اخبار کوتاه


تورم، بيکاري و فقر را ريشه کن کنيد

يکي از اساتيد برجسته حوزه گفت: با وجود تنگناهاي اقتصادي و معيشتي، دولت بايد با تلاش و دلسوزي، تورم، بيکاري و فقر را ريشه کن کند.به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيدمحمدعلي علوي گرگاني گفت: اگر امور دنيا و معاش رفع شود امور دين و ديانت مردم نيز اصلاح خواهد شد. مردم داراي گرفتاري‌هاي معيشتي هستند و بايد ارزاني را به سفره‌هاي آن‌ها بازگرداند.وي گفت: بالا رفتن نرخ تورم و افزايش بيکاري، همه زحمات و تلاش‌ها در جهت رفع فقر و محروميت را به هدر مي‌دهد.وي افزود: با تقويت بخش توليد و نظارت بايد به دنبال از ميان بردن گراني باشيم تا معاش مردم تأمين شود به ويژه در شرايط فعلي که جامعه در فشارهاي اقتصادي به سر مي‌برد اين وظيفه سنگين‌تر است.


ريش‌سفيدان براي حل اختلافات قدم بردارند

يک عضو فراکسيون اميد شوراي اسلامي‌با بيان اينکه «درگيري و اختلافات ميان جناح‌هاي سياسي مي‌تواند به کشور و انقلاب لطمه وارد کند»، گفت: ريش سفيدان انقلاب براي کاهش اختلافات ميان جريانات سياسي اقدام کنند.داوود محمدي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: يکي از بزرگترين معضلات کشور ما اختلافات است، ما شاهد مشکلات سياسي، امنيتي و اقتصادي هستيم که بايد آنها را با عقلانيت و تدبير حل کنيم. لازمه حل اين مشکلات همراهي دلسوزان کشور و انقلاب است. وي افزود: اگرچه اختلاف نظر در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و امنيتي وجود دارد اما اين اختلاف نظرها نبايد منجر به درگيري منتج به يک حب و بغض يا روش‌هاي صدمه زدن به کشور شود.


وظيفه حکومت شنيدن صداي نيازمندان است

نايب رئيس مجلس گفت: ۴۰ سال بعد از پيروزي انقلاب، نبايد فقيري در کشور داشته باشيم.به گزارش ايسنا، مسعود پزشکيان با بيان اينکه اگر قرآن را ملاک قرار مي‌داديم، در وضعيت کنوني نبوديم گفت: در سوره فلق آمده که اگر در جامعه يتيمي، فقيري و يا فرد گرفتاري ببينيم و به او کمک نکنيم، اصلاً مسلمان نيستيم، اگر هم مسلمان باشيم، ايمان نياورده‌ايم. وي با تاکيد بر اينکه وظيفه حکومت شنيدن صداي کساني است که صدايشان به جايي نمي‌رسد و به کمک نياز دارند، تصريح کرد: بايد دغدغه‌مان بعد از پيروزي انقلاب، شنيدن صداي نيازمندان و کمک به آنها مي‌بود، معتقد هستم براي کمک به نيازمندان بايد از مشارکت مردم، ظرفيت مساجد و محلات استفاده کرد.