پاسخ ایران به عوامل حادثه تروریستی زاهدان صبر ایران به سرآمده است

الهام برخوردار
روز گذشته مراسم تشییع پیکر ۲۷ شهید حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهر اصفهان برگزار شد. سخنرانان در این مراسم با اشاره به حمایت برخی کشورهای همسایه و منطقه از گروهک‌های تروریستی تاکید کردند که ایران پاسخ کوبنده و متناسب را در زمان مقتضی به تحریک‌کنندگان و مجریان دست‌نشانده این حادثه تروریستی خواهند داد. آنها همچنین باتوجه به آموزش این گروه تروریستی در کشور همسایه پاکستان و عبور آنها از مرز این کشور، خواستار پاسخگویی دولت پاکستان به ملت ایران و سپاه پاسداران در رابطه با این حمله تروریستی شدند.
در مراسم تشییع شهدای مدافع وطن همچنین پیام رهبر انقلاب اسلامی توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد. در متن پیام رهبری آمده است: «دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند در حمله‌ تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز و آن را با جدیت دنبال کنند. اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک می‌گویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسالت می‌کنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ حتمی سپاه است».
عوامل گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» چهارشنبه شب (24 بهمن) یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کرد. در این حادثه تروریستی که به وسیله یک دستگاه وانت مملو از موادمنجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد، 27 نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 12 نفر دیگر زخمی شدند.


دولت و دستگاه اطلاعاتی پاکستان بایستی پاسخگوی حمله تروریستی اخیر باشند
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی که به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تشییع شهدای مظلوم حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان شرکت کرده بود، در حاشیه این مراسم با اشاره به ضرورت پاسخگویی دولت پاکستان و سازمان اطلاعاتی ISI به دولت، ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این اشرار جنایتکار اهل یکی از طوایف بلوچستان بودند که در کشور همسایه آموزش عملیات انتحاری دیده بودند و کشور همسایه و سازمان اطلاعات ISI بایستی پاسخگوی دولت و ملت ایران و سپاه پاسداران باشد که چگونه آنها از مرز این کشور عبور کردند و چرا این کشور همجوار مامن و محل آموزش و اعزام این گروهک‌های تروریست کافر شده است.
سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی افزود: در گذشته نیز شاهد بودیم که مرزهای مشترک پاکستان با ایران دچار تهدید و خلا امنیتی بوده و از این ناحیه تروریست‌ها به عنوان مامن استفاده می‌کنند و دولت پاکستان باید پاسخگوی این موضوع باشند. باتوجه به شواهد و قرائن به دست آمده، این گروهک‌ها توسط برخی از کشورهای جنوبی خلیج فارس که ولیعهد آنها هم‌اکنون در پاکستان است، تامین مالی می‌شوند و آنها اهداف شوم و خباثت‌آمیز دیگری را برای دهه فجر انقلاب اسلامی در سر داشتند که با هوشیاری پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بحمدالله کلیه توطئه‌های آنها خنثی شد. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشیم‌، تصریح کرد: ناامنی در منطقه را به سود آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های جمع شده در کنفرانس ورشو می‌دانیم.
صفوی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سرکوب عاملان این حملات تروریستی را حق خود می‌دانند، گفت: نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی سپاه، حق خود می‌دانند که برای دفاع و امنیت مرزهای ایران و سرکوب عاملان این تروریست‌های جنایتکار به رسالت انقلابی خود عمل کنند. ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشیم و ناامنی در منطقه را به سود آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های جمع شده در کنفرانس ورشو می‌دانیم. البته ملت بزرگ ایران و سپاه پاسداران قدرتمند و خانواده‌های شهیدان مظلوم، پاسخ کوبنده و متناسب را در زمان مقتضی به تحریک‌کنندگان و مجریان دست‌نشانده این حادثه تروریستی خواهند داد.
از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم دستان ما را برای انجام عملیات‌های انتقام‌جویانه باز بگذارند
همچنین سرلشگر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه دولت‌های خائن امارات و عربستان بدانند که صبر جمهوری اسلامی ایران به سر آمده و نظام اسلامی حمایت‌های مخفیانه شما از گروهک‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد، عنوان کرد: انتقام خون شهیدان ما را از دولت‌های امارات و عربستان خواهیم گرفت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: آن صبری که در گذشته نظام در برابر توطئه‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه به‌خصوص عربستان و امارات که دست به این اقدامات (حمله به نیروهای سپاه در زاهدان) می‌زنند، متفاوت خواهد بود.
سردار جعفری خاطرنشان کرد: بدون تردید انتقام خون شهدای مظلوم را می‌گیریم و درصورتی که پاکستان به مسئولیت‌های خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران به مجازات مزدوران سازمان‌یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه‌ای می‌پردازد.
وی تاکید کرد: از آنجا که دولت پاکستان از محل این عناصر خطرناک برای اسلام آگاه است و باید نسبت به جنایاتی که تروریست‌ها انجام داده‌اند پاسخگو باشند، انتظار است با جدیت به مسئولیت‌های خود در قبال تامین امنیت مرزهای مشترک پرداخته و اجازه ندهند تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضدامنیتی علیه ملت ایران قرار دهند.
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همانگونه که رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی عنوان کردند، شرایط با گذشته متفاوت بوده و دولت پاکستان باید نحوه برخوردش با این عناصر ضدانقلاب را تغییر دهد.
سرلشگر جعفری یادآور شد: درصورتی که پاکستان در این زمینه به مسئولیت‌های خود عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین و مقررات بین‌المللی حق مقابله با تهدیدات پیرامونی در مرزهای کشور مجاور را برای خود محفوظ دانسته و با اعمال اقدامات جبرانی به مجازات تروریست‌های مزدور سازمان‌های جاسوسی کشورهای منطقه و فرامنطقه خواهد پرداخت.
به گزارش فارس، سرلشگر جعفری با تاکید بر اینکه دولت‌های خائن امارات و عربستان بدانند که صبر جمهوری اسلامی ایران به سر آمده و نظام اسلامی حمایت‌های مخفیانه شما از گروهک‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد، عنوان کرد: از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم دستان ما را برای انجام عملیات‌های انتقام‌جویانه بیش از گذشته باز بگذارند.
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ ایران به عوامل حادثه تروریستی زاهدان صبر ایران به سرآمده است جهانبخش‌محبی نیا هیاهو برای هیچ روی خوش هنرمندان به اکران فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ۶ سال توقیف، حق هیچ فیلمی نیست رئیس سازمان امور مالیاتی استعفاء کرد طرح جامع مالیاتی اولویت تقوی‌نژاد در سازمان خبرگزاری‌های غربی اخبار ضد و نقیضی را در رابطه با شکست کامل داعش منتشر کردند تصرف آخرین سنگر داعش در شرق سوریه؟ علی‏رغم توافق دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر بودجه دیوار مرزی، کاخ سفید وضعیت اضطراری اعلام کرد در غیاب روحانی و لاریجانی رقم خورد تصمیم‌گیری درمورد لایحه پالرمو در ایستگاه بعدی مجمع رئیس فراکسیون امید در دیدار با اعضای دفتر سیاسی حزب ندای ایرانیان: برخی اظهارنظرها در جریان اصلاحات خودزنی است احمد پوری در گفت‌وگو با «ابتکار» پیرامون فراخوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای انتخاب شعار این دوره: دادستان تهران مطرح کرد مهلت یک هفته‌ای به دادسراها برای اجرای عفوهای اخیر