مهدی شفیعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی «ایران» شد



سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا و رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران دیروز طی حکمی مدیرعامل جدید این مؤسسه را منصوب کرد. مهدی شفیعی، معاون توسعه مدیریت ایرنا و از مدیران باسابقه وزارت ارشاد جایگزین محمدتقی روغنی‌ها می‌شود که از سال 92 مدیرعامل مؤسسه ایران بود و هفته پیش خداحافظی کرد.متن حکم انتصاب شفیعی به مدیرعاملی مؤسسه ایران که توسط سید ضیاء هاشمی صادر شده، به این شرح است:
«برادر گرامی جناب آقای مهدی شفیعی


پیرو مصوبه هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در تاریخ 97.11.6 و با عنایت به دانش، تعهد و سوابق ارزنده جنابعالی در حوزه‌های فرهنگی و اجرایی بدین وسیله به عنوان «مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران» منصوب می‌شوید. امید است با درایت و مدیریت هوشمندانه، حرکت بر مدار قانون و اخلاق، حفظ رویکردهای حرفه‌ای و اعتدالی، بهره‌گیری از توانمندی همکاران و نیروهای حرفه‌ای، متعهد و کارآمد، اهداف اساسی این مؤسسه را در انتشار روزنامه و نشریاتی فاخر، وزین و شایسته انقلاب اسلامی و مردم عزیز و سربلند ایران تحقق بخشید. توفیق روزافزون شما را در انجام این مسئولیت خطیر از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.»
مهدی شفیعی اسفند سال گذشته به عنوان «معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی» خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب شد.
شفیعی، 44 ساله از جانبازان دفاع مقدس و دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران و فوق‌لیسانس هنر است. مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های خوزستان و البرز، مشاور برنامه‌ریزی معاونت هنری وزارت ارشاد، رئیس شورای حمایت از آثار نمایشی کشور، نماینده وزیر ارشاد در پروژه‌های عمرانی و دبیری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی، کارگردانی چند اثر نمایشی و مدیرمسئول دو مجله تخصصی در حوزه نمایش از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی او است. شفیعی همچنین مدیرکل برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره شهید رجایی شناخته شده است.