بابا آمد ...

آفتاب یزد- می‌گل هشترودی: قامتش خمیده، بر زمین نشسته و انتظار می‌کشد؛ زنی برای وداع با همسرش و پسری در آرزوی در آغوش کشیدن پدر برای آخرین بار! این بار هم مثل درس‌ها‌ی کلاس اول آن مرد آمد اما این بار با بدنی پاره پاره آمد، پسر تنها به پیکر بی‌جان پدر نگاه می‌کند. بدن پاره‌پاره تنها سوغاتی است که پدر از سفر با خود آورده است! پسر پیش خودش فکر می‌کند ما که سوغاتی نخواسته بودیم! خیلی از بچه‌ها‌ چشم انتظار پدر مانده‌اند، پدر خیلی از بچه‌ها‌ این روزها دیگر به خانه برنمی‌گردند و قرار است تحویل سال را بدون حضور پدر تحمل کنند و تنها یک عکس شاید آخرین یادگار پدر در سفره هفت سین است! هفت سینی که امنیت پهن کردن آن را در سال نو مدیون خون این
عزیزان هستیم.

> بابا خوابیده


همیشه می‌گویند دختر‌ها‌ بابایی هستند، وقتی بابا به ماموریت می‌رود بیش از همه دخترش غمگین می‌شود، دخترش برای دوباره دیدن پدر ثانیه شماری می‌کند و دخترش شب‌ها‌ به یاد پدر می‌خوابد. به او گفته‌اند پدر فردا می‌آید و او قشنگ ترین لباس‌ها‌یش را آماده کرده تا به پیشواز پدر برود. تمام شب نخوابیده تا پدر را ببیند اما وقتی به فرودگاه می‌رود پدر را در حالی که پرچم ایران روی آن کشیده شده می‌آورند، یادش می‌آید پدرش همیشه می‌گفت پرچم کشورمان مقدس است و برای حفظ آن باید جان داد، حالا پدر زیر این پرچم در حالی که تمام بدنش زخمی است به خوابی عمیق فرو رفته، حتما پدر خیلی خسته است. دختر پدر را در آغوش می‌گیرد اما این بار آغوش پدر برای او مثل همیشه گرم نیست. زیر لب می‌گوید: هیس بابا خسته است، خوابیده.
> آخرین تصویر
طی چند سال زندگی با همسرش دیگر به ماموریت‌ها‌ی وقت و بی‌وقت او عادت کرده بود، اما این دلیل نمی‌شود که به هرگز نبودنش عادت کند! حالا قرار است به استقبال همسرش برود، دست بچه‌ها‌ را می‌گیرد و راهی فرودگاه می‌شود، هواپیما که نزدیک می‌شود نفسش به شماره می‌افتد، صدای یا حسین که بلند می‌شود دلش میلرزد و بی‌اختیار روی زمین می‌نشیند، وقتی پرچم روی تابوت را کنار می‌زند چهره همسرش را می‌بیند، با همان غرور و ابهت مردانه. با همان لبخند همیشگی و جای چند زخم در چهره. این آخرین تصویری است که از شریک زندگی اش به خاطرش می‌ماند.

> محسن جان کجا رفتی بابا!
در گوشه‌ای دیگر پدری فریاد می‌زند و پسرش را صدا می‌زند؛ «محسن جان کجا رفتی بابا!» شیر مردی که مرد میدان بود و وقتی لباس رزم می‌پوشید پدر قند در دلش آب می‌شد و مادر زیر لب «لا حول و لا قوه الا بالله» می‌خواند، حالا پیکرش در همان لباس رزم پاره پاره شده است. مادر آرام و بی‌صدا گریه می‌کند اما پدر تاب و تحمل این فراق را ندارد.

> همچنان در دل مادر غوغاست
در گوشه‌ای روی زمین نشسته و گریه می‌کند، این تنها کاری است که از لحظه‌ای که خبر شهادت پسرش را داده‌اند انجام داده، قرار است پیکر پسرش را بیاورند، وقت رفتن به رسم همیشگی از زیر قرآن ردش کرده بود. برایش دعا خوانده و بود در دل قربان صدقه قد و بالای پسرش رفته بود. اشک‌ها‌یش را پاک می‌کند تا برای آخرین بار چهره مردانه پسرش را ببیند. پیکر پسرش برای دقاقیقی در آغوش او می‌ماند و بعد « یاحسین » گویان روی دست جمعیت تشییع می‌شود.

> همه ما یتیم شدیم
یتیم بودن یعنی حامی نداشتن، پاسدارانی که در حمله تروریستی در زاهدان به شهادت رسیدند حامی همه مردم ایران بودند و دقیقا به همین دلیل است که می‌تواند گفت امروز همه ما در این غم بزرگ شریک هستیم و همه مان یتیم شده ایم. همه دختران این سرزمین همراه با دخترانی که پدرانشان را در این حمله تروریستی از دست داده‌اند یتیم شده‌اند، همه پسران یتیم شده‌اند اما خیلی وقت است که مردم ایران این شعر را زمزمه می‌کنند:« گرگها خوب بدانند، در این ایل غریب گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز توی گهواره چوبی پسری هست هنوز»

> تشییع پیکر 27 پرستوی پاسدار
حمله انتحاری چهارشنبه شب در جاده خاش به زاهدان که توسط یک خودرو حامل مواد منفجره به اتوبوس حامل رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان، صورت گرفت موجب به شهادت رسیدن 27 تن و مجروح شدن جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی شد.
در این حادثه تروریستی 27 نفر از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و 13 نفر نیز مجروح شدند. پیکر مطهر تمامی این شهیدان توسط هواپیمای نیروی هوایی سپاه و با استقبال مردم شهید پرور اصفهان وارد فرودگاه بدر اصفهان شد، این در حالی است که 7 نفر از این مجروحان همزمان با پیکر مطهر شهدا به اصفهان منتقل شدند و سایر مجروحان پس از گذراندن روند درمان خود به اصفهان منتقل خواهند شد.
طبق آخرین وضعیت آماری، شهر اصفهان 5شهید، خمینی‌شهر و درچه 5 شهید، نجف‌آباد 2شهید، شهرضا 2 شهید، سمیرم 2 شهید، کاشان 3شهید و فولادشهر، شاهین‌شهر، فلاورجان، خور و بیابانک، چادگان، تیران و آران و بیدگل نیز هرکدام یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند که پیکر این شهیدان پس از ورود به اصفهان روز گذشته با حضور مردم همیشه در صحنه تشییع شدند.