وداع باشكوه با شهداي مظلوم خاش

آرمان: در میان خیل عظیم مردم پیکرهای 27 شهید حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با استقبال خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولان وارد اصفهان شد و مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی با حضور گسترده مردم و مسئولان کشوری و استانی انجام شد و هزاران نفر از مردم شهر اصفهان با حضور در این مراسم با آرمان‌های امام و شهدای جمهوری اسلامی تجدید میثاق کرده و یاد شهدا را گرامی داشتند. از نکات جالب توجه حضور مدیران استان اصفهان، پاسداران، اقشار مختلف مردم، بسیجیان و چهره‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی بود که در این مراسم به چشم می‌خورد. پس از تشییع پیکرهای مطهر؛ شهدای اصفهان در گلستان شهدا اصفهان به خاک سپرده شد و شهدای دیگر نیز به شهرستان‌های خود برای خاکسپاری منتقل شدند. همچنین مراسم شب وداع با شهداء در شهر اصفهان، شامگاه جمعه بعداز نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدای بسیج ناحیه امام صادق(ع) واقع در خیابان کمال اسماعیل برگزار شد، مراسمی که البته حال و هوای خاصی داشت، چراکه خانواده‌های چشم انتظار، بالاخره با شهدای خود دیدار کردند.
پیام رهبر انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید که حامل پیام مقام معظم رهبری بود در مراسم تشییع شهدای مدافع وطن در این مراسم اظهار داشت: به همه خانواده‌های عزیزشهدا، مردم دلاور، شریف و شهیدپرور اصفهان این حادثه را تبریک و تسلیت می‌گویم، امیدوار هستیم همان طور که مسئولان سپاه پاسداران اعلام کردند به زودی انتقام خون پاک این شهیدان از مزدوران آمریکا و کشورهای منطقه گرفته شود. وی به قرائت پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت حادثه تروریستی حمله به نیروهای سپاه پاسداران بود پرداخت. در این پیام آمده است:دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. در بخشی از این پیام آمده: ارتباط عاملان این جنایت با سازمانهای جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند. ادر ادامه پیام معظم له آمده است: اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت میکنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ حتمی سپاه است.
صبر ایران به سر آمده


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی خاش اظهار کرد: درود خدا بر همه شهیدان انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و پاسداران استان اصفهان که جان خود را تقدیم امنیت میهن اسلامی کردند. ایسنا نوشت، سردار سر لشکر محمد علی جعفری با اشاره به اینکه دشمنان کشور، حق و اسلام یکی دو تا نیستند، گفت:دشمنان بسیج شده‌اند تا در کشور ناامنی ایجاد کنند و نیروهای مسلح مدام در حال مبارزه با آنها هستند. مرزهای سیستان و بلوچستان از ۹ سال پیش تاکنون توسط نیروهای سپاه برقراری امنیت می‌شود که لشگر ۱۴ امام حسین (ع) یکی از نیروهای تأمین امنیت آن منطقه است.وی افزود: عربستان و امارات به دنبال ناامنی و ورود به کشور از بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کشور بوده‌اند. اما نیروهای امنیتی نگذاشتند که مشکلی ایجاد شود و اکثر پاسگاه‌های آن منطقه همچون دژ مستحکمی در برابر آنها ایستاده است.فرمانده کل سپاه اظهار کرد: اطلاعات موثق وجود دارد که نیروهای اطلاعاتی عربستان با وجود زمینه‌هایی در بلوچستان ایران و پاکستان فعالیت‌هایی را در زمینه ایجاد ناامنی انجام می‌دهد.جعفری تصریح کرد: آنچه مسئولان و مقامات مختلف اشاره کرده‌اند از جمله رئیس‌جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی این است که جمهوری اسلامی دیگر ملاحظات قبلی را انجام نمی‌دهد و برای انتقام خون این عزیزان مستقیم وارد عمل می‌شود. وی تاکید کرد: انتظاری که از کشور همسایه و مسلمان خود یعنی پاکستان داریم این است که همکاری کند. چرا ارتش و سازمان اطلاعات امنیت پاکستان این گروه را پناه می‌دهد؟ این پناه را نوعی حمایت می‌دانیم. سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان محل اختفای این گروه را می‌داند، اما سکوت پیشه کرده است.سردار جعفری ادامه داد: دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند و دولت پاکستان باید بداند من ‌بعد باید هزینه حمایت سازمان ISI (سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان) را بپردازد و این هزینه، هزینه سنگینی خواهد بود.
بیانیه مجلس
221 نماینده مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان خواستار برخورد قاطع با مسببان این حادثه شدند. در این بیانیه که در جلسه علنی روز شنبه مجلس قرائت شد، آمده است: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و عوامل منطقه‌ای آن توطئه دیگری را به دست تروریست‌های پرورش یافته به‌دست خویش علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی تدارک دیده است.آنان جمعی از بهترین فرزندان این سرزمین و یادگاران دفاع مقدس که وظیفه پاسداری از مرزها و امنیت در جنوب شرق کشور را برعهده داشتند و تعدادی از آنها از فرزندان شهدا و ایثارگران بوده اند را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.ما نمایندگان مردم در مجلس شهادت این عزیزان را به پیشگاه مقام معظم رهبری و مردم شریف و خانواده‌های معظم آنها تبریک و تسلیت گفته و برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل داشته و از مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی و قوه قضائیه درخواست هوشیاری و مراقبت بیشتر و نیز برخورد قاطع و قانونی با عوامل این جنایت بزرگ را داریم.