوشت گوسفندی گرم از آسیای میانه و استرالیا و گوشت منجمد از برزیل از زمین، هوا و دریا وارد کشور می‌شود تا بازاردر کنترل قرار گیرد، اما همه این تلاش‌ها به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی توزیعی موفقیت آمیز نبوده است و مردم از ترس گرانی مجدد از هم‌اکنون به فکر ذخیره سازی گوشت مورد نیاز خود برای شب عید هستند.
نکته عجیب‌تر این که علیرغم تولید سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور 80 درصد از نیاز را تامین می‌کند،20 درصد باقیمانده با انبوهی از واردات نیز تامین نشد که نشان از حفره‌های قاچاق این محصول دارد که لازم است ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن مبارزه کند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها واحدهای صنعتی بزرگ کشور را تامین مالی کنند ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد مردم «هائیتی» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند نشست ورشو "ولنتاین" اعراب و اسرائیل بود وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند وزیر راه و شهرسازی دربازدید ازخط تولید مجتمع فولاد مبارکه: فولاد مبارکه به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است وداع جانسوز مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان قیمت گوشت و مرغ بازهم افزایش یافت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درمورد «پالرمو» را بازهم به آینده موکول کرد ائتلاف آمریکایی 20 هزار غیرنظامی را در سوریه و عراق کشته است آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله: هدف اصلی نشست ورشو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن نیویورک تایمز گزارش داد؛ فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود تظاهرات جدید عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اجلاس ورشو، فراتر از شکست