خبر کوتاه


پيامک‌هاي تهديدآميز به نمايندگان

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام از ارسال پيامک‌هاي تهديدآميز به نمايندگان مجلس و اعضاي مجمع درباره پالرمو انتقاد کرد.به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف در توييتر خود نوشت: صحيح نيست در يک جامعه اسلامي‌پيامک‌هاي غيراخلاقي که با هيچ معياري سازگار نيست به نمايندگان مجلس و مجمع ارسال شود. نمايندگان مجمع تشخيص مصلحت تحت تأثير اين جوسازي‌ها قرار نمي‌گيرند و آنچه وظيفه شرعي و ملي آنهاست را در خصوص لايحه پالرمو انجام مي‌دهند.وي ادامه داد: مجمع تشخيص مصلحت با شناختي که نسبت به مساله پيدا مي‌کند و با در نظر گرفتن نظر کارشناسان، کميسيون‌هاي مجلس و برخي از اعضاي دولت، ان‌شاءالله به آنچه خير و صلاح کشور است درخصوص لايحه پالرمو رأي مي‌دهد. نظر شخصي من اين است که در اين شرايط بايد به اين معاهده بپيونديم.

منفي‌گرايي در نمازهاي جمعه

عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به توصيه‌ رهبري درباره اميد و نگاه خوشبينانه به آينده، بيان کرد: ما در حال حاضر ۹۰۰ تريبون نماز جمعه در هفته داريم وجدانا نگاه کنيم کدام خطيب نماز جمعه به مردم اميد و آگاهي مي‌دهد و با منفي‌گرايي و انزاوگرايي مخالفت مي‌کند .سيدرضا اکرمي‌در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين‌که افراد در مواجهه با انقلاب به چند دسته تقسيم مي‌شوند، اظهار داشت: عده‌اي بعد از آنکه انقلاب اسلامي‌را به درستي شناختند عاشق،‌ علاقمند و شيفته انقلاب ما شدند، برخي همچنان در حال تجربه و آزمايش هستند که چه مي‌شود؟ با اين‌ها بايد مدارا و تحمل کرد تا نتيجه براي‌شان مشخص شود. وي گفت: در داخل به ظرفيت‌هاي خودمان تکيه و روي پاي‌هاي خودمان بايستيم. قرآن مي‌فرمايد بايد از ظرفيت‌هاي خودمان استفاده کنيم و اگر اينگونه باشيد آسيب و آزار ديگران نمي‌تواند کار ساز باشد و اين نکته‌اي است که جوانان بايد به آن اهتمام ورزند.

فساد، زلزله‌اي ويرانگر

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي تاکيد کرد: فساد اقتصادي و سياسي توده‌اي چرکين و زلزله‌اي ويرانگر و ضربه‌زننده به مشروعيت حکومت‌هاست.به گزارش ايلنا، محمد شريعتمداري در توييتر خود نوشت: فساد اقتصادي و سياسي توده‌اي چرکين و زلزله‌اي ويرانگر و ضربه‌‌‌‌‌‌زننده به مشروعيت حکومت‌هاست. جوانان محور تحقق نظام پيشرفته اسلامي‌هستند. "لبيک به نداي رهبري، قوي‌تر از پيش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با راهبرد برگشت‌ناپذير".

امکانات را به مناطق محروم ببريد

يکي از مراجع تقليد شيعه گفت: مناطق محروم نياز به رسيدگي و توجه دارند، از اين رو مسئولان بايد امکانات را به مناطق محروم و دورافتاده ببرند و فقر را ريشه کن کنند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله حسين نوري همداني گفت: اگر به آموزه‌هاي اسلامي‌به درستي عمل شود در جامعه هيچ فقيري نخواهيم داشت؛ زيرا اسلام داراي برنامه کامل و جامعي در زندگي در جهت رفع نيازهاست.اين مرجع تقليد گفت: يکي از اهداف والاي جمهوري اسلامي‌و انقلاب، از ميان بردن فقر و محروميت در کشور بود، امروز بايد مسئولان با شناسايي مناطق محروم و درجه بندي الويت‌ها در راستاي از ميان بردن فقر و مشکلات معيشتي تلاش کنند.

ادعاي خروج آمريکا از سوريه

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح با تاکيد بر اين‌که «اعلام خروج آمريکا بيشتر يک ادعا است»، تاکيد کرد: سه کشور ايران، روسيه و ترکيه به عنوان کشورهاي ضامن، خواستار خروج هرچه سريع‌تر نيروهايي شدند که بدون هماهنگي با دولت قانوني سوريه در برخي نقاط اين کشور حضور داشته و مناطقي را اشغال کرده‌اند. در اين اجلاس همچنين تاکيد شد، نيروهاي مسلح ايران و روسيه بنا به درخواست و دعوت دولت قانوني سوريه در اين کشور حضور دارند. سرلشکر محمد باقري در ديدار با ارتشبد پايگو وزير دفاع روسيه و سپهبد حلوصي آکار وزير دفاع ترکيه، در سوچي روسيهوي گسترش مناطق کاهش تنش، کمک به بازگشت مهاجرين به شهرها و روستاها، تأمين امنيت مناطق آزاد شده و پاکسازي ميادين مين و مناطق آلوده را از اولويت‌هاي همکاري‌هاي سه‌جانبه نيروهاي مسلح ايران، روسيه و ترکيه عنوان کرد که بايد در دستور کار قرار گيرد.رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تاکيد کرد که با توجه به اين‌که تهاجمات هوايي رژيم صهيونيستي علاوه بر نقش حاکميت سوريه موجب اختلال در روند عمليات مقابله با تروريسم و بازگشت ثبات و امنيت به سوريه شده است، اين تجاوزات بايستي به شدت محکوم و از ادامه‌ي آن خودداري شود.

مقابله با فساد بدون نگاه جناحي

معاون سياسي وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکيد کرد: مدافع وضع موجود نيستم اما معتقدم اگر اوضاع بهم بريزد وضعيت بدتر مي‌شود. به اعتقاد سيدمصطفي تاجزاده ، نبايد اصولگراها به‌دنبال فساد اصلاح‌طلبان باشند و اصلاح‌طلبان هم در پي فساد آنان و هر دو قبيله‌اي عمل کنند. همه بايد براي مبارزه با فساد بسيج شوند. سياست کلان نيز عوض شود و مقابله با فساد مقدم بر مقابله با مخالف قرار گيرد. وي در گفتگو با ايلنا افزود: جامعه امروز ما با آن آرمان‌هايي که مردم به خاطرشان دست به انقلاب زدند، فاصله دارد. هنگامي‌که انقلاب شد به هيچ عنوان به اين‌جايي که امروز رسيده‌ايم، فکر نمي‌کرديم. پس بايد در چهل سالگي انقلاب يک آسيب‌شناسي در اين‌باره صورت گيرد که چرا جامعه امروز با آن آرمان‌هايي که برايشان دست به انقلاب زديم، همخواني ندارد.در اين زمينه چند موضوع را بايد از يکديگر تفکيک کرد؛ در وهله اول سوال اصلي اين است که چرا مردم دست به انقلاب مي‌زنند؟ به نظر من مردم بي‌دليل دست به انقلاب نمي‌زنند؛ آنان هنگامي‌که کارد به استخوان‌شان و جان به لب‌شان مي‌رسد، دست به انقلاب مي‌زنند. در حقيقت همه جوامع و مردمي‌که دست به انقلاب مي‌زنند، در يک چيز مشترک هستند؛ رژيمي‌که در کشورشان وجود داشته، مستبد و فاسد است و پيشاپيش راه بر اصلاحات بنيادي بسته است.

تحريم فرصت است تهديد نيست

فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: تحريم‌ها براي ما يک فرصت است و يک تهديد نيست و ما بايد اين تهديدها را تبديل به فرصت کنيم و با رويکرد داخلي بتوانيم کشور را حمايت کنيم. به گزارش ايسنا، سعيد محمد در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران افزود: درخواستم اين است که هم دولت و مجلس و نهادهاي حاکميتي به منظور حمايت بيشتر از فعاليت‌هاي جهادي قرارگاه به اين مجموعه کمک کنند. با توجه به بحث بودجه سال ۹۸ پيشنهاداتي را به دولت و مجلس داديم که اميدوارم عنايت جدي به اين پيشنهادات شود و مطالبات مجموعه قرارگاه مورد توجه قرار گيرد تا بتواند ۷۰ پروژه خود را در سال آينده تکميل کند.وي افزود: ماموريت قرارگاه، توسعه زيرساخت‌هاي کشور بود و قرارگاه در کنار دولت‌ها قرار گرفت و جاي خالي پيمانکاران خارجي را پر کرد و توسعه و الگوگيري براي صنعت ساخت در کشور را در راس برنامه‌هاي خود قرار داد. امروز که استکبار جهاني پس از نااميدي از عرصه‌هاي نظامي‌به يک جنگ تمام عيار اقتصادي روي آورده و معيشت مردم را هدف قرار داده است.وي افزود: قرارگاه تمام توان مهندسي را در خدمت مردم و دولت جهت عبور از بحران‌ها خصوصا بحران تحريم قرار داده است.