خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه، وظیفه فوری تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک است

در پی حادثه تروریستی جاده زاهدان - خاش و شهادت مظلومانه 27 تن از پاسداران جان برکف، حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن همدردی با خانواده شهدای عزیز و آرزوی سلامت مجروحان حادثه، از دست اندرکاران امنیتی انتظامی اطلاعاتی و دیپلماتیک کشور خواست با پیگیری مجدانه و فوری، ریشه تروریسم را در منطقه بخشکانند.
به گزارش مردم‌سالاری آنلاین متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد؛
ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا . شهادت مظلومانه 27 تن از پاسداران جان برکف که در حادثه تروریستی جاده زاهدان - خاش جان باختند برای ملت سرافراز ایران بسیار تلخ و ناگوار بود حزب مردم‌سالاری با تسلیت عروج مظلومانه این شهدای عزیز و آرزوی سلامت مجروحان این واقعه هولناک و با تکیه بر این باور قطعی که حتما انتقام خون به ناحق ریخته این عزیزان از تروریست‌های مزدور و اربابان منطقه‌ای و جهانی گرفته خواهد شد برسه نکته تاکید می‌کند:
اولا: خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه، وظیفه فوری تمامی دستگاه‌های امنیتی ،  انتظامی ، اطلاعاتی و دیپلماتیک است. دست اندرکاران نباید صرفا با محکوم کردن حادثه و تجلیل از عظمت شهدا موضوع را فراموش سازند؛ بلکه با پیگیری مجدانه و باتوجه به حوادثی همچون چابهار و اهواز ریشه عوامل و اربابان جنایتکار این حوادث تروریستی را به کلی ریشه کن سازند.


ثانیا: مسئولان وزارت خارجه و وزارت کشور باید هرچه سریعتر تکلیف استقرار گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» در پاکستان و سایر گروهک‌های انحرافی و تروریستی در کشورهای منطقه را تعیین کنند.
ثالثا: مسئولان ذیربط در حوادث تروریستی چند ماهه اخیر ضمن پیگیری ریشه‌های محرومیت و مشکلات معیشتی مرزنشینان حتما باید پیگر هرگونه کوتاهی و یا تعمد ناشی از عوامل نفوذی دشمن در میان نیروهای نظامی و انتظامی ‌باشند.
چهارشنبه شب گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش - زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲۷ تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.
آمران و تمام عوامل اقدام وقیحانه تروریستی بزودی به سزای جنایت خود می‌رسند
رئیس جمهور حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تاکید کرد: بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.
به گزارش ایسنا، در پیام حسن روحانی آمده است:مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند.این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از پاسداران غیور و حافظان جان برکف امنیت و اقتدار میهن اسلامی شد، قلوب همه مردم ایران را جریحه دار کرد.
اینجانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیروهای نظامی و به ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات، برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل مسالت دارم.این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه، قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلارهای آلوده به خون مظلومان است.
بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیروهای پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امیدهای واهی آنها را به یاس تبدیل خواهد کرد.
انتقام خون شهدای مظلوم را از دشمنان خواهیم گرفت
همچنین در پی این عملیات تروریستی ، محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است: جنایت وحشیانه تروریستی شامگاه گذشته که منجر به شهادت ۲۷ تن از برترین فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجروح شدن جمعی دیگر از حافظان امنیت و مرزهای میهن اسلامی، آن‌هم تنها ۲ روز پس از حماسه معجزه گون حضور ده‌ها میلیونی ایرانیان انقلابی، فهیم و زمان شناس گردید، حکایت از تأثیر سیلی سخت مردم ایران به سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و تروریسم آمریکایی و اقدام شیطانی آنان در انتقام از این شکست تاریخی و ماندگار دارد.
از دولت برادر پاکستان و نهادهای امنیتی و ارتش این کشور همسایه انتظار است با تشدید اقدامات و تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران، عرصه را بر تروریست‌های تکفیری و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آنها امکان هرگونه اقدام ضد امنیتی و مخاطره انگیز را از آنان سلب نماید.
با محکومیت شدید این جنایت تروریستی، شهادت پاسداران و بسیجیان این حادثه را به محضر حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، خانواده معظم شهدا و مردم شهید پرور و مجاهد استان اصفهان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان می‌دهیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راسخ‌تر و مصصم‌تر از گذشته در ادامه راه و آرمان شهیدان والامقام ضمن صیانت از امنیت و مرزهای میهن عزیزمان انتقام خون این شهیدان مظلوم را از دشمنان خبیث و وابسته به اردوگاه استکبار جهانی 
خواهد گرفت.