وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند

پس از گذشت 8 سال از بحران سوریه، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی که به وضوح نشان دهنده تغییر موضع لندن در قبال این بحران است، گفت: بشار اسد به دلیل حمایت روسیه در کوتاه مدت و حتی بیشتر از آن، در قدرت باقی می‌ماند.
به گزارش ایرنا، وی در گفت‌و‌گوی ویژه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» افزود: اسد به دلیل حمایت روسیه در کوتاه مدت و حتی بیشتر از آن در قدرت باقی می‌ماند. روسیه باید به ما نشان دهد برای حل بحران سوریه چه راه حلی ارائه خواهد کرد که به نفع سوری‌ها باشد و صلح و ثبات را در این کشور برقرار کند.
وی با بیان اینکه تماس‌ها میان واشنگتن و لندن برای خروج از شرق سوریه به طور مداوم برقرار است، اضافه کرد: خروج نیروهای آمریکایی نباید نتایج معکوس برای «داعش» و «نیروهای دمکراتیک کرد» داشته باشد و هیچ ایده‌ای نیز درباره حضور نیروهای انگلیسی در این مناطق جایگزین نیروهای آمریکایی وجود ندارد.
هانت درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: شکست داعش در یک منطقه جغرافیایی به معنای شکست کامل این گروه در سوریه نیست. عملیات ائتلاف باعث شد مناطق تحت سیطره داعش محدود شود و این دستاورد بزرگی است اما هنوز ما از دلایل ظهور داعش خلاص نشده‌ایم.


وی اضافه کرد اسنادی وجود دارند که نشان می‌دهند در بخشی از عراق داعش درحال جمع‌آوری قوای خود است و ما بعد راهبردی عقب‌نشینی آمریکا از سوریه را درک می‌کنیم. درباره عراق، لیبی، افغانستان و سوریه می‌توانیم درک کنیم که سربازان غربی در خاک کشورهای بیگانه خیلی کم می‌توانند راهکاری طولانی‌مدت برای مشکلات خاورمیانه باشند.
هانت گفت: مرحله کنونی شاهد بازسازی ائتلاف‌ها در خاورمیانه هستیم و 2019 برای نزاع فلسطین و اسرائیل سرنوشت‌ساز خواهد بود. انگلیس هرگز به خاورمیانه پشت نخواهد کرد و بعد از خروج از اتحادیه اروپا همچنان روابطمان با جهان عرب بیش از پیش خواهد بود.
به گزارش ایرنا، وزیر خارجه انگلیس درباره کنفرانس ورشو و اینکه وی و وزیر خارجه ایتالیا تنها طرف‌های اروپایی بودند که در این سطح در این کنفرانس شرکت کردند و درباره تاثیر این کنفرانس و نتیجه آن در مهار ایران مدعی شد:بله من و همتای ایتالیایی‌ام در این کنفرانس شرکت کردیم. این کنفرانس به بیش از موضوع ایران پرداخت و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و کشورهای عربی و جهانی در این کنفرانس شرکت داشتند.هانت ادعا کرد آنچه در این کنفرانس حاصل شد در کنفرانس‌های سابق حاصل نشده بود ما امروز شاهد شکل‌گیری دوباره ائتلاف‌ها در خاورمیانه هستیم.
وی گفت: نشست‌هایی مهمی درباره یمن با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امور خارجی و عبدالله بن زاید همتای اماراتی وی داشتیم.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: بانک‌ها واحدهای صنعتی بزرگ کشور را تامین مالی کنند ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد مردم «هائیتی» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند نشست ورشو "ولنتاین" اعراب و اسرائیل بود وزیر خارجه انگلیس: اسد در قدرت می‌ماند وزیر راه و شهرسازی دربازدید ازخط تولید مجتمع فولاد مبارکه: فولاد مبارکه به توسعه راه‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متعهد بوده است وداع جانسوز مردم اصفهان با شهدای حمله تروریستی تکفیری زاهدان قیمت گوشت و مرغ بازهم افزایش یافت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درمورد «پالرمو» را بازهم به آینده موکول کرد ائتلاف آمریکایی 20 هزار غیرنظامی را در سوریه و عراق کشته است آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سید حسن نصرالله: هدف اصلی نشست ورشو عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود افشاگری یک روزنامه اسرائیلی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن نیویورک تایمز گزارش داد؛ فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود تظاهرات جدید عراقی‌ها در میدان التحریر بغداد آمادگی مشروط پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اجلاس ورشو، فراتر از شکست