نمي‌توان مردم ما را نااميد كرد

آنچه امروز شاهد آن در جاده خاش – زاهدان در سيستان و بلوچستان بوديم در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در جاي‌جاي كشور عزيزمان به ويژه در مركز كشور بسيار رخ مي‌داد و به مرور كه مردم آگاه و آگاه‌تر شدند، توانستند عوامل وقوع آنها را به بيرون از مرزهاي كشور برانند. در واقع طي 4 دهه مردم توانستند با اين معاندان در قلب كشور مواجه شده و ضمن مبارزه با آنها توانستند امنيت را براي كشور تامين كنند. در اين فاصله معاندان هر از چندي سعي كرده‌اند در حاشيه‌هاي كشور دست به اقداماتي بزنند يا در پايتخت تحركاتي بكنند. اما سيستان و بلوچستان هم از طرف حضرت آقا، رهبر معظم انقلاب اسلامي و هم از سوي دولت مورد توجه بوده و اينك نيز محور توجه است. به‌ويژه از وقتي كه حضرت آقا فرموده‌اند به توسعه سواحل مكران پرداخته شود و محور شرق محور توسعه كشور قرار گرفته است اين توجه معاندان را برانگيخته زيرا آنها نمي‌خواهند شاهد توسعه و عمراق شرق كشور باشند. آنها در تلاشند با هزاران ترفند با تكيه به كشورهاي متخاصم و استكباري جانفشاني‌هاي عزيزان ما در مرز را مخدوش كنند. معاندان سعي دارند زحماتي كه عزيزان ما در توسعه شرق كشور مي‌كشند را با اقدامات كوردلانه بي‌اثر كنند. اما بايد توجه داشته باشند كه مردم ما همان مردمي هستند كه در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي اقدامات كوردلانه در مركز و پايتخت كشور را شناسايي و عوامل آنها را به بيرون از مرزها راندند. مردم ما و سرمايه‌گذاران در راه توسعه كشور به ويژه محور شرق از چنين اقداماتي نااميد نمي‌شوند و همان طور كه پيش‌تر حساب معاندان را جدا كرده‌اند و آنها را به بيرون راندند اين‌ بار نيز اميدوارانه به حركت در جهت توسعه خود ادامه مي‌دهند. مردم ما و سرمايه‌گذاراني كه به فكر توسعه شرق هستند، مي‌دانند كه دستورالعمل‌هاي ويژه مقام معظم رهبري براي توسعه سواحل مكران بايد به نتيجه بنشيند.
در حال حاضر همه عوامل دولت و همه مردم دست به دست هم داده‌اند تا موضوع توازن توسعه شرق كشور و رساندن شاخص‌هاي توسعه‌اي به ميانگين كشوري سرعت بگيرد و پيشرفت حاصل كند. ما در راهي قدم گذاشته‌ايم كه به زودي شاهد كاهش بيكاري در شرق كشور خواهيم بود و با توجه به تحولاتي كه در عرصه معدن در استان رخ مي‌دهد روزنه‌هاي اميد بسياري در پيش داريم كه معاندان نمي‌توانند با چنين اقدامات كوري مانع از تحقق آنها شوند. علاوه بر توسعه مبتي بر استخراج معادن و پيشرفت حاصل از آن صنعت شيلات، صنعت پتروشيمي به توسعه استان سيستان و بلوچستان رنگ و روي ديگري بخشيده است و به اين سادگي نمي‌توان مردم ما را نا اميد كرد.
به خاطر داشته ‌باشيد كه سيستان و بلوچستاني‌ها مرزداران غيور و صبوري هستند كه با وجود طاقت‌فرسا شدن خشكسالي‌هاي دو دهه اخير در مقابل هر فتنه‌اي نظير آنچه در جاده خاش -زاهدان شاهدش بوديم ايستاده‌اند و خسته ‌نشده‌اند. سيستان و بلوچستان در مسير پيشرفت و توسعه گام برمي‌دارد و هيچ ‌كس نمي‌خواهد اين حركت كند شده يا متوقف شود.