وداع باشکوه اصفهانی‌ها با پیکر شهدای حادثه تروریستی زاهدان




پیکر شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان روز گذشته با حضور مردم و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در اصفهان تشییع شد. فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه بدون تردید انتقام خون شهدای مظلوم‌مان را خواهیم گرفت، خواستار تغییر نحوه برخورد دولت پاکستان با عناصر ضد انقلاب شد و گفت: «درصورتی که پاکستان به مسئولیت‌های خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران به مجازات مزدوران سازمان یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه‌ای خواهد پرداخت.»


به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی جعفری با بیان اینکه «حضور و پایبندی مردم در صحنه، همانند آنچه در ۲۲ بهمن ماه شاهد آن بودیم دشمنان را مأیوس و عصبانی و وادار به اقدامات انتحاری توسط مزدوران و تروریست‌های دست‌پرورده خود کرده است و کینه‌توزی و عداوت این دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که انقلاب و ملت ایران در مسیر درستی گام برمی‌دارند»، ادامه داد: «جنایت اخیر، اراده سپاه و سایر نیروهای مسلح را برای ادامه دادن راه شهیدان و مقابله با تهدیدات راسخ‌تر کرده و با اقتدار و صلابت بیشتری به صیانت از امنیت مرزهای کشور پرداخته و انتقام خون شهدای مظلوم‌مان را خواهیم گرفت.»
وی با اشاره به اینکه در برابر توطئه‌ها و حمایت‌هایی که دولت‌های مرتجع منطقه با دستور امریکا و صهیونیست‌ها دارند، به طور قطع اقدامات جبرانی انجام خواهیم داد، اظهار کرد: «از آنجا که دولت پاکستان از محل این عناصر خطرناک برای اسلام آگاه است و باید نسبت به جنایاتی که انجام داده‌اند پاسخگو باشد، انتظار است با جدیت به مسئولیت‌های خود در قبال تأمین امنیت مرزهای مشترک پرداخته و اجازه ندهند تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضد امنیتی علیه ملت ایران قرار دهند.»
سردار جعفری  تأکید کرد: انتظاری که از کشور همسایه و مسلمان خود یعنی پاکستان داریم این است که همکاری کند. چرا ارتش و سازمان اطلاعات امنیت پاکستان این گروه را پناه می‌دهد؟ این پناه را نوعی حمایت می‌دانیم. سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان محل اختفای این گروه را می‌داند، اما سکوت پیشه کرده است.
وی ادامه داد: دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌ جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند و دولت پاکستان باید بداند من‌بعد باید هزینه حمایت سازمان ISI (سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان) را بپردازد و این هزینه، هزینه سنگینی خواهد بود. حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید نیز که پیش از مراسم تشییع با خانواده شهیدان حادثه تروریستی زاهدان دیدار داشت در سخنانی اظهار کرد: «با گذشت
40 سال از پیروزی انقلاب، حوادث این گونه بسیار در کشور روی داده است و نشان می‌دهد که دشمن حاضر نیست به این سادگی با ما کنار بیاید؛ این در حالی است که مردم کشور هر روز مقاوم‌تر از قبل و منسجم‌تر در تمام صحنه‌ها حاضر هستند و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند.»
تروریست‌های تکفیری چهارشنبه شب گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر 14 امام حسین (ع) استان اصفهان را منفجر کردند. در اثر این حادثه تروریستی 27 نفر از مرزبانان ایران اسلامی به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و خاکسپاری این شهیدان که دیروز در مرکز استان اصفهان برگزار شد، امروز در شهرهای مختلف این استان و زادگاه این شهدا برگزار می‌شود.