انتقامي‌سخت در انتظار تروریست‌ها


گروه سیاسی: عمليات تروريستي در جاده خاش- زاهدان توسط خودروي انتحاري تروريست‌هاي تکفيري صورت پذيرفت که با انفجار اتوبوس شيفت سپاه، ۲۷ نفر شهيد و ۱۳ نفر مجروح شدند.گروهک تروريستي جيش العدل ساعتي پس از اين عمليات تروريستي، مسئوليت اين اقدام نفرت انگيز را برعهده گرفت.

  • دست آلوده جنايتکاران

اين اقدام تروريستي با واکنش‌هاي بسياري رو به روشد. حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب در پيامي‌اعلام کردند: دست جنايتکار مزدوران بار ديگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعي از سرمايه‌هاي انساني که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداري از امنيت مردم کرده بودند، در حمله‌ي تروريست‌هاي سيه‌رو و سنگدل به شهادت رسيدند. ارتباط عاملان اين جنايت با سازمانهاي جاسوسي برخي کشورهاي منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌هاي مسئول کشور بايد بر آن تمرکز کنند و آن را با جديت دنبال کنند.اينجانب به خانواده‌ها و بازماندگان اين شهيدان مظلوم و به خانواده‌ي بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌تسليت و تبريک ميگويم و صبر و پاداش الهي را براي آنان و علوّ درجات براي شهداي عزيز و شفاي عاجل براي مجروحان از خداوند متعال مسألت مي‌کنم. پيگيري قصور احتمالي در اين حادثه نيز وظيفه‌ي حتمي‌سپاه است.

  • محکوميت در شوراي امنيت

از سوي ديگر شوراي امنيت سازمان ملل متحد در بيانيه‌اي اين عمليات تروريستي را به شدت محکوم کرد.شوراي امنيت، همدردي عميق خود را با خانواده‌هاي قربانيان اين عمليات تروريستي اعلام و به دولت ايران تسليت گفته و براي مجروحين حادثه آرزوي بهبودي سريع نموده است.بيانيه شوراي امنيت، اين عمليات تروريستي را موهن و بزدلانه خوانده و خواهان محاکمه عاملين و حاميان آنها شده است.

  • واکنش اتحاديه اروپا

همچنين سخنگوي اتحاديه اروپا با انتشار بيانيه‌اي نوشت: روز چهارشنبه در حمله تروريستي رخ داده عليه نيروهاي مسلح ايراني در استان سيستان و بلوچستان ايران دست کم ۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر مجروح شدند. هيچ توجيهي براي چنين اقدام تروريستي ظالمانه‌اي وجود ندارد. اتحاديه اروپا به خانواده قربانيان و مردم ايران تسليت مي‌گويد و براي مجروحان (اين حادثه تروريستي) آرزوي بهبودي هرچه سريع‌تر داريم».

  • هشدار به آمران و عوامل

حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهور نيز با انتشار پيامي‌نوشت:اين جنايت لکه ننگ ديگري بر کارنامه سياه حاميان اصلي تروريسم در کاخ سفيد، تل آويو و ايادي منطقه‌اي آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعي براي ايران هراسي و هم ادعاي مبارزه با تروريسم و امنيت آفريني براي خاورميانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر اين منطقه، قرباني سوداگري تسليحاتي آنان و دلارهاي آلوده به خون مظلومان است.بي ترديد آمران و تمام عوامل اين اقدام وقيحانه و شوم، با تلاش و همت نيروهاي پرتوان امنيتي و انتظامي‌کشور بزودي به سزاي جنايت خود خواهند رسيد و بار ديگر همدلي و يکپارچگي ملت ايران در دفاع از آرمان‌هاي بلند نظام اسلامي‌و کيان ملي، اميدهاي واهي آنها را به ياس تبديل خواهد کرد.

  • شناسايي عاملين

در همين رابطه آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه با صدور پيامي‌نوشت: بار ديگر دست استکبار جهاني به سرکردگي آمريکاي جنايتکار از آستين مزدوران وطن فروش بيرون آمده و به قصد انتقام از مردم ايران اسلامي‌به خاطر حضور پرشکوه در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال، به خون پاک‌ترين جوانان اين مملکت آلوده شد.ضمن آرزوي علو درجات براي شهداي اين حادثه که در راه دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي‌به ديدار معبود شتافتند، به خانواده‌هاي اين عزيزان تسليت عرض نموده و براي آن‌ها از خداوند متعال اجر جزيل و صبرجميل آرزومندم.از مسئولين دستگاه قضايي استان اکيداً ميخواهم، با همکاري نيرو‌هاي امنيتي و انتظامي‌در اسرع وقت نسبت به شناسايي عاملين اين حادثه جنايتکارانه اقدام و آنان را به سزاي اعمال ننگين خود برسانند.

  • هشدار به دشمنان

در همين رابطه سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده سپاه در پيامي‌از دولت، نهادهاي امنيتي و ارتش پاکستان خواست با تشديد اقدامات و تدابير امنيتي در مرزهاي مشترک با ايران، عرصه را بر تروريست‌هاي تکفيري و مزدور دشمنان دو ملت، تنگ و با برخورد قاطع با آنها امکان هرگونه اقدام ضد امنيتي و مخاطره انگيز را از آنان سلب نمايد. فرمانده سپاه تاکيد کرد:اطمينان مي‌دهيم سپاه پاسداران راسخ‌تر و مصصم‌تر از گذشته انتقام خون اين شهيدان مظلوم را از دشمنان خبيث و وابسته به اردوگاه استکبار جهاني خواهد گرفت.

  • انتقامي‌کوبنده

وزير اطلاعات نيز با صدور پيامي‌نوشت: همزماني نشست از پيش شکست خورده ورشو با اين جنايت مذبوحانه انتحاري که از سرِ استيصال توسط عوامل تروريستي تکفيري نادان و شادماني منافقين وطن فروش مزدور انجام گرفت، بيانگر توطئه‌اي از پيش طراحي شده براي سرپوش گذاشتن بر اضمحلال و ناتواني نظام سلطه در ايجاد اميد واهي ميان سردمداران زبون مرتجع منطقه است.يقيناً سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) با ايمان، اقتدار و اشراف کامل اطلاعاتي، انتقامي‌سخت و کوبنده از طراحان، عاملان و حاميان اين جنايت هولناک ضد بشري خواهند گرفت و اين جانيان بالفطره را به سزاي اعمال ننگينشان خواهند رساند.

  • دستور دادستان براي برخورد

همچنين محمدجعفر منتظري دادستان کل کشور در پيامي‌نوشت: از دادستان مرکز استان سيستان و بلوچستان مجدانه مي‌خواهم که با همکاري نيرو‌هاي امنيتي و اطلاعاتي موضوع را پيگيري و برابر با مقررات با عوامل مستقيم و غيرمستقيم اين حادثه تروريستي برخورد و اقتدار نظام را در مواجهه اين حوادث به دشمن نشان دهند.

  • انتقام به سخت‌ترين شکل

امير سرتيپ امير حاتمي‌وزير دفاع نيز گفت: خون جوانمردان و دليرمردان پاسدار ايران اسلامي‌هرگز پايمال نخواهد شد و تروريست‌ها و اذناب بي خرد آنها بدانند فرزندان ملت بزرگ ايران اسلامي‌در نيروهاي مسلح انتقام سختي از آنان خواهند گرفت.وي با بيان اينکه «چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي‌تبديل به خاري در چشم دشمنان نظام اسلامي‌و اذناب آنها شده است»، اظهار کرد: دشمنان در شرايطي که قادر به رويايي با ملت بزرگ ايران و نيروهاي مسلح مقتدر جمهوري اسلامي‌ايران نيستند و نخواهند بود، سعي مي‌کنند شکست‌هاي پي در پي خود در مقابل عظمت ملت ايران را با تمسک به اقدامات مذبوحانه تروريستي از طريق عناصر خود فروخته و مزدور تلافي کرده و مانع از بهره‌گيري ملت ايران از حلاوت موفقيت‌هايشان گردند و با ايجاد جنگ رواني ذهن‌ها را از ۴۰ سال اقتدار و بالندگي و پيروزي در مقابل نظام سلطه دور نمايند. وزير دفاع با تاکيد بر اينکه دشمن همواره در کمين است و هيچ گاه از هيچ فرصتي در جهت ضربه زدن به ايران اسلامي‌درنگ نخواهد کرد، اظهار کرد: ضرورت آمادگي همه جانبه نيروهاي مسلح و تقويت قدرت دفاعي به عنوان يک اصل بنيادي در حفظ و ارتقا توان بازدارندگي انکار ناپذير است. امروز حجاب از چهره دشمنان و همدستي استکبار جهاني، صهيونيست‌هاي اشغال‌گر، مرتجعان مستبد در منطقه و مزدوران آنها بر افتاده و حقانيت جمهوري اسلامي‌ايران بيش از پيش هويدا شده است. امير حاتمي‌خطاب به تروريست‌هاي مزدور و حاميان‌شان گفت: تلاش براي خدشه وارد ساختن بر کيان ايران اسلامي‌که به يک قدرت منطقه‌اي و الگويي براي همه آزادي‌خواهان و مرجع الهام و نشر تفکر ضد استکباري در جهان تبديل شده است راهي عبث و بيهوده بوده.