در دیدار با وزیر دفاع موقت آمریکا عبدالمهدی: حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در عراق را نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در خاک این کشور پذیرفتنی نیست.
به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا در بغداد اعلام کرد: حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در خاک عراق را نمی‌پذیریم.
براساس بیانیه منتشر شده ازسوی دفتر مطبوعاتی نهاد نخست‌وزیری عراق، عبدالمهدی همچنین افزود: عراق به صورت مستقل تصمیم می‌گیرد و تحت تاثیر نفوذ قرار نمی‌گیرد.
شاناهان نیز با اشاره به تمایل واشنگتن برای تقویت روابط با بغداد خاطرنشان کرد که سربازان آمریکایی مسئولیت مبارزه با داعش و آموزش نیروهای عراقی را بر عهده دارند.


سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در سفری غیرمنتظره وارد بغداد شد. وی به هنگام ورود به بغداد بر حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد و به موضوع آینده حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نیز پرداخت.
به گزارش رویترز، شاناهان به خبرنگاران همراه خود گفت: ما به دعوت دولت عراق به این کشور آمده‌ایم و منافع ما در جهت تقویت ظرفیت‌های امنیتی در عراق است.
او افزود: می‌خواهم مستقیماً نگرانی‌های مقامات و چالش‌های سیاسی را که با آن روبه‌رو هستند از زبان آنها بشنوم و این موارد را صریحاً در برنامه‌ریزی‌های خود خواهیم گنجاند.
وزیر دفاع موقت آمریکا همچنین در مورد مساله خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با فرماندهان آمریکایی در محل تبادل نظر خواهد کرد.
پاتریک شاناهان در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه ممکن است به عراق منتقل شوند، گفت که در این سفر خود در این باره نیز به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.
جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا روز دوشنبه گفت که به باور او واشنگتن قرار نیست تعداد نیروهای خود در عراق را افزایش دهد. هم‌اینک در حدود 5200 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به خبرنگاران از توضیح در مورد جدول زمانی «شکست داعش» در سوریه خودداری کرد. او اما بر ادامه تمامی تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن کامل داعش تاکید کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: با حمایت و اتحاد مردم، صد در صد از مشکلات عبور می‌کنیم راه سوء‎استفاده واردکنندگان از ارز دولتی بسته شد بیانیه مهم و راهبردی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله مکارم شیرازی: تندروها مردم را از انقلاب جدا می‌کنند تعدادی شهید و مجروح شدند حمله انتحاری تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه در جاده خاش - زاهدان نماینده ایران در دیوان لاهه خبرداد: رای قضات دیوان لاهه به نفع ایران و رد اعتراض آمریکا در دیدار با وزیر دفاع موقت آمریکا عبدالمهدی: حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در عراق را نمی‌پذیریم اعتراض سفارت ایران در لهستان به نشست ورشو شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی فاش کرد؛ جزئیات روابط پنهانی سعودی‌ها و اسرائیل طی سال‌های اخیر عربستان در لیست سیاه مالی اروپا قرار گرفت انتقاد مادورو از دنباله روی «کورکورانه» اروپا از آمریکا تحلیل سیاسی هفته رئیس کل بانک مرکزی: رشد تورم و نقدینگی کنترل شده است استاندار تهران: نمایشگاه بهاره همواره محل مراجعه مردم بوده است قیمت حج 98 حدود 30 میلیون تومان تمام می‌شود بهترین قدردانی حاکمیت از ملت