جنایت تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در زاهدان

آرمان: اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در جاده خاش به زاهدان بر اثر حمله تروریستی دچار حادثه شد. در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای که در محور خاش- زاهدان رخ داد اتوبوس حامل کارکنان سپاه دچار حادثه شد و تعدادی از پرسنل آن به شهادت رسیدند. برخی منابع خبری تعداد مسافران اتوبوس را 40نفر اعلام کردند. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش- زاهدان را 27تن و مجروحان را ۱3تن اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲7تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱3نفر مجروح شدند. در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان غیور و حافظان امنیت مرزهای ایران اسلامی، اینگونه اقدامات تروریستی، ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف وتصریح شده است: این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می‌پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرزهای میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرزهای ایران اسلامی و آرامش و آسایش مردم، راسخ و استوار‌تر می‌کند. فارس دیروز نوشت؛ گروهک تروریستی جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای، رسما مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت. احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی اتوبوس سپاه پاسداران، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.
واکنش ظریف به حمله تروریستی
محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود در واکنش به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان نوشت: اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند. ظاهرا آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.
انتقام خواهیم گرفت


سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تأسف و انزجار عمیق از حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شده است، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی یکی از گروهک‌های تروریستی که مسئولیت آن را برعهده گرفته است اظهار داشت: توسل این گروهک تروریستی که مورد حمایت نظامی، مالی و فکری برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، به اینگونه جنایات غیرانسانی عزم دولت و ملت ایران را در ادامه راه مقابله با تروریسم در منطقه مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد و قطعا فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.
حامیان اصلی جنایت زاهدان در ورشو هستند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حامیان اصلی جنایت سیستان و بلوچستان در ورشو جمع شده‌اند، گفت: آن چه در حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان رخ داد واقعیات مناسبات مثلث آمریکا، صهیونیست و مرتجعین است. حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در 6ماه اخیر سفرهایی به استان سیستان و بلوچستان داشتم و نسبت به بروز حوادث تروریستی هشدار داده بودند، گفت: اکنون که حامیان اصلی جنایت جاده خاش، زاهدان در ورشو جمع شده‌اند باید دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع روشنگری کند. دادستان استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: نیرو‌های انتظامی و امنیتی در تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله انتحاری هستند و قطعا پس از شناسایی و دستگیری عوامل، پرونده به قید فوریت و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: دادستانی استان به‌صورت ویژه در کنار دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی جهت شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تلاش خواهد کرد. حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس نیز ضمن محکومیت حادثه تروریستی در زاهدان گفت: به طور جد از طریق مجلس و به طور خاص از طریق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حادثه تروریستی زاهدان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.