انتقاد مادورو از دنباله روی «کورکورانه» اروپا از آمریکا

رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا در دنباله روی کورکورانه از سیاست‌های دونالد ترامپ، تصریح کرد که تلاش‌ها برای سرنگون کردن دولتش ناکام بوده است.
به گزارش ایرنا، نیکلاس مادورو روز گذشته در مصاحبه با شبکه یورونیوز خاطر نشان کرد: خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا امیدوار بود که کودتای نظامی در ونزوئلا به راه بیندازد اما در جلب حمایت ارتش ناکام ماند.
مادورو افزود: این دیوانگی است. آنها(مخالفان) به دنبال کودتای نظامی بودند اما ناکام ماندند. کار آنها به پایان رسیده است.
رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه این مصاحبه گفت: معتقدم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی مرتکب اشتباه بزرگی شدند. آنها فقط به یک طرف گوش دادند. آنها(اروپایی ها) به کل این کشور که خواهان گفتگو، درک متقابل و احترام بود، توجه نکردند. آنها به ما که صدای قدرت واقعی و حقیقی را در اختیار دارد، گوش ندادند. معتقدم اروپا کورکورانه خود را شریک رفتارهای بد دونالد ترامپ کرد.


به گزارش ایرنا، ونزوئلا از 23 سوم بهمن ‌ماه و پس از اینکه "خوان گوایدو" خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی شد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.
برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: با حمایت و اتحاد مردم، صد در صد از مشکلات عبور می‌کنیم راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد بیانیه مهم و راهبردی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله مکارم شیرازی: تندروها مردم را از انقلاب جدا می‌کنند تعدادی شهید و مجروح شدند حمله انتحاری تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه در جاده خاش - زاهدان نماینده ایران در دیوان لاهه خبرداد: رای قضات دیوان لاهه به نفع ایران و رد اعتراض آمریکا در دیدار با وزیر دفاع موقت آمریکا عبدالمهدی: حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در عراق را نمی‌پذیریم اعتراض سفارت ایران در لهستان به نشست ورشو شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی فاش کرد؛ جزئیات روابط پنهانی سعودی‌ها و اسرائیل طی سال‌های اخیر عربستان در لیست سیاه مالی اروپا قرار گرفت انتقاد مادورو از دنباله روی «کورکورانه» اروپا از آمریکا تحلیل سیاسی هفته رئیس کل بانک مرکزی: رشد تورم و نقدینگی کنترل شده است استاندار تهران: نمایشگاه بهاره همواره محل مراجعه مردم بوده است قیمت حج 98 حدود 30 میلیون تومان تمام می‌شود بهترین قدردانی حاکمیت از ملت