پیگیری اختصاص بودجه به سهامداران معسر پدیده

 در حالی که نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از دستور رئیس‌جمهور برای تخصیص هزار میلیارد تومان   به سهامداران معسر شرکت پدیده شاندیز خبرداد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اعلام کرد خبری از تصویب پرداخت یا تخصیص این مبلغ نیست. پس از آن‌که نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات  در صفحه اینستاگرامی خود از دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت هزارمیلیارد تومان به سهامداران معسر پدیده خبر داد،  روز گذشته در گفت‌وگو با «خراسان رضوی» افزود: بنده مکاتباتی با رئیس جمهور داشتم که متن آن‌ها در فضای مجازی موجود است و در آن مکاتبات و در آستانه 22 بهمن، مشکلات سهامداران شرکت پدیده را مطرح کردم و از ایشان خواستم در جلسه سران سه قوه دستوری در این باره بدهند.
وی ادامه داد: بنا به اطلاع من، براساس مکاتبات محرمانه رئیس جمهوری با نهاوندیان، معاون اقتصادی خود، این موضوع در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت و طی نامه‌ای که معاون اقتصادی رئیس جمهور به صورت محرمانه به بنده ارسال کردند، اعلام کردند که با دستور رئیس جمهور این مبلغ برای سهامداران معسر شرکت پدیده تخصیص یافته است.
نماینده مشهد و کلات درباره سوالات و ابهاماتی در خصوص محل تامین این مبلغ، زمان انجام تخصیص و روش پرداخت آن به سهامداران، پاسخی به خبرنگار ما ارائه نکرد و گفت: درباره این جزئیات باید آقای نهاوندیان توضیح دهند و من هم در آینده آن‌ها را اعلام می‌کنم، فعلا در همین مقدار مصلحت بود که من گفتم و مردم امیدوار می‌شوند که کارشان در حال پیگیری است. نامه‌ای که از طرف دفتر رئیس جمهور به دست من رسید، محرمانه بود و من همین مقدارش را اعلام کردم.
در ادامه وقتی جزئیات موضوع را از علی رسولیان، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و ابوالفضل انتظاری، مدیرعامل مجموعه شرکت‌های پدیده پیگیری می‌کنیم، آن‌ها از کلیات و جزئیات این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند.


برای جویا شدن جزئیات بیشتری از این پرداخت، به سراغ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی رفتیم. قربان میرزایی نیز در گفت‌وگو با «خراسان رضوی»  با رد ادعای مطرح شده توسط نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع گفت: هم‌اکنون معاون اقتصادی رئیس جمهور گردش کاری بر نامه درخواست هزار میلیارد توسط استانداری را آغاز کرده و هنوز در مسیر اقدام است و خبری از تصویب پرداخت   یا تخصیص این مبلغ نیست. قربان میرزایی افزود: این موضوع درخواستی بود که در زمان سرپرستی بنده در استانداری به سران سه قوه ارسال شده بود و از آن‌ها خواسته بودیم که برای سهامداران معسر هزار میلیارد تومان تخصیص یابد.
وی ادامه داد:خوشبختانه با توجه به این اقدام می‌توان گفت مسیری که ما آغاز کردیم بسته نشده و در حال پیشرفت است، اما هنوز این موضوع به جلسه سران سه قوه نرفته است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  همچنین از برگزاری جلسه‌ای در خصوص شرکت پدیده طی امروز با حضور وزیر اقتصاد در تهران خبرداد و گفت: این جلسه برای پدیده بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.