بهترین قدردانی حاکمیت از ملت

موقعیت شناسی مردم ایران واقعیتی است که از سال‌های دهه 40 که امام خمینی نهضت روحانیت را آغاز کرد، آشکار شد. در 15 خرداد سال 1342، در حماسه آفرینی سال‌های 1356 و 1357، در مقابله با شورش‌های گروهک‌ها به ویژه منافقین در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس و در مقابله با تحریم‌ها و فشارهای سیاسی چهل ساله، حتی در مواردی که گاهی بعضی مسئولین کم آوردند، مردم با هوشیاری و مقاومت جانانه همواره در صحنه ماندند و از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.
چنین استقامتی، در طول تاریخ کمتر دیده شده و این، همان نکته‌ای را تایید می‌کند که امام خمینی درباره ملت ایران می‌گفتند و این مردم را حتی از مردم صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم نیز بهتر می‌دانستند. مقاومت مردم ایران و حضور آنها در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس و مقابله با توطئه‌های رنگارنگ دشمنان، قطعاً فصل برجسته‌ای از تاریخ ملت‌ها را تشکیل می‌دهد. این فصل برجسته باید در تاریخ ثبت شود و به عنوان یک درس مهم برای نسل‌های آینده و تمام ملت‌ها باقی بماند و البته هیچکس نباید این حضور حماسی مردم را به حساب خود بگذارد. این، نشانه وفاداری مردم به اسلام، انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و شهداست.
امروز، وظیفه حاکمیت در قبال این مردم مقاوم که در یوم‌الله 22 بهمن امسال در اوج ناباوری دشمنان، وفاداری خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نشان دادند، این است که از این زمینه بسیار مناسب برای بالا بردن عیار وحدت و انسجام بهره‌برداری کند و جامعه را از مزاحمت‌های عناصر خودسری که حتی از مناسبت‌های مهمی مانند 22 بهمن هم نمی‌گذرند، نجات دهد. در 22 بهمن امسال که حضور مردم در راه‌پیمائی‌ها اختصاص به یک جناح و گروه و حزب نداشت و مردم از تمام گرایش‌های سیاسی و فکری در آن حضور داشتند، عده‌ای برخلاف معیارهای عقلی و اخلاقی و بر خلاف مصالح ملی، شعارهائی دادند و نوشته‌هائی با خود حمل کردند و حتی در بعضی شهرها از تریبون‌های رسمی مراسم 22 بهمن مطالبی گفتند که با اقتضائات 22 بهمن و جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی سازگاری نداشت. راه پیمائی 22 بهمن امسال، علاوه بر جشن 40 سالگی انقلاب، جشن ناکامی ترامپ و دارودسته او هم بود. در چنین جشنی دامن زدن به اختلاف و تفرقه، آب به آسیاب دشمن ریختن است، کاری که متاسفانه عده‌ای کردند.
حاکمیت می‌تواند مانع اقدامات عناصر ضد وحدت شود و راه را برای رسیدن به وحدت و انسجام کامل جامعه در جهت اهداف انقلاب اسلامی هموار نماید. با این اقدام، قدرت نظام جمهوری اسلامی دو چندان می‌گردد، دشمنان ناامید خواهند شد و بسیاری از موانع پیشرفت نیز برطرف خواهد گردید. دهه پنجم انقلاب اسلامی را با چنین عزم راسخی آغاز کنیم. این، بهترین قدردانی حاکمیت از ملت خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: با حمایت و اتحاد مردم، صد در صد از مشکلات عبور می‌کنیم راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد بیانیه مهم و راهبردی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله مکارم شیرازی: تندروها مردم را از انقلاب جدا می‌کنند تعدادی شهید و مجروح شدند حمله انتحاری تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه در جاده خاش - زاهدان نماینده ایران در دیوان لاهه خبرداد: رای قضات دیوان لاهه به نفع ایران و رد اعتراض آمریکا در دیدار با وزیر دفاع موقت آمریکا عبدالمهدی: حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در عراق را نمی‌پذیریم اعتراض سفارت ایران در لهستان به نشست ورشو شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی فاش کرد؛ جزئیات روابط پنهانی سعودی‌ها و اسرائیل طی سال‌های اخیر عربستان در لیست سیاه مالی اروپا قرار گرفت انتقاد مادورو از دنباله روی «کورکورانه» اروپا از آمریکا تحلیل سیاسی هفته رئیس کل بانک مرکزی: رشد تورم و نقدینگی کنترل شده است استاندار تهران: نمایشگاه بهاره همواره محل مراجعه مردم بوده است قیمت حج 98 حدود 30 میلیون تومان تمام می‌شود بهترین قدردانی حاکمیت از ملت