سوژه

تیم خصوصی یعنی این:
سپیدرود اجازه نصب تابلوهای دور زمین را نداد
این ویژگی باشگاهداری خصوصی است، این اتفاق ساده نشان می‌دهد که باشگاهداری خصوصی منجر به کدام ایستادگی‌ها و چه نوع نگاهی به فوتبال می‌شود. مسوولان باشگاه سپیدرود رشت از نصب تابلوهای تبلیغاتی در ورزشگاه سردار جنگل جلوگیری کردند تا گام تازه‌ای در جهت مخالفت با سازمان لیگ برداشته باشند. مسوولان باشگاه سپیدرود با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کردند در صورت عدم پرداخت حق پخش محیطی اجازه نصب تابلوهای تبلیغاتی دور زمین را در مسابقه با ماشین سازی نخواهند داد. در همین راستا مسوولان مربوطه بدون توجه به نامه این باشگاه به استادیوم سردار جنگل رفتند و در پی نصب تابلوهای تبلیغاتی بودند که افرادی از باشگاه سپیدرود حاضر شدند و به دستور مالک و مدیرعامل باشگاه از نصب تبلیغات ممانعت به عمل آوردند تا مقابله با سازمان لیگ را جدی‎‌تر از گذشته پیگیری کنند.
در ابتدای لیگ هجدهم سازمان لیگ با عقد قراردادی کل تبلیغات محیطی را به شرکتی با مبلغ 90 میلیارد واگذار کردند. طبق گفته برخی از افراد حاضر در باشگاه سپیدرود تا به اینجا که نیمی از فصل گذشته باید مبلغی بین 2 تا 3 میلیارد در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گرفته که تنها 300 میلیون تومان به حساب این تیم آمده است. از آنجا که سپیدرود جزو معدود باشگاه‌های خصوصی در لیگ هجدهم است، به همین دلیل مسوولان تیم حساب ویژه‌ای بر روی استفاده از حق پخش و تبلیغات محیطی باز کرده‌اند و از حالا مقاومت در برابر سازمان لیگ را شروع کردند تا حق خود را دریافت کنند.


بهترین و عالی‌ترین تصمیم را سپیدرود گرفته است. از این تصمیم قاطع و درست باید حمایت کرد و باید درهای درآمدزایی را به روی باشگاه‌ها گشود. باشگاه‌هایی که بودجه‌های بادآورده به چنگ می‌آورند، سال‌هاست که مطالبات خود را نمی‌خواهند. سپیدرود اما باید خودش چرخش را بچرخاند و چه عالی که حقوقش را از سازمان لیگ می‌خواهد.
فوتبال ایران باید چنین مقاومت‌هایی را از روزی شروع می‌کرد که اسم لیگ حرفه‌ای را برای خود انتخاب کرد اما باشگاه‌های دولتی حوصله هیچ دردسری را هرگز نداشتند. بودجه‌ها می‌رسید و خیال همه راحت بود.
سپیدرود اما انگار واقعی‌ترین تیم خصوصی است و کوتاه نمی‌آید و حق خود را مطالبه می‌کند. باید دید واکنش سازمان لیگ چیست و چرا تا امروز پول باشگاه‌ها را پرداخت نکرده است.
باشگاه‌های دیگر چه واکنشی دارند. آیا آنها از تصمیم و قاطعیت سپیدرود حمایت می‌کنند یا این پول‌ها برای‌شان اهمیتی ندارد و منتظر خواهند نشست تا بی‌سر و صدا برای‌شان باران پول ببارد؟