«ابتکار» از جزئیات حمله انتحاری گروهک جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان گزارش می‌دهد

در سوگ حافظان امنیت
شامگاه دیشب اتوبوس حامل پرسنل شیفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش-زاهدان محدوده «چانعلی» هدف حمله تروریستی- انتحاری قرار گرفت. به گزارش «ابتکار» از منابع محلی، ظاهرا یک خودروی پژو با ممانعت از ادامه حرکت اتوبوس آن را متوقف کرده و عامل انتحاری با ورود به داخل اتوبوس خود و سرنشینان اتوبوس را منفجر کرده است.
بنابر روایت دیگر، گفته می‌شود یک بمب کنار جاده‌ای عامل این انفجار بوده است. بر اساس گزارش «ایرنا»، از مجموع ۴۰ سرنشین اتوبوس شیفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۰ نفر به شهادت رسیده و ۲۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.
در همین خصوص، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش - زاهدان خبر داد.


در اطلاعیه قرارگاه قدس آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.
در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.»
براساس آخرین اخبار دریافتی، گروهک تروریستی تکفیری موسوم به «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله را پذیرفته است. گفتنی است این اقدام تنها دو روز پس از حضور شکوهمند و حماسی مردم ایران در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت. البته این برای نخستین‌بار نیست که چنین اقداماتی از سوی تروریست‌های تکفیری در ایران اسلامی انجام می‌شود. ایران همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین قربانیان تروریسم در منطقه مطرح بوده و آسیب‌هایی بسیار جدی از این ناحیه بر پیکره کشور وارد آمده است.
این در حالی است که مردم و جمهوری اسلامی بارها ثابت کرده‌اند که هرگز اسیر این اقدامات نشده و نخواهند شد و همواره سعی می‌کنند در دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور اهتمامی جدی داشته و خواهند داشت.
این دست اقدامات تاکنون نتوانسته است خللی در روند اداره کشور پدید نیاورده است. بلکه موجب تلاش گسترده‌تر و اهتمام بیشتر مردم و مسئولان نسبت به اداره امور کشور خواهد شد.
روزنامه «ابتکار» این ضایعه اسفناک را به محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری و لشگری و به خصوص خانواده‌های معظم این شهدا تسلیت و تعزیت عرض می‌کند.